قطعی گاز روسیه بلای جان فوتبال اروپا

ترکش‌های جنگ روسیه و اوکراین به فوتبال اروپا هم رسیده است و سری A به عنوان یکی از ۵ لیگ برتر قاره سبز جزو اولین قربانیان این اتفاق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تحریم شدن روسیه از سوی اتحادیه اروپا به دلیل جنگ با اوکراین و واکنش متقابل روس‌ها با قطع گاز کشورهای قاره سبز، تبعاتی داشته که فوتبال هم از آن بی‌نصیب نمانده است. در نتیجه قطع گاز روسیه، اروپا درگیر بحران انرژی شده است که با کاهش دمای هوا و شروع فصول سرما این بحران تشدید هم خواهد شد. از این رو نه تنها بهای انرژی در کشورهای اروپایی به شدت افزایش پیدا کرده، بلکه دولت‌ها ناگزیر مجبور به کاهش اجباری مصرف انرژی در بخش‌های غیرضروری شده‌اند. یکی از این موارد هم روشنایی ورزشگاه‌های فوتبال برای برگزاری بازی‌های شبانه بوده است.

در همین راستا، سازمان لیگ فوتبال ایتالیا اعلام کرده است که از این پس مدت زمان روشن نگه داشتن پروژکتورهای ورزشگاه‌های سری A کاهش پیدا خواهد کرد اما این تنها بخشی از اقداماتی است که کالچو باید به عنوان سهم خود در مدیریت بحران انرژی در ایتالیا انجام دهد.

قیمت حامل‌های انرژی در ایتالیا به شدت افزایش داشته و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده این افزایش بیشتر هم شود. به همین دلیل «لورنزو کاسینی» رئیس سازمان لیگ ایتالیا اعلام کرد که از هفته پنجم سری A که از امروز آغاز می‌شود، استادیوم‌ها حداکثر ۴ ساعت مجاز به استفاده از پروژکتورها هستند. بر این اساس برای بازی‌هایی که زودتر برگزار می‌شوند، پروژکتورها حداکثر ۶۰ دقیقه و نه ۹۰ دقیقه قبل از بازی‌ها روشن خواهند شد یعنی مدت زمان لازم برای کالیبره (تنظیم) تجهیزات مرتبط با VAR.

در همین حال اما بررسی‌هایی در حال انجام است تا بازدهی مصرف انرژی در استادیوم‌های سری A افزایش پیدا کند که از جمله آنها می‌توان به طرح جایگزنی پروژکتورها با لامپ‌های LED و استفاده از پنل‌های خورشیدی اشاره کرد.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 32510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha