عرضه اولیه جدید در فرابورس/ عرضه اولیه گلدیران را بخریم؟

قرار است امروز سهام شرکت گلدایران با نماد گلدیرا در بازار فرابورس عرضه شود. قیمت این عرضه چقدر است و چه کسانی می‌توانند این عرضه اولیه را بخرند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بر اساس اطلاعیه فرابورس، ‌ امروز ۱۴ شهریور ماه ۲۲۸ میلیون سهم معدل ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا» با روش حراج عرضه می‌شود.

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم خواهد بود و قیمت مبنا (کف قیمت) ۴۵۰ تومان است. نکته مهم در این خصوص عرضه اولیه این شرکت به افزایش سرمایه آن از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم خواهد بود.

طبق اطلاعیه پس از کشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد معاملاتی «گلدیرا» به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود.

در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی که طی آن ۱۴ درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌ها به عموم عرضه می‌شود. لذا متقاضیان می‌بایست آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت خود پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد معاملاتی برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

درباره گلدیران

بر اساس آخرین صورت مالی شرکت، گلدیران سرمایه ۳۸۰ میلیارد تومانی دارد. گلدیران در دی ماه منتهی به سال ۱۴۰۰ فروش دو هزار و ۹۰۶ میلیارد تومانی داشته که افزایش دو برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از سوی دیگر هزینه تمام شده محصولات این شرکت در سال مالی گذشته رشد حدود ۹۶ درصدی را تجربه و به هزار و ۸۵۴ میلیون تومان رسید.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 32610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha