دوچرخه‌های تهران چرا غیب شدند؟

مدتی است جایگاه دوچرخه در شهر خالی و بدون دوچرخه است، نام بی‌دود از بالای جایگاه‌ها حذف شده، معاون توسعه حمل و نقل پاک شهرداری می‌گوید قرارداد بی‌دود به اتمام رسیده و تا زمان ابلاغ قرارداد جدید و تمایل شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه، دوچرخه‌ای در این جایگاه‌ها قرار نمی‌گیرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «شهرداری تهران دیگر متولی ارائه دوچرخه نخواهد بود. » این سخنان یعقوب آزاده‌دل، معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک است . مدتی است که جایگاه‌های ارائه دوچرخه در سطح شهر خالی است، خبری هم از تابلوهای نارنجی رنگی که وعده بازگشت پروانه‌ها به شهر را می‌دادند نیست. دوچرخه‌های بی‌دود از سطح شهر جمع شده‌اند.

آزاده‌دل می‌گوید : قرارداد بی‌دود تمام شده بود و فراخوانی داده شد که بی‌دود در فراخوان جدید شرکت کرده است. اما دوچرخه های بی‌دود نیاز به تعمیر داشتند، این دوچرخه‌ها در حال حاضر جمع آوری شده تا اگر قرارداد جدید بسته شد دوچرخه‌های اورهال شده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

photo_۲۰۲۲-۰۹-۱۲_۱۸-۴۹-۰۰

او ادامه می‌دهد: به محض بسته شدن قرارداد جدید، فعالیت‌ها در این زمینه آغاز می‌شود، اما باید قرار داد ابلاغ شود و شرکت‌ها با توجه به قراردادها ابراز تمایل کنند. یک بار فراخوان داده شده که بی‌دود تمایلی برای شرکت نداشت اما در فراخوان جدید شرکت بی دود شرکت کرده است. سایر شرکت‌ها هم پس از انتشار فراخوان حساس شده‌اند و برای حضور دراین عرصه ابراز تمایل کرده‌اند. تا زمان ابلاغ قرارداد مشخص نیست که چه زمانی دوچرخه‌ها به شهر باز می‌گردند اما شهرداری دیگر متولی ارائه دوچرخه نخواهد بود.

آزاده‌دل درخصوص این که آیا محدودیتی در قراردادهای جدید پیش‌بینی شده می‌گوید: محدودیتی در قرارداد جدید نیست و پیش‌بینی شده که هزینه کمتری از شهروندان دریافت شود و به حداقل برسد و عمده هزینه‌ها را شهرداری بپردازد یعنی سهم شهرداری ۹۰ درصد و سهم شهروندان در استفاده از این دوچرخه‌ها ۱۰ درصد باشد.

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 33009
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha