به مرز نزدیک نشوید/ جان زائران در خطر است

فراجا: شرایط پذیرش زائران در پایانه‌های مرزی از طرف عراقی اصلا وجود ندارد/ به هیچ عنوان در حال حاضر برگ گذر موقت برای سفر اربعین صادر نمی‌شود/ هر کسی در هر نقطه از مسیر است و قصد سفر زمینی به عراق را دارد در همان نقطه متوقف شود و جلوتر نیاید/ افرادی که هنوز حرکت نکرده‌اند از سفر زمینی به عراق منصرف شوند/ هر قدم حرکت به سمت پایانه‌های مرزی باعث به خطر افتادن جان زائران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان به سمت مرزهای منتهی به عراق سفر نکنند درباره ساماندهی برخی خودروهای رها شده در معابر از سوی زائران توضیحاتی ارائه کرد.

سردار محمد شرفی، رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین و فرمانده قرارگاه اربعین فراجا درباره وضعیت مرزها گفت: برای بازگشت زائران از مرز موضوع تامین اتوبوس مطرح است که کمیته حمل و نقل این وظیفه را برعهد دارد، البته این کمیته با فراجا نیز در تعامل است و قرار است ۸۰۰ هزار اتوبوس را برای بازگشت زائران در نظر بگیرند.

او که با ایلنا گفتگو می‌کرد، با بیان اینکه ما باید تسهیلگری کنیم تا اقدامات به سرعت انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌ها در پایانه برکت در مرز مهران حضور دارند و زائران را از مرزها خارج می‌کنند. از امروز سفرهای برگشت آغاز شده و هر چه جلوتر می‌رویم انبوه جمعیت زائران برای بازگشت بیشتر خواهد شد ما با تمام توان در صحنه حضور داریم و مدیریت می‌کنیم تا زائران بتوانند به سلامت به مقصد خود برگردند.

رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که در برخی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی برخی از زائران خودروهای خود را در نقاط مختلف رها کرده و به سمت مرزها رفته‌اند آیا پلیس برای حفاظت از این خودروها تمهیدی اندیشیده است، گفت: تمام خودروها به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند، تعدادی از خودروها که در معابر رها شده بودند همکاران ما به پارکینگ‌ها منتقل کرده‌اند و از طریق ارسال پیامک به صاحب خودرو به آن‌ها اعلام شده است که خودروی‌شان به چه پارکینگی منتقل شده است.

سردار شرفی با تاکید براینکه مردم به هیچ عنوان به مرزهای عراق مراجعه نکنند، گفت: به هیچ عنوان در حال حاضر برگ گذر موقت برای سفر اربعین صادر نمی‌شود، البته گذرنامه برای هر کسی که درخواست دهد صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خدمات‌دهی در سمت عراقی کاملا پر شده است، تصریح کرد: سفر به عراق از طریق زمینی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد ظرفیت‌های خدمات‌دهی در سمت عراق کاملا پر شده است و امتداد زائر از سمت عراق به دروازه‌های رسمی ما متصل شده است و امکان حرکت وجود ندارد بنابراین با توجه به گرمی هوا و شرایط نامطلوبی که وجود دارد توصیه می‌کنیم هر کسی در هر نقطه از مسیر است و قصد سفر زمینی به عراق را دارد در همان نقطه متوقف شود و جلوتر نیاید. همچنین افرادی که هنوز حرکت نکرده‌اند از سفر زمینی به عراق منصرف شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تاکید کرد: زائرانی که در نزدیکی مرزها هستند در مراکز شهری مستقر شوند و به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند. شرایط برای پذیرش زائران در پایانه‌های مرزی به سبب مشکلاتی که در طرف عراقی ایجاد شده است، اصلا وجود ندارد و هر قدم حرکت به سمت پایانه‌های مرزی باعث به خطر افتادن جان زائران خواهد شد؛ بنابراین درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان به سمت مرزها نیایند.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 32785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha