۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 32646
شوک خبری بورل به دلار تهران

ساعتی پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات برجام به خبرنگاران در بروکسل گفت گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در حال انحراف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پس از ابراز ناامیدی بورل درباره احیای برجام، نرخ ارز در معاملات فردایی به بالای مرز ۳۰ هزار تومان بازگشت.

به گزارش فردای اقتصاد، بازار ارز بالاخره خبری که از آن می‌ترسید را دریافت کرد و قیمت دلار پس از ابراز ناامیدی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام، در کمتر از یک ساعت ۲۶۰ تومان رشد کرد و به ۳۰۱۸۰ تومان رسید. این در حالی است که نرخ ارز در معاملات صبح امروز به زیر مرز ۳۰ هزار تومان نزول کرده بود.

ساعتی پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات برجام به خبرنگاران در بروکسل گفت گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در حال انحراف است. او افزود که طی در 28 ساعت گذشته، نسبت به حصول توافق کمتر خوشبین است. معامله‌گران بازار ارز چند روزی بود که منتظر موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به آخرین پاسخ ایران به آمریکا بودند.

آخر هفته گذشته ایران برای دومین بار نظرات خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام ارسال کرد. واشنگتن بلافاصله نظرات تهران را غیرسازنده خواند. این در حالی بود که پس از ارسال نخستین سری پیشنهادات ایران، طرف غربی از نزدیکی به توافق ابراز رضایت کرده بود. حال اظهارات منفی بورل می‌تواند مهر تایید رسمی بر کاهش شانس احیای برجام باشد. احتمال افزایش هیجانات در بازار ارز و صعود دوباره قیمت‌ها به سمت مرز ۳۱ هزار تومان بعید نیست.

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 32646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha