کرونا هشت میلیون آمریکایی را فقیر کرد

تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد شیوع کرونا موجب شده دست‌کم هشت میلیون نفر به جمع افراد فقیر در آمریکا افزوده شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم لارن آراتانی نوشت: در نتایج تحقیق دانشگاه کلمبیا که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است که تعداد آمریکایی‌هایی که در فقر به سر می‌برند، از ماه مه هشت میلیون نفر افزایش یافته است.

این تحقیق با بررسی گزارش‌های ماهانه میزان فقر در میان خانواده‌های آمریکایی بین اکتبر ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰ دریافته است که تعداد خانواده‌هایی که در این کشور در فقر به سر می‌برند، از ماه مارس به تدریج افزایش یافته است، اما قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی کرونا که بسته حمایتی اصلی کروناست، مانع از آن شده است که در ماه‌های مارس و آوریل ۱۸ میلیون خانواده دچار فقر شوند.

بدون بسته‌های محرک اقتصادی میزان فقر در آمریکا احتمالاً از ۱۲ درصد در ماه مارس به ۴/۱۹ درصد در آوریل افزایش می‌یافت. اما بر اساس تحقیق انجام شده این رقم اکنون ۹/۱۳ درصد است.

البته آثار کمک مستقیم به مردم آمریکا بر اساس قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی کرونا از پایان تابستان یعنی زمانی که اختصاص بیمه اضافی بیکاری پایان یافت، به سرعت کم‌رنگ شد.

از آن زمان میزان ماهانه فقر افزایش یافت و به آنچه محققان برآورد کرده بودند بدون قانون کمک، امداد و امنیت کرونا خواهد بود، نزدیک‌تر شد. میزان فقر در آمریکا در ماه‌های اوت و سپتامبر به ترتیب ۳/۱۷ درصد و ۷/۱۶ درصد بود. محققان انتظار داشتند بدون بسته محرک این ارقام در این دو ماه به ترتیب ۷/۱۸ و ۱۸ درصد باشد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که افزایش فقر در میان سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها محسوس‌تر بوده است. میزان بیکاری در زمان شیوع کرونا در میان این افراد تقریباً دوبرابر آمریکایی‌های سفیدپوست بوده است. میزان فقر در بین آمریکایی‌های سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار حدود ۲۵ درصد است، این رقم در ماه ژانویه ۲۳ درصد بود. این در حالی است که میزان فقر در بین آمریکایی‌های سفیدپوست ۱۲ درصد است. این رقم در ژانویه ۲/۱۱ درصد بود.

نتایج تحقیقات دانشگاه کلمبیا منعکس‌کننده نتایج تحقیق دیگری بود که دو دانشگاه شیکاگو و نوتردام اوایل این هفته به طور مشترک منتشر کردند و از میزان مشابه افزایش فقر در آمریکا در چند ماه گذشته خبر می‌داد.

در این تحقیق برآورد شده بود که تعداد افراد فقیر در آمریکا در سه ماه اخیر شش میلیون نفر افزایش یافته است. بر اساس این تحقیق میزان فقر در آمریکا از ۴/۹ درصد در آوریل به ۸/۱۰ درصد در اوت و سپتامبر افزایش یافته است.

محققان این تحقیق همچنین دریافتند که بین میزان فقر و قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی کرونا ارتباط مستقیمی وجود داشته است. به این صورت که این بسته محرک در ماه‌های اولیه شیوع کرونا باعث کاهش فقر شده بود.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 3299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha