کیفرخواست زورگیر بزرگراه نیایش صادر شد؛محاربه و اعدام!  + فیلم

ستایشی در مورد آخرین وضعیت پرونده زورگیر بزرگراه نیایش گفت: امنیت مردم خط قرمز ماست و با متخلف قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری قوه قضاییه درباره انتشار فیلم زورگیری در اتوبان نیایش و اعتراف این فرد به ۱۰۰ فقره سرقت و اینکه چرا رویه دستگاه قضا برای کاهش چنین جرم‌هایی اصلاح نمی‌شود، گفت: جرایم خشن به ویژه سرقت با آزار و اذیت و با استفاده از سلاح سرد و گرم، خط قرمز دستگاه قضایی برخورد با این دست از افراد است که امنیت روانی مردم را مختل و در نظم اجتماعی کشور اخلال ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: نظر قوه قضاییه این است که در صورت کشف جرم با کسانی که مرتکب این جرایم شده اند، با قاطعیت کامل برخورد کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: به عنوان مثال فردی که در حوزه تهرانپارس دستگیر شد، به اعدام محکوم و حکم وی اجرا شد. لذا بسیاری از مصادیق وجود دارد که اطلاع رسانی نمی‌کنیم چرا که شرایط و اطلاع رسانی این اخبار هم زیاد خوشایند نیست و اما در برخی موارد چاره‌ای نیست تا بر این موضوع تاکید موکد داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به رفتار خشن فردی که در اتوبان نیایش مرتکب جرم شد، بیان کرد: موضوع این فرد متضمن دستور سرپرست ناحیه ۳۴ دادسرای عمومی و انقلاب تهران است. متهم به نام حبیب الهی است که بلافاصله تحقیقات قضایی بر روی آن انجام پذیرفت و همچنین قرار جلب دادرسی این فرد صادر و منتهی به صدور کیفرخواست و پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

وی تاکید کرد: پرونده این فرد با دقت و سرعت در دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ستایشی با اشاره نکات مندرج در کیفرخواست متهم، بیان کرد: اولین محور این کیفرخواست اشاره به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و دومین محور کیفرخواست به ایجاد ناامنی در شهر در مورخ ۱۴۰۱.۵.۲۲ در بزرگراه نیایش و هنگام ترافیک و در ملاء عام اشاره دارد.

وی افزود: متهم ضربه ای را با قمه پرتاب کرده که موجب حادث شدن جراحتی بر شهروندان شده و این مورد یکی از مواردی است که به عنوان کیفرخواست مطرح شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: اعتراف این فرد به انجام صد فقره سرقت بدین شکل نبوده است با این حال این فرد سرقت‌های متعددی داشته است و یکی از این موارد مشارکت در ۲ فرقه سرقت مربوط در بازار با فرد ناشناس، یک مورد در شب و یک مورد در روز است که آن هم به عنوان اتهامات این فرد در کیفرخواست آمد

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 32356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نازنین IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      11 2
      آفرین آفرین واقعا کسی که این حکم رو داده خوب فهمیده ماجرا رو و باهوش و حواسه اما قبلی ها هرگز نفهمیدند چه غلطی می کردند در احکام احمقانه صادره برای زورگیران که چند ماه زندان و رد مال و از این خزعبلات می بافتند. قاضی شجاع میخواهیم نه قاضی در پیت
    • بز مجع US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      ی بار جسدی ملخ ۲بار جسدی ملخک آخر به جسدی ملخ کاش دزد دکر نفتی هن اعدام میشد.پس چرا اختلاس گران دولتی که طرف تیلیاردی اختلاس کرد آزاد میچرخه.چرا‌؟