۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 33050
فوری / مهسا امینی درگذشت

مهسا امینی دختری اهل کردستان است که در جریان سفر خانوادگی و تفریحی خود به شهر تهران، توسط پلیس امنیت اخلاقی در نزدیکی ایستگاه متروی شهید حقانی بازداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حادثه تلخ به کما رفتن مهسا امینی که به گفته پلیس به دنبال پوشش نامناسب توسط گشت امنیت اجتماعی برای اخذ تعهد و آموزش قانون به مقر پلیس منتقل شده بود، دستخوش تحلیل‌ها و قضاوت‌هایی قرار گرفته است.

وضعیت دردناک دختری که بعد از بازداشت از سوی پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) دچار حادثه شده و در کما بود، عاطفه اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مهسا امینی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری تهران بستری شد و دایی او اعلام کرده بود دیگر امیدی به زنده ماندن مهسا نیست.

عائلی، دایی مهسا، درباره آنچه که برای مهسا اتفاق افتاد و پوشش این دختر در روز حادثه گفته بود: درباره خانواده ما تحقیق کنید و ببینید خانواده ما در کردستان و سایر شهرهای ایران ترویج اسلام و پاکی کرده و شایسته خانواده ما نیست که بی‌حجاب باشد و بیشتر از مسئولان بلدیم که حجاب را رعایت کنیم.

یک استعلام محلی بگیرید و ببینید که مهسا چطور بوده است، اما متاسفانه روالی که باید طی شود اصلاً [درست] نیست. من به همه گفته‌ام اصلاً نمی‌خواهیم یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده، روایت کنند.

یک جماعتی آمده‌اند و به حجاب گیر می‌دهند. اگر [این کار] به صورت مدبرانه‌ای انجام می‌شد مردم اعتراضی نداشتند اما اینکه [.....] به جان مردم افتادند، اسلامی‌ نیست.

منابع موثق از فوت مهسا امینی در بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ خبر می‌دهند.

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 33050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha