برای نخستین بار در جهان، یک ربات مدیر عامل یک شرکت شد

برای نخستین بار در جهان یک شرکت چینی، ربات شبیه به انسان را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دنیای فناوری این روزها با اخباری شگفت روبرو می‌شود؛ به طوری که به تازگی یک شرکت بازی‌ساز چینی، برای نخستین بار در جهان، یک ربات شبیه به انسان را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرده است.

شرکت چینی «نت دراگون وب سافت» (NetDragon Websoft) که بازی‌های آنلاین چند نفره را علاوه بر نرم‌افزارهای موبایلی تولید می‌کند، به تازگی یک ربات انسان‌نما را که از هوش مصنوعی برخوردار است و «تانگ یو» (Tang Yu) نام گرفته است، به عنوان مدیرکل این شرکت منصوب کرد.

این انتصاب در تاریخ ۲۶ اوت انجام شد و طبق آن، این ربات انسان‌نما که «خانم تانگ یو» نام دارد، وظیفه خود در این سمت به عنوان «مدیر عامل» در شعبه این شرکت در استان فوجیان چین را آغاز کرد. طبق بیانیه‌ای که این شرکت داده است، این ربات مدیرعامل به پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌ها در طول کارهای روزانه شرکت و نیز فراهم آوردن سیستم مدیریت ریسک‌پذیری کارآمدتر کمک خواهد کرد. همچنین این ربات به عنوان یک مرکز داده‌های زمانی و تاریخی و نیز ابزاری برای هیئت مدیره شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین وظایفی که این ربات به عنوان مدیر عامل دارد، این است که فضایی مناسب را برای کارمندان فراهم کند. دکتر «دژیان لیو» (Dejian Liu) بنیانگذار این شرکت گفت: بدون هوش مصنوعی، فکر کردن به فناوری امروزی منطقی به نظر نمی‌رسید. ما بر این باوریم که هوش مصنوعی، آینده مدیریت شرکتی است و انتخاب خانم «تانگ یو» در واقع تعهد ما را برای پذیرش واقعی استفاده از هوش مصنوعی برای دگرگون کردن راهی راست که ما کسب و کارهایمان را اداره می‌کنیم و در نهایت هدایت کردن رشد آینده راهبردی‌مان را نشان می‌دهد.

گفتنی است شرکت چینی «نت دراگون وب سافت» یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه تولید بازی‌های آنلاین در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده است.

منبع: پایگاه interesting engineering

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 32569
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha