مهمان شمالی استقلال در آزادی و میزبانی مسجد سلیمان از ارتش سرخ!

هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز با هشت دیدار در حالی برگزار خواهد شد که استقلال در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود و پرسپولیس در مسجد سلیمان.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با هشت دیدار برگزار پیگیری می‌شود تا پس از این هفته، مسابقات لیگ برتر برای اردوی پیش‌روی تیم ملی تعطیل شود. در زیر نگاهی به دیدارهای هفته ششم می‌اندازیم:

* تراکتور - صنعت نفت آبادان

بردیف و تیمش پس از شروعی ناامید کننده در لیگ، هفته قبل و در دیداری خارج از خانه مقابل آلومینیوم اراک سرانجام طلسم را شکستند و موفق شدند با دو گل حریف خود را شکست دهند. تراکتوری‌ها که با خریدهای پُر تعداد به فصل جاری امیدوارند، در بازی امروز با حمایت هواداران‌شان در حالی به مصاف صنعت نفت می‌روند که حریف آبادانی شرایط خوبی در فصل جاری نداشته است. صنعت نفتِ ۴ امتیازی که در رده چهاردهم جدول قرار دارد، در دو بازی قبلی خود مقابل پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان شکست خورده و کار سختی در تبریز خواهد داشت.

* پیکان- گل‌گهر

پیکانی‌ها در ادامه روند با ثبات‌شان در دو فصل اخیر، امسال نیز لیگ را خوب شروع کرده‌ و موفق شده‌اند تاکنون هشت امتیاز از ۵ بازی فصل کسب کنند. شاگردان مجتبی حسینی با تنها یک امتیاز کمتر به نسبت حریف مدعی‌ امروزشان در جایگاه هفتم لیگ برتر حضور دارند ولی این در حالی است که تیم سیرجانی با ۹ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده است. پیکانی‌ها در دو بازی قبلی‌شان مقابل استقلال و نساجی نه گلی‌ زده‌ و نه گلی‌ خورده‌اند و با دو تساوی پا به هفته ششم می‌گذارند. گل‌گهر بعد از شکست دادن ملوان به دنبال کاهش اختلاف امتیازش با صدر است و از سوی دیگر می‌خواهد رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را در فصل بیست و دوم تداوم بخشد.

* سپاهان اصفهان - آلومینیوم اراک

پس از دو پیروزی که سبب صدرنشینی سپاهان شد، روزهای دشوار طلایی‌پوشان از راه رسید و آنها در سه هفته گذشته تنها دو امتیاز کسب کرده‌اند. سپاهان ۶۱۴ روز است که از پیروزی برابر آلومینیوم ناکام مانده و در صورتی که این اتفاق تکرار شود، شاگردان ژوزه مورایس از صدر جدول دورتر خواهند شد.

آلومینیوم روزهای سختی را تجربه می‌کند. این تیم ظرف پنج هفته گذشته تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده و رتبه پانزدهم جدول را به خود اختصاص داده است. بحران تیم مهدی رحمتی در بازی هفته قبل با تراکتور و با تشویق رسول خطیبی، سرمربی پیشین اراکی‌ها به اوج خود رسید. با وجود حمایت مدیرعامل باشگاه آلومینیوم از رحمتی،‌ شکست در این مسابقه ممکن است سنگربان سابق تیم ملی را دچار چالشی جدی کند.

* استقلال - نساجی

پس از دو تساوی متوالی، انتقادات از سرمربی پرتغالی استقلال بیشتر شده و همین موضوع حساسیت‌های جدال با نساجی در هفته ششم را زیاد کرده است. آبی‌پوشان تهرانی پس از شکست هفته نخست مقابل سپاهان، دو پیروزی و دو تساوی در پنج هفته گذشته کسب کرده‌اند و حالا با هشت امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند.

قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته در سوپرجامی غیر رسمی در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تیم قائمشهری فصل قبل با شکست استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مراحل بالاتر رسید و در نهایت توانست به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یابد. آبی‌پوشان در این بازی علاوه بر کسب سه امتیاز، می‌توانند انتقام شکست در جام حذفی را هم از نساجی بگیرند.

رویارویی حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس با استقلال و حضور بانوان هوادار تیم نساجی در ورزشگاه آزادی از جذابیت‌های دیگر این مسابقه خواهد بود.

* ملوان- فولاد

ملوان یکی از سه تیمی است که در لیگ جدید هنوز طعم برد را نچشیده‌. آنها از ۵ بازی اخیر تنها ۲ تساوی گرفته‌اند و در قعر جدول شرایط خوبی ندارند. در آن سو فولاد بعد از دو برد خوبی که مقابل تراکتور و سپاهان دشت کرد، هفته پیش مقابل دیگر مدعی لیگ یعنی مس رفسنجان تن به تساوی خانگی داد تا در رده سوم جای بگیرد. فولاد البته جزو تیم‌هایی است که هنوز شکستی را در لیگ جدید تجربه نکرده و ملوان برای گرفتن امتیاز از این حریف در این بازی خانگی کار ساده‌ای نخواهد داشت. آخرین بازی رودرروی دو تیم به جام حذفی دو فصل قبل برمی‌گردد که فولادی‌ها با دو گل پیروز شدند.

* مس رفسنجان- هوادار

رویارویی دو تیم پنج امتیازی با دو عملکرد متفاوت. مسی‌های رفسنجان هر پنج بازی ابتدایی خود در لیگ برتر را با تساوی به پایان رسانده‌اند و در این بین تنها یک بازی این تیم گل داشته و چهار بازی دیگر بدون گل خاتمه یافته است. در سوی مقابل شاگردان ساکت الهامی پس از برد در هفته نخست مقابل آلومینیوم، دیگر رنگ پیروزی را ندیده‌اند و با دو تساوی و دو شکست در چهار هفته قبل در رده دوازدهم جدول قرار دارند.

مس و هوادار در حالی با این شرایط به مصاف یکدیگر خواهند رفت که پیروزی در این بازی می‌تواند آنها را از بحران ابتدای فصل رها و به هفته‌های پیش‌رو امیدوارتر کند.

* نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس

تیم خوب رضا مهاجری که در هفته چهارم استقلال را متوقف کرد، حالا به مصاف دیگر تیم پُر هوادار تهرانی خواهد رفت. شاگردان مهاجری که تا به اینجای کار فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند با هفت گل زده در حالی یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارند که باید در این بازی به مصاف بهترین خط دفاع این مسابقات بروند. نفتی‌های مسجد سلیمان در پنج بازی گذشته خود هفت‌ بار موفق به گلزنی شده‌اند و در سوی مقابل دروازه پرسپولیس تنها یک‌بار و آن هم از روی نقطه پنالتی باز شده است.

پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین لیگ برتر، پس از دو تساوی ابتدای فصل خود، در سه دیدار قبلی روند رو به رشدی را سپری کرده و هر سه بازی‌ خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است تا خود را در قامت یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نشان دهد. سرخپوشان در این بازی فرشاد فرجی و امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت و شیخ دیاباته را به دلیل آماده نبودن در اختیار نخواهند داشت.

به گزارش تسنیم برنامه هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

تراکتور - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۷
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمدجواد مداح و فرهاد فرهادپور، داور چهارم: فرهاد امینی
ناظر: اکبر بخشی‌زاده

پیکان - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۷
داور: حسین زیاری، کمک‌ها: مهدی سیفی و دانیال باشنده، داور چهارم: مهرداد خسروی
ناظر: محسن قهرمانی

سپاهان - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۷:۳۰
داور: سعاد وفاپیشه، کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی، داور چهارم: عباس راکی
ناظر: حدیر شکور

استقلال - نساجی مازندران، ساعت ۱۷:۳۰
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: محمد عطایی و علی اکبر نوری، داور چهارم: سعید رحیمی مقدم
ناظر: رضا سخندان

مس کرمان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹
داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: عسکر محمدی و اسماعیل احمدی، داور چهارم: سیدحسین حسینی
ناظر: ابوطالب طاهریان

ملوان بندر انزلی - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹
داور: امیر سامان سلطانی، کمک‌ها: ایوب غلام‌زاده و رحیم حاجیلو، داور چهارم: محمدحسین ترابیان
ناظر: حسین نجاتی

مس رفسنجان - هوادار تهران، ساعت ۲۰
داور: ایمان کهیش، کمک‌ها: سیدمحمد هاشمی‌نسب و حامد صفایی، داور چهارم: احمد محمدی
ناظر: اسماعیل صفیری

نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس، ساعت ۲۰
داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: حمیدرضا افشون و علیرضا مرادی، داور چهارم: امیر ایار
ناظر: بهرام مهرپیما

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 32760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha