فیفا خواستار داوری زنان در لیگ برتر مردان ایران شد!

فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین‌تر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تابناک؛ با اصرار و نامه کتبی فدراسیون جهانی فوتبال؛ زنان فوتبالدوست ایرانی بالاخره به ورزشگاه‌ آزادی وارد شده‌اند و این دستور در شهرستان‌ها هم در حال پیگیری است.  

گویا فیفا این دایره الزامات را بزرگتر کرده است و مساله در حال گسترده‌تر شدن است، الزام جدید و عجیب از سوی فیفا اینبار درباره داوران زن فوتبال ایران به وجود آمده است.

در مسابقات بین‌المللی فوتبال بارها دیده‌ایم که مسابقات فوتبال مردان را یک زن یا تیم داوری بانوان قضاوت کند. در ایران اما هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداده است. حالا اما خداداد افشاریان رییس کمیته داوران از الزام فیفا در این خصوص صحبت می‌کند.

خداداد افشاریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با برگزاری کلاس‌های VAR آیا زنان هم سهمی در این مورد خواهند داشت؟ گفت:‌ VAR در تمام دنیا انجام می‌گیرد و البته لایسنس می‌خواهد. بی شک داوران خانم را هم در کلاس آموزشی VAR خواهیم داشت.

او ادامه داد: فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین تر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند. این تاییدیه می‌خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم.

افشاریان در بخش دیگری از حرف‌های خود گفت:‌ در جام جهانی هم چند تیم خانم‌ها در داوری حضور دارند. این برای فیفا یک موضوع حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و AFC کمک کنیم و قضاوت‌های سنگین تری به خانم‌ها بدهیم و مشکل شان حل شود.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 32523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha