قیمت گران‌ترین خودروی کلکسیون ایلان ماسک چند است؟

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، برای گران‌ترین خودروی خود ۹۲۰ هزار دلار هزینه پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، مسیر خود را به سوی میلیاردر شدن از سنین پایین آغاز کرد. ایلان ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در پرتوریا، آفریقای جنوبی با نام Elon Reeves Musk به دنیا آمد، او در سن ۱۲ سالگی یک بازی ویدیویی ساخت و بعداً آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت.

به گزارش slashgear، ایلان ماسک همچنین شرکت Zip۲ را در سال ۱۹۹۵ تأسیس کرد و شرکت خود را به مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ فروخت. ماسک از سرمایه جدید خود برای تأسیس X.com استفاده کرد، شرکتی که بعداً به PayPal تبدیل شد. در سال ۲۰۰۲ نیز او غول خرده فروشی آنلاین eBay Paypal را به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

ماسک که مدت‌ها به دنبال ایده تبدیل شدن انسان به گونه‌ای بین سیاره‌ای بود، شرکت SpaceX را در سال ۲۰۰۲ برای ساخت موشک‌های فضایی مقرون‌به‌صرفه‌تر تأسیس کرد. او در سال ۲۰۰۴ پس از کسب ۶ میلیون دلار به شرکت تسلا پیوست. تسلا که یک شرکت سازنده خودروهای برقی آمریکایی است اکنون موفق‌ترین خودروهای الکتریکی با ارزش ۱ تریلیون دلار را می‌سازد با این حال این شرکت کمتر از ۱ درصد از فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است. فوربس ادعا می‌کند که ایلان ماسک با ثروت خالص ۲۵۵.۱ میلیارد دلاری تا زمان نگارش این مقاله، ثروتمندترین مرد جهان است.

در این گزارش به برخی از کمیاب‌ترین و گران قیمت‌ترین خودروهای شناخته شده که ایلان ماسک در اختیار دارد، می‌پردازیم.

مجموعه ماشین‌های ایلان ماسک

خودرو فورد

برای یک میلیاردر غیرعادی نیست که مجموعه‌ای شگفت انگیز از اتومبیل‌های عجیب و غریب و گران قیمت را جمع آوری کند. ماسک علیرغم تمایلش به وسایل نقلیه الکتریکی مدرن، صاحب یک فورد مدل T ۱۹۲۰ و یک جگوار E-Type Roadster مدل ۱۹۶۷ است. Jag E-Type توسط بسیاری به عنوان زیباترین خودروی ساخته شده تا کنون در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مدیرعامل تسلا، او خودرو نسل اول تسلا رودستر، به نام مدل اس و سایبرتراک را نیز در اختیار دارد. همچنین ایلان ماسک یک پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۲ دارد، خودرویی که به گفته او یکی از محبوب‌ترین خودروهایش است.

خودرو تسلا

گران‌ترین خودروی مجموعه ایلان ماسک کدام است؟

به گزارش Business Insider، ایلان ماسک برای جشن گرفتن خرید PayPal توسط eBay، یک مک لارن F۱ خرید. این خودرو در سال ۱۹۹۳ در پیست تست ناردو به سرعت باورنکردنی ۲۳۱ مایل در ساعت رسید و قبلاً سریع‌ترین خودروی قانونی جاده‌ای جهان بود.

همچنین به نظر می‌رسد که مک لارن F۱ یکی از نادرترین خودروهای روی زمین است که تنها ۱۰۶ دستگاه از آن در سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ ساخته شده است. در سال ۲۰۲۱، یک مک لارن F۱ خاص در حراجی Pebble Beach Gooding & Company به قیمت ۲۰.۵ میلیون دلار به فروش رفت. متأسفانه، ماسک در حین رانندگی مک لارن F۱ خود به مانع برخورد کرد، سپس در هوا پرتاب شد و قبل از فرود بر روی پیاده‌رو چندین بار چرخید. این خودرو در حین تصادف فاقد بیمه نامه اعلام شد. ماسک بعداً این خودرو را برای کسب سود فروخت.

خودرو مک لارن

بر اساس گزارش Automobile Informer، گران‌ترین خودروی حاضر در مجموعه ایلان، لوتوس اسپریت است. او ۹۲۰ هزار دلار برای لوتوس خود در حراجی پرداخت کرده است، اما ما در مورد یک اسپریت معمولی صحبت نمی‌کنیم چرا که این ماشین زیردریایی نیز هست که در سال ۱۹۷۷ در فیلم جیمز باند "جاسوسی که مرا دوست داشت" بازی کرد. ماسک در ابتدا از اینکه فهمید زیردریایی مانند فیلم به ماشین تبدیل نمی‌شود ناامید شد. با این حال، او قصد دارد آن را به یک خودرو الکتریکی تسلا ارتقا دهد و آن را در زمان واقعی به صورت آبی خاکی تبدیل کند.

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 32452
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha