برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

دو یزدانی در یک روز به روی تشک های جهانی بلگراد می روند . یکی که سکو برایش رزرو شده و همین کار دومی را سخت می کند. اصلا این فامیلی یزدانی مسئولیت هر کشتی گیر را سخت می کند هرچند که ایستادن یک یزدانی برای هر حریفی دلهره آور هم هست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امیرمحمد یزدانی ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد از صبح روز پنجشنبه ۲۴ شهریور در رقابتهای ۴ وزن اول کشتی آزاد به روی تشک خواهد رفت . برنامه مسابقات او به شرح ذیل است:

جدول لحظه به لحظه مسابقات وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد 

در وزن ۷۰ کیلوگرم که با حضور ۲۸ نفر برگزار می شود، امیرمحمد یزدانی در دور نخست به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد کرده است. او  صبح امروز به علت اافه وزن ، در مراسم وزن کشی ، از دور رقابتها حذف شد. 



پخش زنده مسابقات چهار وزن اول کشتی آزاد قهرمانی جهان، پنجشنبه ساعت ۱۳:۰۰+ لینک پخش و نتیجه

برنامه زمانی مسابقات وزن ۷۰ کیلوگرم:

پنجشنبه ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور):

دور مقدماتی وزن ۷۰ کیلوگرم: از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم: از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران


جمعه ۱۶ سپتامبر(۲۵ شهریور):

مرحله شانس مجدد وزن ۷۰ کیلوگرم: از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان وزن ۷۰ کیلوگرم: از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد گفت: نماینده خانواده ای کشتی گیر در تیم ملی هستم

امیرمحمد یزدانی عضو تیم ملی کشتی آزاد با بیان این مطلب افزود: من بعنوان نماینده خانواده ای کشتی گیر و کشتی دوست در تیم های ملی حضور دارم و از حمایت آن ها قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: عموها، دایی ها، پسرعموها و پسرعمه ها و بسیاری از خانواده من در کشتی فعالیت کرده اند و حتی در تیم های ملی هم حضور داشته اند و در حال حاضر من بعنوان نماینده این خانواده کشتی گیر در تیم ملی حضور دارم و محمدباقر عالی دایی ام یکی از مشوق های من است اما از همه بیشتر پدربزرگم که پارسال به رحمت خدا رفت بود و حتی برایم کفش و دوبنده کشتی نیز تهیه می کرد.

برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: وقتی اکثر فامیل ها کشتی گیر باشند و از شما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی می کنند، وظیفه دارم که انتظارات آن ها را برآورده کنم.و در ادامه نیز بعنوان نماینده کشور و مردم عزیز افتخارآفرین باشم.

یزدانی در مورد اینکه کشتی را از چند سالگی و زیر نظر چه کسانی شروع کرده و چه زمانی به تیم های ملی راه یافته است گفت: من ۶ سالگی دوبنده کشتی بر تن کردم البته قبل از آن هم ژیمناستیک کار می کردم. مربی اول من فرامرز بوداغی بود و در ادامه زیر نظر فرشید قبادی و سید جواد هاشمی تمریناتم را ادامه دادم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ سال سن دارم و از سال ۲۰۱۵ وارد تیم ملی نوجوانان شدم و سال ۲۰۱۹ نیز در رده ی بزرگسالان حضور یافتم و در رقابت های جهانی نروژ هم در وزن ۶۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدم.

برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

یزدانی در مورد اینکه آیا علاقه به تحصیل در دانشگاه را دارد، گفت: بله خیلی دوست دارم در دانشگاه تحصیل کنم و الان هم کارشناسی حقوق در دانشگاه آزاد می خوانم و دوست دارم که در کنار ورزش قهرمانی، تحصیلات را هم تا مقطع دکتری ادامه دهم.

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان در مورد اینکه در آینده دوست دارد در چه زمینه ای فعالیت کند، گفت: به کشتی بسیار علاقه دارم و دوست دارم که در کشتی خدمت کنم و کلا روحیاتم ورزشی است. البته تصمیم نهایی را باید همان زمان گرفت اما شاید حضورم بعنوان مدیر و شاید بعنوان یک مربی باشد، در هرحال قصد من خدمت به کشتی و ورزش کشور است.

وی در مورد اینکه آیا به ورزش دیگری جز کشتی علاقه دارد، اظهار داشت: بله مانند بسیاری دیگر من هم فوتبال را دوست دارم و علاقه ای نیز به ورزش های رزمی دارم اما عشق من کشتی است و دوست دارم که به قله ی آن یعنی مدال طلای المپیک برسم.

برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

یزدانی در مورد این سئوال که آیا مبارزاتش نسبت به گذشته دچار تغییراتی شده یا خیر، گفت: بله قطعا، در گذشته کشتی های پراُفت و خیزی می گرفتم، اما در یک سال گذشته به دنبال این بودم که به کلاس کشتی خود اضافه کنم و کار بر روی دست ها را اضافه کنم و ضمن کسب امتیاز از حریفان، کمتر امتیاز بدهم که فکر می کنم نتایجی که در جام یاشاردوغو به دست آوردم، نشانگر این موضوع باشد.

ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد در مورد اینکه یکسال زمان خوبی برای تغییر وزن بوده است، یا خیر، تصریح کرد: من در جهانی نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفتم، اما در قهرمانی کشور و چرخه ی انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم حضور پیدا کردم، البته برای اینکه در این وزن جا بیافتم مدتی زمان برد و نیاز به افزایش قدرت بدنی و میدان دیدن در وزن جدید داشتم.

یزدانی در مورد این سئوال که در مقطعی از اردوهای تیم ملی دور بود و پس از بازگشت توانست در رقابت های جهانی، صاحب مدال شود، گفت: گاهی اوقات برخی نیاز به تلنگر دارند و شاید غرور کاذب آن ها را از مسیر خود منحرف کند، در این موضوع هم برای من این اتفاق افتاد، اما قدردان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هستم که باعث شد، در مقطعی کوتاه در اردوها نباشم، تا بتوانم با جایگاه و موقعیتی که در آن بودم خوب فکر کنم و قدر آن را بدانم و من هم سعی کردم که در بازگشت به اردوها از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرم.

وی ادامه داد: من مدت زمان زیادی را در اردوها بودم و شاید این حضور باعث شده بود که به خودم مغرور شوم و آن پیشرفتی که باید حاصل می شد، در من اتفاق نیافتد، اما خدا را شکر، الان شرایط بسیار خوب است و آماده این هستم که دوباره برای کشورم افتخارآفرین باشم.

برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

عضو تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی صربستان در مورد کادر فنی این تیم گفت: بعنوان یک کشتی گیر وظیفه ام این است که قدردان زحمات تمامی مربیان و کسانی که برایم کاری کرده اند باشم و همینجا هم از کادر فنی پیشین و هم از کادر فنی حال حاضر نهایت قدردانی و تشکر را دارم، به نظرم کادر فنی تمام تلاش خود را می کند تا موفقیت حاصل شود و این ها برای منافع شخصی نیست بلکه منافع ملی را می بینند و ما نیز کادر فنی خوبی داریم که کشتی گیران را به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات پیش رو رسانده اند.

یزدانی در مورد شرایط جسمانی و فنی خود گفت: یک مدتی به خاطر حضور در چرخه ی انتخابی تیم ملی، در اردوها نبودم و از فرصت استفاده کردم و تمرینات پرفشار خوبی را در جویبار انجام دادم و در رقابت های جام تختی و جام یاشاردوغو حضور یافتم و پس از آن نیز در اردوهای تیم ملی تمرینات خوب و منظمی انجام شده است که امیدوارم حاصل زحمات کادر فنی و فدراسیون کشتی، کسب موفقیت های بسیار در رقابت های جهانی صربستان باشد.

وی در مورد اینکه رابطه اش در اردو با سایر کشتی گیران، چگونه است گفت: البته همه ی ما با هم صمیمی و خوب هستیم اما من به واسطه ی اینکه از قبل با امیرحسین زارع و محمد نخودی هم تیمی بودم با آن ها رابطه ی بهتری دارم و یک برادر بزرگتر هم به نام محمدحسین محمدیان دارم.

یزدانی در مورد اینکه داشتن خودباوری و اعتماد به نفس تا چه حد در کسب نتیجه موثر است، اظهار داشت: خیلی مهم است، اگر کشتی گیران به این اعتماد به نفس و خودباوری برسند که می توانند از سد هر حریفی بگذرند، می توانند هرسال روی سکوی جهانی باشند و بهترین مدال ها را کسب کنند و به نظرم حسن یزدانی در این مورد بهترین عملکرد را داشته است.

وی در مورد اینکه به چه رنگی علاقه دارد و دوست دارد به چه دوبنده ای به روی تشک برود، گفت: رنگ های شاد و روشن را دوست دارم و دوبنده هم برایم فرقی نمی کند اما برایم مهم است که طرح های جذاب و زیبا داشته باشد.

برنامه و نتایج رقابتهای امیرمحمد یزدانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم / لینک پخش زنده

این ملی پوش آزادکار در مورد اینکه در اوقات فراغت دوست دارد چه کاری انجام دهد، اظهار داشت: بیشتر دوست دارم با دوستان صمیمی ام باشم و با آن ها صحبت کنم و در اردوها نیز همینگونه است و بیشتر دوست دارم با آن ها هم کلام شوم.

یزدانی در مورد اینکه چه غذایی را دوست دارد، گفت: فسنجان را دوست دارم و البته مادرم در پختن آن مهارت بالایی دارد و می داند که ذائقه من چیست.

وی در مورد اینکه در کشتی گیران حال حاضر دنیا و خارجی کشتی چه کسی را می پسندد گفت: به نظرم زائوربک سیداکوف یک کشتی گیر شش دانگ و چارچوب دارد است و کشتی گیری نیست که مفت باز باشد و سبک کشتی و روشش را می پسندم.

یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: از همه ی کسانی که از کشتی حمایت می کنند و روحیه می دهند تشکر می کنم و امیدوارم که کشتی گیران نیز با کسب یک نتیجه عالی، دل آن ها را شاد کنند.

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 32559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha