دو دربی در یک روز / پیش به سوی هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال ایران امروز با به میدان رفتن تیم صدرنشین و برگزاری ۲ دربی وارد هفته پنجم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لیگ برتر فوتبال از امروز با انجام ۷ دیدار وارد هفته پنجم خود می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس با هوادار دیدار می‌کند و در دربی‌ شهر اصفهان ذوب‌آهن و سپاهان به مصاف هم می‌روند.

نساجی - مس کرمان

حمید مطهری در جامه سرمربی هنوز بردی به دست نیاورده که این موضوع را می‌توان به مسائل داوری هم مرتبط دانست. نساجی شش روز پیش در دیداری پُرحاشیه، دو امتیاز در تهران از دست داد و امروز در ورزشگاه شهید وطنی، بهترین فرصت را برای پاره کردن نوار ناکامی‌های خود پیش‌رو دارد. مس نیز در دربی کرمان عرصه را بر گل‌گهر تنگ کرد تا شاگردان قلعه‌نویی با یک گل‌به‌خودی از شکست فرار کنند. نارنجی‌پوشان با ۷ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند، اما ۶ گل خورده مسی‌ها باعث شده این تیم دومین خط دفاع ضعیف رقابت‌ها را داشته باشد.

آلومینیوم - تراکتور

آلومینیوم ظرف سه فصل گذشته به گربه سیاه پرسپولیس معروف شده بود که این طلسم با برتری شاگردان گل‌محمدی در اراک شکسته شد. نماینده استان مرکزی در پنج تقابل قبلی خود با تراکتور، چهار بار به برتری رسیده و می‌توان لقب گربه سیاه تراکتور را هم به آلومینیوم اطلاق کرد. شاگردان سید مهدی رحمتی در لیگ امسال، میانه‌ای با تیم تحسین‌برانگیز اوایل سال ۱۴۰۱ ندارند و با چهار امتیاز، رده دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. تراکتور نیز شرایطی مشابه آلومینیوم دارد و با وجود عملکرد قابل قبول، هنوز نتوانسته طعم پیروزی را بچشد. قربان بردیف به احتمال فراوان از میزان صبر مدیران تراکتور آگاه است و می‌داند که اگر سومین شکست فصل خود را در اراک تجربه کند، ممکن است فرصتی برای جبران نداشته باشد.

هوادار - پرسپولیس

صدرنشین لیگ برتر برای حفظ جایگاهش راهی به غیر از شکست دادن هوادار ندارد. فولاد، سپاهان و استقلال منتظر کوچک‌ترین لغزش تیم گل‌محمدی هستند تا خود را به رده نخست برسانند. پرسپولیس جزو تیم‌هایی است که هنوز طعم گس شکست را نچشیده و قطعاً در این بازی علاوه بر کسب پیروزی هدف حفظ این رکورد را هم پیش می‌برد.

پرسپولیسی‌ها در بازی قبلی‌شان با ۲ گل صنعت نفت را شکست داده‌اند تا با شرایط ایده‌آلی راهی این میدان تمام تهرانی شوند. در آن سو هوادار فصل گذشته با هدایت رضا عنایتی موفق شد ۴ امتیاز از پرسپولیس بگیرد تا نقش زیادی در مسجل شدن قهرمانی زودهنگام استقلال ایفا کند. این تیم امسال نیز موفق شده تا اینجای کار به یک برد و دو تساوی دست پیدا کند. شاگردان ساکت الهامی در تیم هوادار به دلیل بدون تماشاگر برگزار شدن این مسابقه از امتیاز عدم حضور هواداران پرسپولیس بهره‌مند هستند و می‌توانند با آرامش بهتری مقابل صدرنشین لیگ برتر ظاهر شوند.

ذوب‌آهن - سپاهان

تهران،‌ خوزستان، کرمان یا اصفهان. دربی؛ همیشه دربی است. مخصوصاً اینکه دو طرف زمین تیم‌های باریشه و پرطرفداری حضور داشته باشند، تیم‌هایی که هر دو تجربه فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارند. ذوب‌آهن و سپاهان به عنوان قطب‌های ورزش استان اصفهان امروز در حالی در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند که از سوی باشگاه میزبان برای تماشای این بازی بلیت‌های ۱۵۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

سپاهانی‌ها هفته پیش اولین شکست فصل‌شان را در همین ورزشگاه مقابل فولاد تجربه کردند و حالا در دربی به دنبال جبران نتیجه قبلی و البته کسب سومین پیروزی فصل‌شان هستند. ذوبی‌ها با مهدی تارتار در فصل گذشته موی دماغ سپاهانی‌ها بودند، گاندوها در دو بازی فصل قبل فقط یک امتیاز به همشهری‌شان دادند تا حالا زردپوشان با انگیزه جبران گام به میدانِ بگذارند. ذوب‌آهن هنوز در فصل جدید لیگ برتر به چیزی به غیر از تساوی دست پیدا نکرده؛ صفر برد، صفر باخت و ۴ مساوی.

لیگ برتر فوتبال|دیدار ساکتِ هوادار با پرسپولیس بی‌هوادار/ 2 دربی در یک روز

گل‌گهر - ملوان

تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی جزو تیم‌هایی است که تاکنون شکستی را تجربه نکرده است. گل‌گهر با ۶ امتیاز در رده ششم است و هفته قبل مقابل مس کرمان به تساوی ۲-۲ رسید. گل‌گهری‌ها با اینکه در بین بالانشینان لیگ هنوز قرار نگرفته‌اند ولی هنوز اجازه نداده‌اند فاصله‌شان را با صدر زیاد کنند. این هدفی است که تیم سیرجانی را در هفته پنجم و مقابل ملوان به سمت برد، هُل خواهد داد. در آن سو ملوان تازه به لیگ برتر برگشته هنوز در سطح اول فوتبال ایران موتورش روشن نشده است. قوی‌های سپید در ۴ بازی قبلی‌شان فقط ۲ امتیاز کسب کرده‌اند و در قعر جدول رده‌بندی قرار دارند. آخرین بازی رودرروی دو تیم به سال ۹۷ و رقابت‌شان در لیگ آزادگان برمی‌گردد که به تساوی بدون گل انجامید.

صنعت نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان

دربی بعدی هفته، هم خوزستانی است و هم نفتی. دو تیم در هفته قبل با سرخابی‌های پایتخت بازی کرده‌اند و حالا باید با کوله‌باری از خستگی‌های هفته قبل در یک بازی حساس دیگر به میدان بروند. نفتی‌های آبادان در مسابقه قبلی متحمل شکست دو گُله از پرسپولیس شدند ولی نفتی‌های مسجدسلیمان موفق شدند استقلال را متوقف کنند. تفاوت دو تیم در جدول رده‌بندی یک امتیاز است ولی از لحاظ جایگاهی نفت مسجدسلیمان ۶ رده از حریف سنتی‌اش بالاتر است. دو تیم در آخرین رویارویی‌شان در لیگ قبلی به تساوی ۲-۲ رسیده‌اند.

فولاد - مس رفسنجان

فولاد که در دو بازی نخست لیگ، طعم برد را نچشیده بود، با ۲ بردی که در هفته‌های سوم و چهارم مقابل تراکتور و سپاهان از مدعیان لیگ به دست آورد، چراغ خاموش به صدر جدول نزدیک شد. شاگردان جواد نکونام تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم قرار دارند و با پیروزی در این دیدار خانگی گام بلندی را برای اجرای برنامه‌هایش در فصل بیست و دوم برخواهند داشت. مسی‌ها اما شرایط مشابه‌ با ذوب‌آهن دارند و از ۴ بازی قبلی‌شان فقط ۴ تساوی به دست آورده‌اند. این شرایط باعث شده تا تیمِ رده بالای فصل گذشته، در فصل جدید هنوز نتواند در چهره یک مدعی خود را نشان دهد. مس هفته قبل مقابل آلومینیوم به تساوی رسید.

برنامه کامل مسابقات هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
* نساجی مازندران - مس کرمان، ساعت ۱۹، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

* آلومینیوم اراک - تراکتور تبریز، ساعت ۱۹، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

* هوادار تهران - پرسپولیس، ساعت ۱۹، ورزشگاه پاس قوامین تهران

* گل‌گهر سیرجان - ملوان بندر انزلی، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

* فولاد خوزستان - مس رفسنجان، ساعت ۲۱، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

* صنعت نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۲۱، ورزشگاه تختی آبادان

* ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت ۲۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
* استقلال - پیکان تهران، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 32571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha