مرد یخی شیرازی کشتی فینالیست شد / گرایی در فینال ساروی و نجاتی برای مدال برنز

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نتایج کشتی گیران کشورمان در چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان به شرح زیر است:

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی (ایران) در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر احمت اویار از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ عبدالمحمد پاپی از آلمان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد سیوبانوف دارند مدال طلای جهان از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده مبارزه شارشنبکوف از قرقیزستان و تیو از چین می رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی (ایران) پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتجیه ۹ بر صفرامانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی دراین مرحله در یک کشتی مقتدرانه با نتیجه ۸ بر صفر جانی ختسوریانی از گرجستان را از شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار ماته نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان است.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام (ایران) بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۱ کارپت چالیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، وی از در رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی (ایران) پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با برنده کشتی میان باشار از ترکیه و محموداف از قرقیزستان خواهد رفت.

در ۸۷ کیلوگرم همچنین ناصر علیزاده در دیدار رده بندی برابر حریف ترک ۷ بر یک شکست خورد و به مدال برنز هم نرسید. 

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) برگزار می شود.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 32851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha