بازگشت احساسات بازار به ناحیه «ترس شدید»؛ بیت کوین به ۱۵هزار دلار سقوط می‌کند؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز روی سطح ۲۱ قرار دارد که نشان‌دهده وضعیت «ترس شدید» در بازار ارزهای دیجیتال است. برخی از سرمایه‌گذاران دوره‌های ترس شدید را بهترین زمان برای خرید واحدهای جدید و ورود به بازار می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز گذشته قیمت بیت کوین تا حوالی ۱۹٬۸۰۰ دلار پایین آمد و تلاش‌های قیمت برای بازگشت به بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار ناموفق بود؛ تا جایی که کندل امروز زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار باز شده است.

روز جمعه نرخ بیکاری در آمریکا برای ماه اوت (مرداد) منتشر شد که نشان می‌دهد این شاخص از ۳.۵درصد در ماه ژوییه (تیر) به ۳.۷درصد در ماه اوت افزایش یافته است. آمارهای جدید از بازار کار آمریکا به‌طور هم‌زمان به بازار سهام ایالات متحده و ارزهای دیجیتال ضربه زد؛ در حالی که کارشناسان انتظار داشتند «کاهش نرخ بیکاری» در این کشور به ارزهای دیجیتال ضربه وارد کند.

آمارهای تازه نشان می‌دهد که در طول ماه اوت (مرداد) در بخش غیرکشاورزی آمریکا، ۳۱۵٬۰۰۰ شغل جدید ایجاد شده و این در حالی است که انتظار می‌رفت طی این مدت ۳۵۰٬۰۰۰ شغل تازه در ایالات متحده ایجاد شود. جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، پیش‌تر هشدار داده بود از آنجایی که فدرال رزرو با تشدید سیاست‌های پولی انقباضی در حال مقابله با تورم است، رشد اقتصادی در این کشور کند شده و نرخ بیکاری احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد.

پاول در تاریخ ۲۶ اوت (۴ شهریور) نیز در جریان یک سخنرانی، به تداوم روند اجرای سیاست‌های پولی انقباضی در این کشور اشاره کرده بود. در همان روز بود که بیت کوین روند نزولی جدید خود را آغاز کرد و قیمت به زیر ۲۱٬۰۰۰ دلار رسید.

شاخص ترس‌وطمع اکنون در ناحیه ترس شدید قرار دارد و با وجود این، برخی از سرمایه‌گذاران دوره‌های ترس شدید را بهترین زمان برای خرید واحدهای جدید و ورود به بازار می‌دانند.

شاخص ترس‌وطمع ارزهای دیجیتال.

بیت کوین به ۱۵هزار دلار سقوط می‌کند؟

مکس گوخمن (Max Gokhman)،‌ مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه آلفاترای (AlphaTrAI)، معتقد است بهترشدن وضعیت بازار کار در آمریکا ممکن است باعث کاهش عمیق‌تر بیت کوین و سقوط قیمت تا ۱۵٬۰۰۰ دلار شود.

او پیش‌تر گفته بود اگر آمار مربوط به ماه اوت (مرداد) قوی‌تر از حد انتظار باشد، فدرال رزرو با پشتوانه بیشتری سیاست‌های پولی انقباضی خود را دنبال خواهد کرد و در نتیجه، احتمالاً قیمت بیت کوین بیش از پیش سقوط خواهد کرد؛ اتفاقی که برعکس آن درباره آمار بازار کار آمریکا رخ داد، اما باز هم شرایط طوری پیش رفت که قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

پیتر شیف (Peter Schiff)، از منتقدان سرشناس بیت کوین، حدود یک هفته پیش در توییتر خود یک نظرسنجی برگزار کرده و از دنبال‌کنندگانش پرسیده بود که آیا خریداران زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار بیت کوین زودتر خسته می‌شوند یا فروشندگان بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار.

بیشتر پاسخ‌دهندگان معتقد بودند خریداران زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار زودتر ناامید خواهند شد و شیف هم از این نتیجه برای حمایت از دیدگاه نزولی خود نسبت به بیت کوین استفاده کرد. گفتنی است او ابتدای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود که احتمالاً قیمت بیت کوین به زیر ۱۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 32503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha