برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

فینال رضا گرایی و نمس صربستانی برگزار شد و برخلاف آنچه برخی عنوان می کنند گرایی به تاکتیک مبارزه حریف باخت و نه تیم داوری.... نقره جهان روی سینه محمدرضا گرایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدرضا گرایی ملی پوش وزن ۶۷کیلوگرم کشتی فرنگی از صبح روز یکشنبه در رقابتهای ۴ وزن دوم کشتی فرنگی به روی تشک خواهد رفت . برنامه مسابقات او به شرح ذیل است:

جدول لحظه به لحظه مسابقات وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان رفت و موفق شد این کشتی را ۹ بر صفر به سود خود خاتمه دهد./ 

فیلم کشتی گرایی و حریف قرقیز را ببینید:
 

هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی حریف بعدی گرایی بود که در یک کشتی زیبا ، خطرناک و پر توقف گرایی موفق شد ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد. نکته مهم این کشتی فن خطرناک گرایی روی حریف کره ای بود که می توانست حتی به دیسکالیفه شدن قهرمان نامدار کشتی ما منجر شود اما اشتباه های مکرر داور موجب شد تا در بازبینی طولانی ، ضربه فنی برای ایران ثبت و گرایی پیروز میدان شناخته شود.
فیلم کشتی خطرناک گرایی و ریو هان سو را در زیر ببینید:
 


 

محمدرضا گرایی دقایقی پیش در نیمه نهایی به مصاف ختسوریانی کشتی گیر گرجی رفت و در یک کشتی کوتاه و برق آسا حریفش را ۸ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. فیلم کشتی گرایی و حریف گرجی را در زیر ببینید:

 



گرایی در دیدار فینال برابر مت نمس از صربستان به میدان رفت و در نهایت 5 بر 4 شکست خورد تا نقره جهان گردن آویزش شود.  کشتی گرایی و نمس صرب در فینال



برنامه زمانی مسابقات وزن ۶۷کیلوگرم:

یکشنبه ۱۱ سپتامبر(۲۰ شهریور):

دور مقدماتی وزن ۶۷کیلوگرم: از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی وزن ۶۷کیلوگرم:از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران

دوشنبه ۱۲ سپتامبر(۲۱ شهریور):


مرحله شانس مجدد وزن ۶۷کیلوگرم: از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان وزن ۶۷کیلوگرم: از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه

پخش زنده مسابقات چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، یکشنبه ساعت ۱۳:۰۰+ لینک پخش و نتیجه

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

محمدرضا گرایی گفت: تنها برای شادی دل مردم تمرین می کنیم و امیدوارم که دعای خیر آن ها بدرقه راه تیم های ملی کشتی در رقابت های جهانی صربستان باشد.

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب افزود: ابتدا پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان تختی و روز ملی کشتی را به تمامی مردم ایران به ویژه جامعه بزرگ و پرافتخار کشتی کشور تبریک می گویم.

وی در مورد شخصیت جهان پهلوان تختی گفت: آقا تختی تک گل باغ پهلوانی است و الگوی بسیار خوبی از نظر اخلاقی برای تمامی ورزشکاران به خصوص کشتی گیران محسوب می شود.

گرایی در مورد اینکه چرا وارد دنیای کشتی شده گفت: از ۱۰ سالگی علاقمند به کشتی شدم و با توجه به اینکه برادر بزرگم محمدعلی نیز کشتی گیر بود، وارد دنیای کشتی شوم.

برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

وی ادامه داد: الگوی من و کسی که در کشتی بسیار دوستش می دارم، حمید سوریان است و من هم همانند وی برای شادی دل مردم و سربلندی کشورمان تمرینات کشتی را انجام می دهم.

دارنده مدال های طلای المپیک و جهان در مورد اینکه آیا فکر می کرده که به این عناوین دست یابد، تصریح کرد: قطعا، هدف من از همان اول هم کسب مدال طلای المپیک و جهان بود که خدا را شکر با کمک پدر و مادرم، مربیانم و کادر فنی تیم ملی و حمایت های فدراسیون به این مهم دست پیدا کردم.

وی افزود: انگیزه ام به جهت کسب افتخار برای کشورمان بسیار بالاست و تا زمانی که بتوانم ادامه دهم، به دنبال کسب خوشرنگ ترین مدال ها خواهم بود.

برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

گرایی در مورد حال و هوای این روزهای اردوی تیم ملی چگونه است گفت: شرایط بسیار خوب است، خوشبختانه کادر فنی بسیار خوبی داریم و فدراسیون نیز بهترین امکانات را فراهم کرده است و ما نیز همدل هستیم تا دل مردم را بار دیگر شاد کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه غذایی را بیشتر دوست دارد گفت: کلا همه ی غذا ها را دوست دارم، الان که در رژیم هستم و باید وزن خود را حفظ کنم غذایی که متخصص تغذیه توصیه می کند را دوست دارم اما در مورد یک غذا باید بگویم که ماکارانی با سالاد شیرازی برایم دلچسب است.

این کشتی گیر با اخلاق تیم ملی در مورد شرایط زندگی اش گفت: خانواده شش نفری هستیم و به غیر از محمد علی یک برادرو یک خواهر دارم که آن ها ورزشکار نیستند، اگر ورزش حرفه ای اجازه دهد قصد ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی را دارم.

وی ادامه داد: قدردان زحمات پدر و مادر عزیزم هستم چراکه مشوق اصلی و مهمترین کسانی که باعث شدند تا من و محمدعلی در سطح اول کشتی دنیا حضور داشته باشیم آن ها هستند.

برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

گرایی در مورد قول هایی که سال گذشته مسئولان پس از مدال آوری المپیک به وی دادند گفت: نیت اصلی من خوشحال کردن دل مردم است و به دنبال محقق شدن قول ها نیستم اما برای اینکه جواب سئوال شما را داده باشم می گویم که هنوز نه استخدام شدم و نه قول ها انجام شده است.

ملی پوش وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت های جهانی صربستان در مورد فشار روانی که بر دوشش وجود دارد گفت: توقع مردم از من بالا و به حق است، خدا را شکر کشتی همیشه افتخارآفرین بوده و امیدوارم که هم تیم آزاد و هم تیم فرنگی از رقابت های پیش رو با دست پر برگردد.

وی در مورد اینکه رابطه اش با محمد بنا پس از کسب مدال های المپیک و جهانی چگونه است گفت: محمد بنا را دوست دارم و وی به کشتی گیران خوب انگیزه می دهد اما پس از کسب مدال سختگیر تر شده و می دانم که همه ی این سخت گیری ها فقط برای موفقیت تیم ملی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در میادین جهانی و المپیک است.

گرایی در مورد رابطه اش با سایر ملی پوشان گفت: در اردو با محمدعلی هم اتاق هستم و واقعا حضور وی یک نعمت است، البته وی از من سنگین تر و پرزورتر است و از زمانی که یاد دارم فنون خود را روی من اجرا می کرده (با خنده)، اما حضور وی که بسیار دوست می دارمش باعث می شود که کمتر احساس دلتنگی و دوری از خانواده را داشته باشم.

وی ادامه داد: با سایر ملی پوشان نیز رابطه ی خوبی دارم و همه ی آن ها برای من عزیز و محترم هستند.

دارنده مدال طلای المپیک در مورد رابطه اش با آزادکاران و اینکه چه کسی را بیشتر دوست دارد، گفت: رابطه ی خوب و صمیمی با آن ها دارم و نمی توانم اسم خاصی را بیاورم، فقط می توانم بگویم که هرکدام بسیار آقا و گل هستند.

گرایی در مورد اینکه در اوغات فراغت چه کارهایی انجام می دهد گفت: به بازی های کامپیوتری به خصوص فیفا علاقمند هستم، ضمن اینکه سریال بریکینگ بد را نیز دنبال می کنم و گاهی اوقات به موسیقی پاپ و سنتی هم گوش می دهم.

برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

ملی پوش کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: کشتی بعنوان ورزش اول، در بین مردم جایگاه ویژه دارد و من و سایر ملی پوشان فقط به دنبال شادی دل مردم و افتخارآفرینی برای ایران عزیز هستیم و امیدوارم با توکل به خدا، در رقابت های جهانی موفق باشیم.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 32600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حامد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 0
      نوشتین: برنامه و نتایج رقابتهای محمدرضا گرایی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان شما یک نتیجه به من نشون بدید ...