هشدار سخنگوی ستاد اربعین عراق به بانوان زائر ایرانی

سخنگوی ستاد اربعین عراق گفت: ایام اربعین حسینی انعکاس سیمای عفاف زن مسلمان است و بر این اساس بانوان با التزام به مسائل شرعی حتی‌الامکان از ورود به شلوغی‌ها در این زیارت میلیونی اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری با بیان توصیه‌هایی به بانوان زائر اربعین حسینی اظهارداشت: توصیه همه بزرگان دین و مراجع عظام در قم و نجف اشرف به زنان مسلمان، حفظ حجاب و عدم اختلاط و اجتناب از ورود به اماکن پرازدحام و شلوغ است و زیارت اربعین حسینی با توجه به اینکه یک آیین معنوی و عبادی است، این التزام را به مسائل شرعی چند برابر کرده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: بانوان در ایام راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، هر جا احساس کردند که به دلیل شلوغی و فشار جمعیت، شائبه نقض شرع و دین می‌رود، از ورود در این گونه اماکن تا فروکش کردن فشار جمعیت خودداری کنند.

اباذری تاکیدکرد: این توصیه‌ها نه فقط از جنبه شرعی بلکه از نظر ایمنی، نیز سلامت بانوان را تامین می‌کند زیرا بیم آن می‌رود بانوان در این گونه ازدحام‌ و شلوغی‌ها، زیر دست و پای زائران بیفتند یا در معرض تنگی نفس و بیهوشی قرار گیرند.

سخنگوی ستاد اربعین عراق به زنان باردار توصیه موکد کرد که حتی‌الامکان سفر اربعین خود را تا فروکش کردن کامل فشار جمعیت، به بعد از پایان زیارت موکول کرده و اگر کسی نیت زیارت در این ایام داشت جدا از ورود در ازدحام و شلوغی‌ها خودداری کند.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
کد خبر: 32461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha