افت هزار و ۸۴۰ واحدی شاخص کل / شاخص هم وزن مثبت ماند + نقشه بورس

امروز چهارشنبه شاخص کل بورس هزار و ۸۴۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۱۲۰  واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را کم حجم و متعادل آغاز کرد و ریزش قیمت های جهانی و احتیاط مرسوم در پایان هفته کار بازار را سخت تر کرد و در نهایت شاهد افت شاخص کل بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۹شهریور ۱۴۰۱) شاخص کل بورس هزار و ۸۴۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۱۲۰  واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران امروز را کم حجم و متعادل آغاز کرد و ریزش قیمت های جهانی و احتیاط مرسوم در پایان هفته کار بازار را سخت تر کرد و در نهایت شاهد افت شاخص کل بودیم.

گروه نفت و پالایش هم به دنبال کاهش جزئی قیمت نفت، محافظه کارانه تر معامله شد و در نهایت نمادهای شپنا، شبندر و شتران نزدیک به صفر تابلو بسته شدند.

بانکی های نیز نوسانات محدود قیمتی را ثبت کردند و در نهایت نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر در محدوده صفر تابلو معامله شدند. در پتروشیمی ها هم فضای معاملات متعادل و منفی بود و اوره ای هایی نظیر نمادهای شپدیس و کرماشا مورد توجه بودند. رنج مثبت در خودرویی ها، غول های این صنعت را در مدار مثبت رو به بالا به حرکت درآورد و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۱.۵ و ۳.۵ درصد به کار خود پایان دادند، نماد خاور هم با استقبال خریداران با صف خرید بسته شد.

فلزات اساسی و معدنی متعادل و کم حجم دنبال شدند و تک نمادهایی کوچک ازجمله نمادهای فسازان و فخاس مورد توجه بازار قرار گرفتند.

نماد اخابر به دلیل شایعه افزایش تعرفه تلفن ثابت پر حجم داد و ستد شد. برقی ها نیز به واسطه افزایش احتمالی نرخ محصولات، در سقف قیمتی معامله شدند. غذایی ها نیز مثبت و با برتری خریداران همراه بودند. تصویب معافیت واردات مواد اولیه دارویی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، اکثر نمادهای این گروه را سبزپوش کرد.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد پرسپولیس در قیمت ۳.۴۴۹ ریال و با ۲۴۴ درصد رشد قیمتی اشاره کنیم.

افت هزار و ۸۴۰ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۸۴۰  واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۳۹ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز هزار و ۱۲۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۱۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپدیس بیشترین تاثیر مثبت و نماد فملی، فولاد، کگل، تاپیکو، شبندر، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، غنوش، خودرو، خگستر، کالا، شستا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۱ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۵هزار معامله به ارزش حدودی ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان انجام شد.

سهام دماوند، غصینو، بجهرم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر، بپارس، آریا، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، کرمان، مدیریت، شاروم، مادیرا، فرابورس، ثرود است.

انتهای پیام. /

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 32398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha