نهنگ‌های قدیمی بیت‌کوین مجدد فعال شده‌اند!

براساس جدیدترین مقالۀ منتشر شده از سوی سایت CryptoQuant، با لغزش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار، تعدادی از نهنگ‌های قدیمی این رمز ارز مجدد در بازار حضور یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حضور مجدد آدرس‌های کیف‌پول نهنگ‌هایی که ۷ تا ۱۰ سال گذشته رویت شده‌اند، رویداد متداولی نیست. این اتفاق معمولا هنگامی رخ می‌دهد که بیت‌کوین رفتار قیمتی عجیبی داشته باشد و یا به سطوح قیمتی یا حمایتی‌ای که از مدت‌ها پیش پیش‌بینی شده است، برسد.

در شرایط بحرانی بازار هودل کنندگان قدیمی رمز ارز نیز ممکن است به گروه فروشندگان بپیوندند و دارایی‌های خود را با قیمت بسیار پایینی بفروشند تا از زیان احتمالی جلوگیری کنند. این رفتار یکی از نخستین نشانه‌های رخداد تسلیم بازار یا Market Capitulation است. اگر تاریخ خود را تکرار کند باید در آیندۀ نزدیک شاهد معکوس شدن روند بازار کریپتو باشیم.

آیا باید نگران ۵۰۰۰ بیت‌کوین باشیم؟

داده‌های موجود حاکی از آن است که ۵۰۰۰ واحد بیت‌کوین متعلق به یک کیف‌پول قدیمیِ ۱۰ ساله به آدرس دیگری منتقل شده‌اند. علی‌رغم اهمیت این تراکنش، این تعداد بیت‌کوین برای کیف‌پولی با این قدمت مبلغ اندکی به شمار می‌آید.

در گذشته کیف‌پول‌های مشابه در زمانی کوتاه تا ۱۰۰ هزار بیت‌کوین را جابه‌جا کرده و فشار زیادی بر بازار وارد ساختند. باید به یاد داشت که حتی با مبالغ هنگفت‌تر نیز دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا این تراکنش‌ها معمولا تنها نوعی توزیع دارایی است.

هنگامی که بازار با نوسان‌های شدید همراه است سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا دارایی‌های خود را به منظور مدیریت بهتر بین چند کیف‌پول تقسیم کنند. اما حتی در شرایطی که این تراکنش‌ها به قصد فروش اجرا شده باشند، این تعداد زیاد رمز ارز همواره به طور فرابورس (OTC) پردازش شده و در بازار توزیع نمی‌شوند.

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 32362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha