نخودی و یزدانی به دیدار فینال راه یافتند / زارع در دیدار رده بندی

محمد نخودی و حسن یزدانی به دیدار فینال اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در صربستان راه یافتند و امیرحسین زارع راهی دیدار رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کشتی، مسابقات نیمه نهایی چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر امروز در شهر بلگراد صربستان برگزار شد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۹ محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار برنده مبارزه میان دانیل لیگتی از مجارستان و دسی از کانادا است.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی سر وزن نرسید و از دور رقابت ها کنار رفت.

در پایان مسابقات چهار وزن نخست نفرات زیر به دیدار فینال راه یافتند:
۷۰ کیلوگرم: زاین رترفورد (آمریکا) – تایشی ناریکانی (ژاپن)
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (ایران) - جردن باروز (آمریکا)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) – دیوید تیلور (آمریکا)
۱۲۵ کیلوگرم: طاها آکگول (ترکیه) – لخاگواگرل مونختور (ترکیه)


مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (جمعه) برگزار می شود.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 33019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha