بنا بدون طلا / ترکها قهرمان جهان شدند

تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز به کار خود در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۹ لغایت ۲۲ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز تیم های ترکیه، آذربایجان و صربستان به ترتیب با ۱۲۵، ۱۱۸ و ۱۱۰ امتیاز اول تا سوم شدند و تیم ایران نیز با ۸۱ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی، دادمرز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر (ضربه فنی) هان جائه چانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد وی در دور بعد در حالی که از کرم کمال از ترکیه پیش بود با نتیجه ۹ بر ۴ ضربه فنی شد و با توجه به شکست این حریف مقابل کشتی گیر ژاپنی، محسن نژاد حذف شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر احمت اویار از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ عبدالمحمد پاپی از آلمان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد سیوبانوف دارند مدال طلای جهان از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل ارباتو تیو از چین با نتیجه ۴ بر ۱ شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتجیه ۹ بر صفرامانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی دراین مرحله در یک کشتی مقتدرانه با نتیجه ۸ بر صفر جانی ختسوریانی از گرجستان را از شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب ماته نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل ابراهیم غانم از فرانسه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت. وی دور سوم با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۱ کارپت چالیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، وی از در رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده ها رفت. علیزاده در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ متهان باشار از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر صباح شریعتی از آذربایجان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان را با نتیجه ۱بر ۱شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی به برتری دست رسید و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۱ بر ۱ و با توجه به اینکه داوران اخطار اول را به کشتی گیر ترک و اخطاردوم را به وی دادند مغلوب شد و با شایستگی به مدال نقره رسید.


رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) ۲- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) ... ۸- پویا دادمرز (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- ادموند نازاریان (بلغارستان) ۳- آیدوس سلطانگالی (قزاقستان) کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ... ۱۱- مهدی محسن نژاد (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- سباستین ناد (صربستان) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- طالح ممدوف (آذربایجان) و ارباتو تیو (چین) ۵- علیرضا نجاتی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱ – ماته نمس (صربستان) ۲- محمدرضا گرایی (ایران) ۳- امانتور اسماعیل اف (قرقیزستان) و حسرت جعفراف (آذربایجان)
۷۲ کیلوگرم: ۱- علی ارسلان (صربستان) ۲- یولوی گنی زاده (آذربایجان) ۳- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) ... ۱۹- محمدرضا مختاری (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- زولتان لوای (مجارستان) ۳- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه) ... ۱۶- محمدعلی گرایی (ایران)
۸۲ کیلوگرم: ۱- برهان آکبوداک (ترکیه) ۲- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۳- تاماس لوای (مجارستان) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) ... ۱۲- پژمان پشتام (ایران)
۸۷ کیلوگرم: ۱- زورابی داتوناشویل (صربستان) ۲- تورپان بیسلطانوف (دانمارک) ۳- علی جنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) ۵- ناصر علیزاده (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۲- کیریل میلوف (بلغارستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و عاریف نیفتولایف (آذربایجان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- رضا کایالپ (ترکیه) ۲- امین میرزازاده (ایران) ۳- مانتاس کنیستاتاس (لیتوانی) و آلین الکسیوس سیوراریو (رومانی)

رده بندی تیمی: ۱- ترکیه ۱۲۵ امتیاز ۲- آذربایجان ۱۱۸ امتیاز ۳- صربستان ۱۱۰ امتیاز ۴- ایران ۸۱ امتیاز ۵- قرقیزستان ۷۷ امتیاز ۶- گرجستان ۷۶ امتیاز ۷- مجارستان ۷۰ امتیاز ۸- ازبکستان ۶۱ امتیاز

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 32953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha