برنامه و نتایج رقابتهای رحمان عموزاد در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

اسمش رحمان است اما از جمله بی رحم‌ترین کشتی گیران برشمرده می شود. نابغه مازنی که مدال گرفتن هایش باید زودتر شروع می شد . حالا اما در صربستان منتظریم تا باب مدال‌آوری اش باز شود و ورودش به جمع مدعیان تیغ دار جهانی نوید داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رحمان عموزاد ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد از صبح روز شنبه در رقابتهای ۳ وزن پایانی کشتی آزاد به روی تشک خواهد رفت . برنامه مسابقات او به شرح ذیل است:

جدول لحظه به لحظه مسابقات وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد - لینک فعال است


در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. فیلم کشتی عموزاد و کره

وی در دور بعد به مصاف اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان رفت و ۸ بر صفر پیروز شد. فیلم کشتی عموزاد و حریف مجاری

عموزاد در کشتی سوم و در مرحله یک جهارم نهایی ۱۳ بر ۲ کشتی گیر قزاقستان را برد و به نیمه نهایی رسید.فیلم کشتی با حریف قزاق

عموزاد خلیلی در این مرحله به مصاف حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از آذربایجان رفت و دلاورانه این کشتی گیر را ۹ بر ۲ برد.فیلم کشتی عموزاد و آذربایجان

رحمان در کشتی فینال موفق شد حریف آمریکایی اش را ۱۳ بر ۵ شکست دهد و به مدال طلا دست یابد. فیلم کشتی فینال رحمان عموزاد را ببینید.

برنامه زمانی مسابقات وزن ۶۵ کیلوگرم:

شنبه ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور):

دور مقدماتی وزن ۶۵ کیلوگرم: از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم: از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران


یکشنبه ۱۸ سپتامبر(۲۷ شهریور):

مرحله شانس مجدد وزن ۶۵ کیلوگرم: از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان وزن ۶۵ کیلوگرم: از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

قهرمانی از خلیل شهر

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی صربستان گفت: از خردسالی کشتی می گرفتم و تمرین کشتی جزئی از زندگی من شده است.

رحمان عموزاده نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم تیم کشتی آزاد کشورمان در رقابت های جهانی صربستان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، پاسخگوی چند سئوال بود که در ادامه می خوانید:

چند سال دارید و اهل کجا هستید؟
۲۰ سالم است و اهل خلیل شهر استان مازندران هستم.

http://iawf.ir/images/pic.aspx?x=800&y=600&fn=//Content/Contents/PicService/71_eadf7c05-fec3-47ac-8d66-0d96b39538f0/7171DSC09049.jpg&Title=7171DSC09049.jpg

کشتی را از چه زمانی شروع کردید و مربیان شما چه کسانی بودند؟
خانواده ما کشتی گیر هستند و دو برادر بزرگتر من فرشاد و فرزاد نیز کشتی می گرفتند و محمدعلی برادر دوقلویم نیز کشتی گیر است، بهر حال تا جایی که یادم می آید از ۴ یا ۵ سالگی علاقه به کشتی داشتم و از خردسالی و حدود ۹ سالگی به باشگاه کشتی رفتم و زیر نظر باقر محمدپور دایی ام تمرینات را آغاز کردم و در ادامه نیز تمرینات خود را زیر نظر فرزاد که ۱۰ سال از من بزرگتر است ادامه داده ام.

چه عناوینی را بدست آورده ای؟
البته تا رده ی نوجوانان در سطح استان مقام هایی را داشتم اما از نوجوانان وارد تیم ملی شدم و در دو رقابت جهانی و یک رقابت آسیایی صاحب مدال طلا شدم، سال گذشته نیز در رده ی جوانان به مدال طلا دست یافتم و پس از آن در رقابت های جهانی بزرگسالان شرکت کردم که موفق به کسب عنوانی نشدم و در ادامه نیز امسال در رقابت های قهرمانی آسیا در رده ی سنی بزرگسالان به مدال طلا دست یافتم.


چه خصوصیاتی بیشتر در کشتی گیر شدن شما نقش داشته است؟
هر کسی یک توانایی هایی دارد و برحسب آن می تواند به مدارج بالای قهرمانی دست پیدا کند و من فکر می کنم که من از لحاظ قدرت بدنی و فیزیک و دست و پای بلند و بدن کشیده خوب هستم.

برنامه و نتایج رقابتهای رحمان عموزاد در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

کار را در صربستان چگونه می بینی؟
وزن ۶۵ کیلوگرم شاید سخت ترین وزن به لحاظ اینکه هم المپیکی است و هم اینکه هم از آسیا، هم از اروپا و هم از آمریکا حریفان بسیار قدرتمند در آن شرکت می کنند، باشد. البته من هم روحیه ی جنگنده و تسلیم ناپذیری دارم و آماده حضور در این مسابقات هستم و روی تشک کم نخواهم گذاشت، چراکه خود را نماینده یک ملت در صربستان می بینم و به دنبال سربلندی مردم و کشورم با کسب بهترین نتیجه هستم.

سلاح هر کشتی گیر به فنون و آمادگی جسمانی آن است، شما در این زمینه چطور هستید؟
البته تمام کشتی گیران فنون مختلف را بلد هستند، اما بعضی از فنون را شگرد دارد و بهتر اجرا می کنند، همانطور که می دانید کشتی های سطح بالا بسیار سخت است و شاید یک روزنه برای اجرای یک فن بوجود بیاید و باید از آن استفاده کنیم و این کار ریسک پذیر نیست. تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ام و از لحاظ بدنی آماده هستم و با توجه به حریفانم و تاکتیک هایی که باید درنظر بگیرم اگر فرصتی برای اجرای فنون دیگر هم باشد، درنگ نخواهم کرد.

در چه مقطعی تحصیل می کنی؟
دبیرستان را تمام کرده ام و یکسال است که در دانشگاه ثبت نام کرده ام، البته کشتی و تمرینات زیاد وقت زیادی از ما می گیرد اما علاقمند هستم تا جایی که می توانم به تحصیلات خود ادامه دهم.

به شغل آینده ات فکر کرده ای؟
در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می کنم، کشتی گرفتن و موفقیت در آن است، از کودکی وارد راهی شده ام که باید به خوبی به آن پایان دهم و تا جایی که بدن و ذهنم اجازه دهد کشتی خواهم گرفت و قطعا هدفم کسب مدال طلا در بازی های المپیک و رقابت های جهانی است، اما وقتی از ورزش قهرمانی فارغ شدم، قطعا آن زمان با توجه به شرایط تصمیم می گیرم و می خواهم که پس از دوران قهرمانی نیز برای مردم فردی مفید و خدمتگزار باشم.

درآمد مالی انگیزه شما برای ورود و ماندن در کشتی بود؟
کشتی مانند برخی رشته های ورزشی درآمد زیادی ندارد، اگرچه که فکر می کنم که آن ورزشکاران نیز حقشان است که چنین درآمدی داشته باشند ولی به نظرم کشتی گیران نیز به یک دهم حق خود نمی رسند. بهرحال من برای منفعت مالی به دنبال کسب مدال و افتخارآفرینی نیستم. بهرحال از اینکه بتوانم با مدال گرفتن باعث سربلندی و افتخار مردم و کشورم شوم در من یک حس رضایت از خود ایجاد می کند و این نیز از این بابت می آید که انسان ذاتا دوست دارد دیگران را خوشحال کند و برای آن ها کاری انجام دهد.

برنامه و نتایج رقابتهای رحمان عموزاد در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

به ورزش دیگری علاقه دارید؟
فوتبال را به صورت تفریحی دوست دارم انجام دهم و ورزش های رزمی از جمله MMA یا کیک بوکسینگ را هم دوست دارم، کلا جایی که در آن با مبارزه به هدفت برسی را می پسندم.

در اوقات فراغت چه می کنی؟
در حال حاضر که در اردوها هستیم و از امکانات داخل اردو برای تفریح استفاده می کنیم، فیلم می بینم و موسیقی گوش می دهم اما خودم دوست دارم که با رفقا به دل طبیعت و جنگل بروم و همین با هم بودن ها دل آدم را شاد می کند.

چه نوع فیلمی و موسیقی را بیشتر می پسندی؟
علاقه ی زیادی به جنگیدن و موفقیت دارم و به همین فیلم ها نیز علاقه خاصی دارم اما در موسیقی بیشتر دنبال این هستم که آهنگ های احساسی و حماسی را دوست دارم.

به چه غذایی علاقه داری؟
کلا نمی توانم بگویم که به غذای خاصی علاقه دارم و همه ی غذاها خوب هستند، اما توجه بیشتری به غذای محلی مانند ته چین و پلو با گوشت دارم.

به چه رنگی علاقه داری ؟
کلا آبی را دوست دارم و دوست دارم با دوبنده آبی هم به مصاف حریفان خود بروم.

برنامه و نتایج رقابتهای رحمان عموزاد در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

در ادو با چه کسانی بیشتر رفاقت داری؟
فرقی ندارد من رابطه ام با همه خوب است و به همه احترام می گذارم.

چند ماه پیش با حسن یزدانی تمرین کشتی داشتی، چطور بود؟
اولا باید از حسن یزدانی به خاطر منش و اخلاقش قدردانی کنم، بهرحال تمرین خوبی بود و شادابی خاصی به هردوی ما داد.

در مورد تمرینات اردویی و کادر فنی نظرت چیست؟
من قدردان کادر فنی قبلی و کادر فنی فعلی هستم، کلا از همه ی کسانی که برای من زحمت کشیده اند تا در اینجا باشم تشکر می کنم. هرچه به مسابقات نزدیک تر می شویم شرایط تمرینات هم عوض می شود و آمادگی خوبی داریم و امیدوارم که بتوانم مزد زحمات کادر فنی و فدراسیون را بدهم و خود را سرباز کادر فنی می دانم و هرچه کادر فنی تصمیم بگیرد، انجام می دهم.

برنامه و نتایج رقابتهای رحمان عموزاد در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ صربستان ۲۰۲۲ + جدول و فیلم

حرف آخر ؟
هرکس برای خود محترم است و هر انسانی در جایگاه خود قابل احترام است، هیچ وقت به خاطر اینکه کشتی گیر بوده ام یا به مدالی رسیده ام خود را با دیگران مقایسه نمی کنم و احساسم این نیست که نسبت به سایرین برترین هستم، تمام تلاشم این است که در رقابت های پیش رو بهترین نتیجه را بگیرم و امیدوارم که به لطف خدا، مزد زحمات خودم، کادر فنی و فدراسیون، خوشرنگ ترین مدال باشد.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، بلگراد ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 32558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha