استیضاح وزیر صمت پابرجاست / معاون رئیسی علیه رئیسی است!

وقتی خود آقای رئیس جمهور متوجه شده اند که وزارتخانه به خوبی اداره نمی شود و به لحاظ بزرگی باید آن را به دو وزارتخانه تبدیل کنند خُب از آنجا که قصد ما هم اصلاح است و نمی خواهیم کاری کنیم که بر خلاف مصلحت کشور باشد پذیرفتیم و دو ماه به آقای رئیس حمهور فرصت دادیم که این اتفاق بیفتد ،حالا اینکه معاون مجلس آقای رئیس جمهور می آید و خلاف وعده رئیس جمهور صحبت می کند باید پاسخ دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حدود دو ماه پیش بود که وزیر صمت تا آستانه استتیضاح پیش رفت و بر اساس توافق رئیس جمهور و رئیس مجلس فرصت دوباره گرفت. فرصتی که البته به نظر درخواست کنندگان استیضاح مشروط بر عدم معرفی مجدد ایشان به عنوان وزیر صمت بود. حالا بعد از دو ماه و در گیر و دار معرفی دو وزیر برای وزارت بازرگانی و صمت روز گذشته معاون پارلمانی رئیسی گفت با تفکیک وزارت صمت بار وزیر کمتر می‌شود پس نیازی نیست که وزیر صمت را مجدداً معرفی کنیم.ولی امضا کنندگان استیضاح می گویند حتی در لحظه آخر نیز از تعداد امضاهای استیضاح کاسته نشد و صرفا بنا به در خواست رئیس مجلس و در جهت همکاری با دولت فقط یک فرصت دوماهه برای اصلاح این وزارتخانه به دولت دادیم . لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ویکی از سردمداران استیضاح فاطمی امین درگفت و گو با خبر آنلاین صحبت های معاون پارلمانی رئیس جمهور را جدا از نظرات رئیسی دانست. این گفت و گو را بخوانید:

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کردند که دولت برای وزارت بازرگانی یک وزیر معرفی می کند و آقای فاطمی امین در سرجای خود خواهند ماند .این درحالی است که دوماه پیش شما و سایر دوستانتان خواهان استیضاح وزیر صمت، شرط دادن و فرصت دوماهه به دولت را عدم ابقا وزیر صمت عنوان کردید؟

ما گفته رئیس جمهور محترم را تکرار کردیم ، آقای رئیسی از آقای قالیباف خواسته بودند از ما استیضاح کنندگان دوماه وقت بگیرند تا در این دوماه اصلاحاتی را در وزارت صمت انجام دهند و این وزارتحانه را به دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن تقسیم کنند و دو وزیر برای آن معرفی کنند. آنچه را که رئیس محترم مجلس از سمت رئیس جمهور بیان کردند و ما نیز پذیرفتیم و گفتیم وقتی آقای رئیس جمهور متوجه شده اند که وزراتخانه به خوبی اداره نمی شود و به لحاظ بزرگی باید آن را به دو وزارتخانه تبدیل کنند، خُب از آنجا که قصد ما هم اصلاح است و نمی خواهیم کاری کنیم که بر خلاف مصلحت کشور باشد، پذیرفتیم و دو ماه به آقای رئیس جمهور فرصت دادیم که این اتفاق بیفتد، حالا این که معاون مجلس آقای رئیس جمهور می آید و خلاف وعده رئیس جمهور صحبت می کند باید پاسخ دهد. به نظر من این گفته ایشان حرف بسیار نادرستی است و به نحوی می توان گفت این بی توجهی به وعده آقای رئیس جمهور است که من فکر نمی کنم آقای رئیسی حرفی که ایشان زده اند را تایید کند. از سوی دیگر مجلس هم به طور قطع هوشیارانه به داستان نگاه می کند و این گفته را فعلا نمی پذیرد و ما حرف اقای حسینی را حرف آقای حسینی تعریف می کنیم و نه حرف آقای رئیس جمهور.

فرض این است که ایشان معاون پارلمانی رئیس جمهور هستند و قطعا یک هماهنگی با آقای رئیس جمهور دارند ؟

گاهی اوقات می بینیم نماینده رئیس جمهور نیستند دیگر ،به نظر ما اینگونه است .

استیضاح وزیر صمت پابرجاست / معاون رئیسی علیه رئیسی است

چون ایشان در بخشی از صحبت هایشان گفته اند آن موقع استیضاح به نتیجه نرسید و شکست خورد ؟

اصلا در این مورد امضاها از حد نصاب پایین نیامد که بخواهد بالا برود، باز هم اگر ایشان این حرف را زده اند این هم یک حرف نادرست دیگری است. این خیلی بد است که شخصیتی در این اندازه دو حرف غلط را یکجا مطرح کرده است.

و شما کماکان بر موضع خود بر سر استیضاح هستید؟

ما نمی خواهیم روی حرف خود بایستیم ،ما روی مصلحت و آنچه که می فهمیم و آتچه که به نفع مردم و دولت است حرف می زنیم . ما نمایندگان مردم هستیم و حرف مردم را می زنیم ، مردم از عملکرد وزرات صمت ناراضی هستند، هم درمورد تلاطم زیاد قیمت ها در بازار و هم در باب صنعت،معدن ،خودرو و فولاد. این مسئله ای است که در وزارت صمت وجود دارد، حالا ممکن است ایشان بگوید در زمان من اینجوری نبوده ولی در زمان ایشان هم اصلاحاتی صورت نگرفته و تازه وضع بدتر هم شده است. تغییر تحولاتی که ایشان در وزرات صمت در حوزه ساختاری ایجاد کرده است چیزهای است که با قواعد مدیریت نمی خواند. حتی خود کارکنان وزارت صمت هم ناراضی هستند، از کارکنان این وزارتخانه آمار بگیرید و ببینید چند نفر از وزیر صمت راضی هستند .اینها به نظر من چیزهایی است که اقای رئیس جمهور خودشان متوجه شدند و برای همین در جهت اصلاح امور در حوزه وزارت صمت پیشگام شدند.

یعنی اگر وزیر ابقا شوند قطعا بحث استیضاح پایدار خواهد ماند ؟

عرض کردم استیضاح اصلا کنار نرفته که بخواهد مجددا مطرح شود، استیضاح وجود دارد و ما به آقای رئیس جمهور فرصت دادیم که اصلاحات انجام دهند. استیضاح هست و یک فرصت دو ماهه به در خواست آقای رئیس جمهور به ایشان داده شد. این هم رفتار عاقلانه مجلس است. چون ما رئیس جمهور را دوست و ایشان را قبول داریم و به دلیل همین دوست داشتن به خواسته به حق ایشان جواب مثبت دادیم .

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 32358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha