۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 32480
حذف ناهید کیانی در یک قدمی کسب مدال

ناهید کیانی در مرحله یک چهارم پایانی گرندپری تکواندو پاریس، با شکست برابر لو زنگ شی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه؛  دومین دوره از رقابت های گرندپری تکواندو در سال ۲۰۲۲ از ظهر امروز در پاریس فرانسه آغاز شده است و تنها نماینده ایران در روز اول مسابقات یعنی ناهید کیانی که با مبارزات خوب خود و با شکست مادلین فولگمان آلمانی و نیز جید جونز بریتانیایی که دو مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد، به مرحله یک چهارم پایانی وزن منفی ۵۷ کیلوگرم رسیده بود، در مقابل لو زنگ شی از چین در دو راند شکست خورد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

حریف کیانی در این مرحله، لو زنگ شی  چینی بود که در مرحله قبلی گرندپری به مقام قهرمانی رسیده بود و طلای بازیهای آسیایی جاکارتا را نیز در کارنامه داشت. در راند اول و بعد از اینکه هر دو مبارز در لحظات ابتدایی مسابقه موفق به کسب ۳ امتیاز از یکدیگر شدند، این تکواندوکار چینی بود که یک ضربه دیگر را به کلاه کیانی اصابت داد تا با ۳ اخطاری که نماینده کشورمان دریافت کرد، این راند با نتیجه ۹ بر ۳ به سود حریف به پایان برسد. در راند دوم نیز لو زنگ شی در همان ابتدا دو ضربه متوالی را به سر و صورت ناهید وارد کرد و ۶ امتیاز پیش افتاد. در ادامه این راند اما نماینده کشورمان هر چه تلاش کرد راه به جایی نبرد و ۵ اخطار نیز گرفت تا در شرایطی که نتیجه ۱۱ بر صفر به نفع تکواندوکار چینی بود، ۵ اخطاره شده و در آستانه کسب مدال از گردونه مسابقات خارج شود.  

کیانی که با ۲۴. ۱۳۳ امتیاز در رده پانزدهم رنکینگ المپیکی این وزن قرار دارد، با کسب عنوان پنجمی این مسابقات توانست ۹۶. ۱۲ امتیاز دیگر را به امتیازات خود اضافه کند.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 32480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha