آمریکا بدنبال فشار جدید بر ایران

گروهی دوحزبی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای برای دائمی شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران تهیه کرده و قرار است به مجلس نمایندگان ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه فاکس نیوز در خبری اختصاصی نوشت که شماری از قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه طرحی با نام «قانون تثبیت تحریم‌های ایران» را تهیه کرده‌اند که بازدارندگی علیه ایران از طریق هدف قرار دادن بخش نفتی و سخت‌تر کردن اختصاص یافتن بودجه به برخی فعالیت‌ها از جمله توسعه برنامه موشکی را افزایش خواهد داد.

میشل استیل، نماینده ارائه دهنده این لایحه با متهم کردن ایران به عنوان و «بی‌علاقه‌ به حفظ صلح منطقه‌ای و جهانی» گفته است: اکنون بیش از هر زمان اهمیت دارد که از به واقعیت پیوستن تهدید غیرقابل قبول ایران هسته‌ای جلوگیری کنیم.

وی مدعی شد: تحریم‌های موجود در جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین فاجعه‌ای موفق بوده‌اند و ما باید اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم فشار راهبردی و اقتصادی خود علیه ایران را جهت ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هست‌ای حفظ کنیم.

این در حالی است که از سوی ایران فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت کاربرد سلاح هسته‌ای برهمگان حجت و روشن است. سلاح هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست و اعتقادات ایرانیان است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته‌ای، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده در این مسیر اعلام کرده است.

هم‌چنین ایران برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی است. اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می‌شود البته نتیجه این موضوع بستگی دارد به این‌که آیا آمریکا می‌خواهد توافقی صورت بگیرد و آیا انعطاف و واقع بینی لازم را در عمل از خود نشان خواهد داد؟ ایران اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را دارد و آن را نشان داده‌ است.

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 33043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha