رونمایی جنجالی از کاپ جام جهانی/آبرویمان رفت نماینده فیفا قهر کرد + فیلم

رونمایی از کاپ جام جهانی در ایران می‌توانست به علت ازدحام جمعیت و مدیریت نادرست مجری برنامه به یک تراژدی واقعی بدل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کاپ جام جهانی بعد از عبور از کشورهای استرالیا و ژاپن، در مسیر حرکت به سمت عربستان و در نهایت اروپا، آفریقا و آمریکا، برای نخستین بار وارد ایران شد که سال گذشته توانست سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. این مراسم که با حضور پیشکسوتان فوتبال، مدیران شهری و خانواده ورزش برگزار شده بود، به بدترین شکل ممکن به پایان رسید.

در حالی که از حدود یک سال قبل مشخص شده بود که قرار است تور جام جهانی با عبور از هر ۳۲ کشور حاضر در این مسابقات برگزار شود، مراسم رونمایی از این جام در نتیجه تصمیمات اشتباه برگزارکنندگان، از جمله مجری برنامه تبدیل به یک رونمایی زشت و زننده شد به شکلی که نمایندگان فیفا از ترس اینکه مبادا صدمه‌ای به این جام گران‌قیمت و نفیس وارد شود، به سرعت جام را در چمدان مخصوص قرار داده و از سالن خارج کردند.

طبق پروتکل‌های فیفا قرار بود مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی با حضور شش نفر و به وسیله نماینده فیفا انجام شود اما هیچ یک از این مقررات در ایران رعایت نشد. در عوض با زیر پا گذاشتن دستورالعمل‌ مربوط به رونمایی از این جام توسط مجری برنامه، تمام پیشکسوتان به طور همزمان به روی استیج فراخوانده شدند و در نهایت مهمانان و افراد متفرقه هم به آن‌ها پیوستند تا یک بی‌نظمی تمام عیار در سالن همایش‌های برج میلاد تهران رقم بخورد که می‌توانست به قیمت آسیب خوردن به کاپ جام جهانی تمام شود.

نبود یک برنامه‌ریزی مناسب برای رونمایی از این جام ارزشمند که در طول تاریخ ۹۰ ساله این رقابت‌ها برای نخستین بار به ایران رسیده، منجر به صحبت‌های تلخ یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال شد که حاضران در سالن را به "رعایت نکردن فرهنگ و آداب ایرانی" متهم کرد و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و عکس گرفتن با این جام، تاریخ و تمدن ۲۵۰۰ ساله ایرانی را مثال زد.

آشفته بازار مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در حالی رقم خورد که ایران بارها مدعی کمک به کشور قطر برای برگزاری گوشه‌ای از رویداد مهم جام جهانی شده است اما تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی گواهی بر این مطلب است که ما از انجام یک کار ساده و رعایت پروتکل‌های معمولی هم عاجزیم.

یک سال، زمان کمی برای انجام برنامه‌ریزی مناسب برای رونمایی از جام نبود اما در نهایت این مراسم که می‌توانست به ساده‌ترین شکل ممکن پیش برود و جام در معرض نمایش قرار گیرد، به یک تراژدی تلخ و مدل برنامه‌ریزی ناهنجار تبدیل شد.

مقایسه مراسم رونمایی امروز در ایران و آنچه در کشورهای استرالیا و ژاپن رقم خورده، نشان دهنده اختلاف بسیار زیاد در برنامه‌ریزی رویدادهای مختلف میان ما و آن‌هاست اگر چه به مذاقمان هم خوش نمی‌آید اما متاسفانه باید گفت که این مراسم یک گوشه از واقعیت سوءمدیریت در ورزش ایران بود.

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 32438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سپیده IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      3 2
      نماینده فیفا بیخود اعتراض میکنه برای چی داره جو میده؟
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 1
      اینقدر لی لی به لالای این فیفای میراث سپ بلاتر دریده نزارید
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 1
      این شلوغ کاری و هوچی گری همه اش زیر سر خبر... و خبر.... حرام خوار با این خبرنگاران بی سوادش است ! الدنگ های بی وطن مزدور نان به نرخ روز خوری که بهتر از همه می دانند همه ی درد و مرض نماینده فیفا از تقدیر و نام آوردن از سردار سلیمانی شهید بود !اون ها هم دردشون از همین بود و البته حضور مهندس چمران در مراسم رونمایی از جام جهانی والا خود اون خبرنگاران هزارتومانی خبرآنلاین و خبر ورزشی امثالهم یه مشت جماعت حسود و هوچی گر باج گیری بیش نیستید!
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      چمران اومده چکارکنه