پالس مذاکرات هسته ای به بازار دلار/ سکه در مسیر صعود

بازار شنبه ۱۲ شهریور ماه شاهد افزایش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  اقتصادنیوز ،  بعد از ارسال پاسخ ایران به نظرات ایالات متحده آمریکا درباره برجام،  بدبینی ها نسبت به احیای توافق برجام در بازار ارز تهران سایه انداخت.عده ای از معامله گران از  احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات یا طولانی شدن آن سخن‌گفتند.

صعود قیمت دلار در تهران

قیمت دلار شنبه۱۲ شهریور ماه  بر مدار صعود قرار گرفت. عده ای از معامله گران از احتمال تعویق و طولانی شدن مذاکرات سخن گفتند.

اسکناس آمریکایی که عصر پنجشنبه گذشته در محدوده ۲۹ هزار و ۷۸۰ تومان‌به کار خود پایان داده بود  با ۱۳۰ تومان رشد بر روی ۲۹ هزارو ۹۱۰ تومان‌قرار گرفت.

البته معاملات فردایی در ابتدای کانال ۳۰ هزار تومان‌معامله شد که این امر می تواند نشان دهنده انتطارات صعودی باریگران ارزی بازار ارز تهران باشد.

نفوذ قیمت درهم‌ به مرز حساس

البته نرخ حواله درهم نیز پا به پای قیمت دلار به سمت بالا حرکت و همین امر بر قدرت معامله گران‌افزایشی نرخ دلار در تهران افزود

قیمت درهم از مرز مقاومتی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت و برروی ۸ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به ۲ روز قبل تقریبا ۹۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

حمایت بازارهای همسایه از تهران

نکته مهم دیگر حمایت بازار های همسایه از دلار تهران بود. نرخ دلار هرات  ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان بود که نسبت به چند روز قبل بیش از ۳۰۰ تومان افزایش را نشان میدهد.

قیمت دلار سلیمانیه هم‌۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد.

نوسان محدود قیمت اونس طلا

قیمت طلا در بازار جهانی  نوسان محدودی را ثبت کرد. فلز زرد رنگ جهانی  ۱۷۱۳ دلار بود. این قیمت در مقایسه با ۲ روز قبل تقریبا ۲ دلار پایین تر بود.

صعود همزمان قیمت سکه و طلا در تهران

اما سرنوشت دو فلز گران بهای داخلی  صعودی بود.

قیمت طلا ۱۸ عیار ۱۴ هزار و ۳۰۰  تومان بالاتر از دو روز قبل معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار  ۱ میلیون و ۲۷۲  هزار و ۵۰۰ تومان بود . 

قیمت سکه هم عصر ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. این قیمت نسبت به عصر روز پنجشنبه گذشته تقریبا ۲۰۰ هزار تومان بالاتر بود.

ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تومان بود ووحباب سکه  در محدوده ۱۴ درصد بدست  آمد.

سکه بازان امیدوار به افزایش قیمت دلار

به نظر می رسد در شرایطی که حباب سکه افزایش چشمگیری پیدا کرده، سکه بازان به علت خووشبینی به آینده دلار در موقعیت خرید قرار بودند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: 32517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha