دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد /قیمت سکه جان دوباره گرفت

قیمت دلار در بازار ارز امروز به پرواز درآمد و وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد و به تبع آن قیمت سکه جان دوباره گرفت و افزایش یافت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ؛ نرخ دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه ۹ شهریور ماه به پرواز درآمد. بازیگران ارزی از شب گذشته به سمت کانال ۳۰ هزار تومان هجوم بردند و در بازار امروز کانال مذکور فتح شد.

قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد و بر روی۳۰ هزار و ۲۰ تومان قرار گرفت.  در ادامه معاملات نقدی امروز  سرعت پیشروی اسکناس آمریکایی در تهران بیشتر شد  و نرخ دلار به ۳۰ هزار و ۱۳۰ تومان رسید. این قیمت درمقایسه با عصر دیروز بیش از ۵۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد . نرخ دلار ظهر امروز به ابتدای کانال ۳۰ هزار تومان برگشت و با ۳۰ هزار و ۲۰ تومان معامله شد . 

علت افزایش قیمت دلار در بازار ارز امروز 

معامله گران معتقد بودند یکی از دلایل افزایش قیمت دلار  در تهران به رشد اسکناس آمریکایی در بازار های همسایه بر می گردد. نرخ دلار در سلیمانیه امروز افزایش پیدا کرد و به ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

این قیمت درمقایسه با دیروز ۱۸۰ تومان رشد را نشان می دهد . نرخ دلار فردایی در هرات هم به یک قدمی کانال ۳۰ هزار تومان رسیده است. 

نرخ درهم به کمک قیمت دلار رفت

قیمت درهم امروز به مسیر رشد روز گذشته ادامه داد و به افزایش قیمت دلار کمک کرد. نرخ حواله درهم  امروز به ۸ هزار و ۲۵۰ تومان رسید که نسبت به عصر دیروز تقریبا ۴۰ تومان بالا تر بود . 

ردپای تنش بین ایران و آمریکا در بازار دلار

عده ای از  معامله گران معتقد بودند که تنش بین ایران و آمریکا  و توقیف قایق بدون سرنشین آمریکا توسط سپاه یکی از دلایل صعودی شدن دلار در تهران بوده است . 

شب گذشته تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا ادعا کرد که احتمال اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا «توافق احمقانه» دولت بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

و از طرفی هم معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته درباره مذاکرات هسته ای گفت تحول جدیدی رخ نداده است و هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است.

با وجود سیگنال های ضد و نقیض برجامی عده ای از معامله گران از احتمال بن بست مذاکرات هسته ای سخن گفتند. همین اظهارات موجب شده جهت انتظارات در بازار ارز تهران تغییر کند و نرخ دلار در بازار امروز بر مدار افزایش قرار بگیرد. 

قیمت دلار درصرافی ملی ظهر امروز با ۲۸ هزار و ۵۲۵ تومان بود و در بازار متشکل ارزی با ۲۸ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد . 

نوسان محدود قیمت طلا در بازار جهانی

بازار جهانی طلا امروز در مقایسه با روز گذشته ثابت بود. فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده ۱۷۲۴ دلار معامله شد.

افزایش قیمت طلا در بازار ایران 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸عیار ۹ هزار تومان گران تر از روز گذشته معامله شد  و به قیمت ۱ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد . 

 سکه جان دوباره گرفت 

قیمت سکه امامی ظهر امروز ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز تقریبا ۲۶۵ هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

معامله گران معتقد بودند شوک افزایش قیمت دلار به بازار سکه موجب شد سکه بازان در موقعیت خرید قرار بگیرند. این دسته از فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار  به مسیر افزایشی خود ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود احتمال رسیدن فلز زرد رنگ داخلی به کانال ۱۴ میلیون تومان هم وجود خواهد داشت . 

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 32407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha