حواشی جالب انتخابات فدراسیون فوتبال

امروز سه‌شنبه هشتم شهریور ماه ۱۴۰۱ انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این رقابت مهدی تاج با فاصله معنی‌دار ریاست فدراسیون را به چنگ آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، انتخابات فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ امروز (سه‌شنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز شد. قبل و بعد انتخابات، حواشی عجیبی رخ داد که در اخبار زیر می‌بینید:

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با یک ساعت تأخیر از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱) با حضور کاندیداهای بخش‌های مختلف در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور ۸۰ نفر از ۸۶ نفر آغاز شد.

۱۲:۱۸- شمارش آرای نواب رئیس پیشنهادی تاج به پایان رسید و مهدی محمدنبی با ۶۴ رأی به عنوان نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده با ۵۸ رأی به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شدند. ۸ رأی نیز باطله بود.

فدراسیون فوتبال ,

۱۱:۳۶- مهدی تاج پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت:  از همه دوستان تشکر می‌کنم. جای گِله و گِله‌گذاری نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم برای رفع مشکلات فوتبال. از دو کاندیدای دیگر هم تشکر می‌کنم. از همه عزیزان مجمع و نهادهای نظارتی که می‌دانم خیلی زحمت کشیدند و همه اعضای هیئت بدوی و دوستان عزیزم و هیئت‌های فوتبال که من خودم را جزیی از آنها می‌دانم و دوستانی که عضو مجمع هستند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنم برای اینکه تیم جدی و منسجم داشته باشیم به نواب رئیسی که معرفی کردم حتماً عنایت داشته باشیدپ که بتوانیم تیمی یکدست داشته باشیم. امروز روز کار و تلاش است و از فردا تمام چیزهایی که گذشته؛ دور ریخته شده و فقط دوستی، برادری، رفاقت و همکاری می‌ماند.

۱۱:۳۲-پس از شمارش آرا مهدی تاج با ۵۱ رأی از ۸۰ رأی مأخوذه رئیس فدراسیون فوتبال شد، میرشاد ماجدی ۲۵ رأی کسب کرد و عزیز محمدی هم ۴ رأی آورد. با توجه به عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم و به پایان نرسیدن دوران ۴ ساله ریاست وی؛ ریاست تاج ادامه همان دوران محاسبه می‌شود و وی به مدت ۲ سال و ۶ ماه (تا اسفند ۱۴۰۳) رئیس فدراسیون خواهد بود.

فدراسیون فوتبال ,

۱۱:۲۰- آغاز شمارش آرا؛ نماینده AFC از شروع شمارش آرا عکسبرداری کرد.

۱۰:۳۸- کردانی ، شاه‌کرمی و حبیبی  به عنوان ناظران فرآیند انتخابات معرفی شدند و رأی‌گیری پست ریاست فدراسیون فوتبال شروع شد. حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی به دلیل اینکه پرواز داشت زودتر رأی داد.

۱۰:۲۴- علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: از نهادهای نظارتی تشکر می‌کنم که حامی ما بودند. آرزو می‌کنم که هیچ اتفاق ناگواری نیفتد. دلواپس‌ترین افراد و نهادهایی که دنبال این موضوع  بودند که مجمع برگزار شود،‌ نهادهای نظارتی بودند. از دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان بازوی مجمع انتخابات، تشکر می‌کنم که تصمیمات کمیته بدوی را به خوبی انجام داد. من گواهی می‌دهم که کامرانی‌فر شب و روزش را برای این کار گذاشته بود. کامرانی‌فر بسیار شرافتمندانه وارد کار شد و از نزدیک گواهی می‌کنم که شرافتمندانه و نجیبانه پروسه انتخابات را اجرا کرد، البته چند خطای استراتژیک هم داشت که می‌گذاریم به این حساب که اولین گام ستادی او بود. به او تبریک می‌گویم که زیبا وارد این کار شد.

وی ادامه داد: از همه کسانی که در این ۳ ماه ما را تحمل کردند، تشکر می‌کنم. از میرشاد ماجدی تشکر می‌کنم؛ این تشکر را به حساب کار تبلیغاتی نگذارید، چون او نجیبانه کار کرد. وقتی ما در این مدت با هم جلسه‌ای داشتیم، در پایان جلسه از درِ پشتی خارج شد تا شبهه‌ای پیش نیاید. همانطور که بسیاری از رسانه‌ها و همکاران حقوقی ما گفتند این انتخابات فوتبالی‌ترین انتخابات است به جهت اینکه تولد کمیته‌های انتخاباتی همزمان شد با تولد اساسنامه. باید مدل‌سازی کنیم و سعی کردیم بدون حضور در رسانه‌ها یک مدلی بسازیم تا بعد از ما بر همین اساس کار کنند. یک خط‌کش حقوقی گذاشتیم و گفتیم این می‌تواند باشد و آن نمی‌تواند. از وثوق احمدی تشکر می‌کنم که با قلم شیوایش صورتجلسات استیناف را نوشتند و همچنین در جلسات کمیته بدوی همین اتفاق افتاد و این مدل برای آیندگان می‌ماند تا استفاده کنند.

رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من از خانواده کوچک خودم، کمیته بدوی تشکر می‌کنم که انصافاً شب و روز خودشان را در این گذاشتند، روز گذشته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب کار می‌کردند. من آخرین ساعت که از محل کارم بیرون می‌رفتم چهره درهم رفته کامرانی‌فر را می‌دیدم، چون او بسیار آدم عاطفی استو ای کاش با هم صحبت می‌کردیم تا خیلی چیزها حل شود، اما خداراشکر که به خیر گذشت. از مجمع محترم فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که به ما احترام گذاشتند و ما سعی کردیم امانت‌دار خوبی باشیم.

فلاحتی یادآور شد: نکته‌ای را باید بگویم چون شبهاتی وجود دارد، یک بار هبرای همیشه حل شود. درست است ما عضوی از فیفا و AFC هستیم؛ ولی همان‌ها به ما اجازه دادند که اساس نامه را بر مبنای قانون ملی تعریف کنیم. در ماده یک آمده که اساسنامه براساس قوانین جمهوری اسلامی تشکیل شده است. بنابراین هر جا اساسنامه خلاء و ابهام داشته باشد به قوانین داخلی خودمان رجوع می‌کنیم. همین معیار برای تمام موارد وجود دارد. یکی از نکاتی که برای کُل دنیا حل شده، بحث احراز و عدم احراز است ولی اشتباهی صورت گرفته است.

وی گفت: آنها فکر کردند ما بحث احراز و عدم احراز را تا امروز باز گذاشتیم ولی اینطور نبوده است. احراز و عدم احراز را با توجه به امنیت و منافع ملی خودمان انجام دادیم. قوانین ملی ما را موظف کرده که اجازه ندهیم با امنیت ملی‌ شوخی شود. طبیعتاً از مراکز مختلف مشاوره گرفتیم ولی تصمیم نهایی را خودمان اتخاذ کردیم. برای‌مان محرز شد که امنیت ملی و منافع ملی زیر پا گذاشته نشده است. این موضوع را در تاریخ ۱۸ مردادماه اعلام کردیم و اینکه برخی‌ گفتند آن اعلام قطعی نیست، غلط بود. بند بند را همه نکات در صورت جلسه اعضا وجود دارد. در این دوره تمام مصوبات با رأی همه اعضا بود و تمام نامه‌ها با امضای من به دبیرکل ارسال می‌شد.

رئیس کمیته بدوی تأکید کرد: ذیل اطلاعیه ۱۸ مردادماه گفتیم که چنانچه اتفاقی بیفتد که به امنیت ملی و نظم عمومی و اخلاق حسنه ضربه بزند نه تنها ما بلکه هیچ کشوری تحمل آن را نخواهد داشت. این هم موضوع طبیعی است و ربطی به انتخابات ندارد. این هم در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت نیست. اگر اسناد محکم خارجی قرار باشد در ایران اجرا شود و مخالف نظم عمومی باشد، آن کشور مقابل این سند می‌ایستد. خواستم بگویم که اینطور نبود که بحث صلاحیت و عدم احراز صلاحیت تا آخرین روز باز باشد. اگر این موضوع برای کشور هزینه‌بر باشد طبیعتاً مقابل آن مقاومت می‌کنند.

۱۰:۲۰- صورت جلسه مجمع امروز توسط اعضا تصویب شد.

۱۰:۱۶- میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: مجمع فدراسیون فوتبال یکی از بالاترین مجامع ورزشی کشور است. برای اینکه حق هیچ نامزدی ضایع نشود و اصول برابری رعایت شده باشد، فقط بابت تشکر از شما (اعضای مجمع) صحبت کرده و خوش‌آمدگویی می‌گویم و به جای خودم در مجمع برمی‌گردم.

۱۰:۱۲- محمد پولادگر معاون وزارت ورزش گفت: بنده به دستور آقای وزیر اینجا هستم. ایشان  امروز در دولت حضور داشت چون امروز هیئت دولت به مناسبت هفته دولت به حضور رهبر معظم انقلاب می‌رسند. باید خدا قوت بگویم به عزیزانی که در فدراسیون فوتبال تلاش کردند تا این مجمع برگزار شود. همه می‌دانیم برگزاری مجمع نماد امنیت و ثبات است. انتخابات یعنی بالغ شدن یک مجموعه و اینکه یعنی خودمان می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم و نیاز به دیگران نیست. قطعاً برگزار نشدن هر انتخاباتی به معنی این است که نمی‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. امیدوارم این اتفاقات بدون مشکل برگزار شود. خداراشکر انتخابات کمیته ملی المپیک هم با همه فراز و نشیب‌هایش برگزار شد و ان‌شاءالله امروز نیز مجمع فدراسیون فوتبال به خوبی برگزار شود.

وی اضافه کرد: از آقای ماجدی که سرپرستی کار را برعهده داشته و همچنین از آقای کامرانی‌فر که وظیفه سنگینی برای برگزاری مجمع داشت، تشکر می‌کنم. به ثبات و مدیریت خوب در این فدراسیون بسیار نیاز داریم. تا حضور موفقی در جام جهانی داشته باشیم. مردم منتظر این رویداد هستند و می‌دانیم که چقدر مهم است که مردم از حضور تیم ملی کشورمان به این جام جهانی افتخار کنند. امیدوارم آن روز ماهم در شادی مردم نقش داشته باشیم و حضور قدرتمند و بی‌حاشیه‌ای را برای تیم ملی رقم بزنیم.

فدراسیون فوتبال ,

۱۰:۰۸- حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون درباره اعلام لغو و سپس برگزاری انتخابات گفت: نامه‌هایی به فدراسیون رسید که تا ساعت ۲۲:۳۰ بی‌پاسخ ماند. همچنان معتقدم یکسری موارد اساسنامه رعایت نشده اما هیئت رئیسه اعلام کرد که باید مجمع برگزار شود. من به احترام شما آمده‌ام. ما موارد را مطرح کردیم و در آینده مواردی که پیش خواهد آمد پاسخگو خواهم بود.

این خبر به روز رسانی می‌شود

اسامی نامزدهای این انتخابات به شرح زیر است:

نامزد ریاست: مهدی تاج
نایب رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمدنبی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده

نامزد ریاست: میرشاد ماجدی
نایب رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر

نامزد ریاست: عزیزالله محمدی
نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده
نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

نامزدهای هیئت رئیسه:

 الهام بصیری‌نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی

تاج: تمام اتفاقاتی که گذشت را دور ریختیم

مهدی تاج پس از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: تشکر می‌کنم از دوستان. جای گله و گله‌گذاری نیست و همه اینها گذشت. باید دست به دست هم بدهیم برای رفع مشکلات فوتبال. از دو کاندیدای دیگر هم تقدیر و تشکر می‌کنم. از همه عزیزان مجمع و نهادهای نظارتی که می‌دانم خیلی زحمت کشیدند و کلیه اعضای هیئت بدوی و همه دوستان عزیزم و هیئت‌های فوتبال که من خودم را جزوی از آنها می‌دانم و دوستانی که عضو مجمع هستند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: من یک خواهش هم می‌کنم برای اینکه تیم جدی و منسجم داشته باشیم به نواب رئیسی که معرفی کردم حتماً عنایت داشته باشید که ما بتوانیم تیمی یکدست داشته باشیم. امروز روز کار و تلاش است و از نظر من از فردا تمام چیزهایی که گذشته دور ریخته شده است و فقط دوستی، برادری، رفاقت و همکاری.

ماجدی: امیدوارم تاج این بار آورده خوبی برای فدراسیون داشته باشد/ امضای من پای هیچ مربی دیگر جز اسکوچیچ نخواهد بود
 

میرشاد ماجدی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و رأی اعضای مجمع به مهدی تاج اظهار داشت: اعضای مجمع با منطق، فکر و اعتقاد قلبی رأی‌های خودشان را به صندوق انداختند و یک بار دیگر مهدی تاج به ریاست منصوب شد. امیدواریم این بار آقای تاج آورده‌ خوبی برای فدراسیون داشته باشد.

وی در مورد اتفاقات عجیب شب گذشته و ابطال و برگزاری مجدد مجمع توضیح داد: من آن زمان در تلویزیون بودم و خودم هم بعد از دیگران متوجه شدم! در ادامه هم با صحبتی که با اعضای هیئت رئیسه شد قرار بر این شد که انتخابات برگزار شود.

سرپرست سابق و یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این موضوع در رأی اعضای مجمع تأثیر داشته است، گفت: من به‌عنوان یک کاندیدا سعی کردم از خودم و افراد دیگر مراقبت کنم. لذا هیچ دخل و تصرفی در بحث کمیته بدوی و کارهای دبیرکل نداشتم. امروز هم از جای خودم بلند شدم و در جای نامزدها نشستم تا حق و حقوق همه یکسان باشد.

ماجدی در واکنش به این پرسش که آیا جلسه شبانه اعضای هیئت رئیسه از ترس تعلیق فدراسیون فوتبال بوده است، یادآور شد: به هر حال قرار بود مجمعی برگزار شود و نمایندگان AFC و فیفا در تهران حضور داشتند. کامرانی‌فر هم یکسری دغدغه‌ها داشت که هنوز هم به آنها اعتقاد دارد، ولی بالاخره اعضای هیئت رئیسه به احترام مجمع کاری کردند که مجمع برگزار شود.

وی در مورد اینکه برخی‌ها فشار آوردند تا مجمع لغو شود، توضیح داد: من چیزی ندیدم و با من صحبتی در این مورد نشده بود. نکاتی را کامرانی‌فر بیان کرد که باید از خودش سؤال شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش انتخابات قانونی بوده است، گفت: بله، قانونی بوده است.

«آقای قنبرزاده گفته است یکسری اختلافاتی بین او و تاج وجود دارد که باید در مسیر جام جهانی برطرف شود.»، ماجدی در پاسخ به این پرسش گفت: اگر او گفته است از او هم سؤال کنید چه اختلافاتی بوده است. به هر حال تاج رئیس شده و وظیفه ماست که کمک کنیم؛ نه به تاج، به فدراسیون، تیم ملی و به مردم که نگران تیم ملی هستند.

وی درباره شایعاتی که پیرامون بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی مطرح می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که من در فدراسیون باشم، نظرم روی اسکوچیچ است. حتی اگر مربی دیگری را بیاورید امضای من پای آن نخواهد بود.

ماجدی در پاسخ به این پرسش که آیا به کار خود در فدراسیون ادامه می‌دهد، بیان کرد: به هر حال من عضو هیئت رئیسه هستم و سعی می‌کنم کارهای فنی را پیش ببرم.

سرپرست پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه نکات مدنظر کامرانی‌فر چه بوده است، توضیح داد: از خود کامرانی‌فر بپرسید. من در جریان نیستم. من یکی از نامزدها بودم حتی در ورودی و خروجی را هم جدا کردم تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

وی درباره اینکه مهدی تاج پس از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون دست او را بالا برد و چه حسی نسبت به این کار دارد، گفت: خیلی خوشحالم! الان باعث افتخار من است که تاج دست من را بالا برده است! ما جزو هیئت رئیسه هستیم و همراه و کنار او به تیم ملی کمک می‌کنیم. من آدم هیچ‌کسی نیستم و وابستگی شخصی به هیچکس ندارم. به‌عنوان عضو هیئت رئیسه و آدم فنی در خدمت تیم ملی خواهم بود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش: خطر تعلیق فوتبال را تهدید نمی‌کند/ نمی‌توانم بگویم نظر مجمع وتو می‌شود یا نه

مجید شهیدی پس از انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات برگزار شد و شب گذشته هم کامرانی‌فر دبیر فدراسیون از طریق رسانه اطلاع داد انتخابات مشکل دارد و همچنان سر حرفش بود. او وسط جلسه انتخابات را ترک کرد و این جلسه توسط کمیته بدوی در حال برگزاری است و همه دیدیم که مهدی تاج با اکثریت آراء به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد و از این به بعد او رئیس فدراسیون فوتبال است و ما هم احترام می‌گذاریم.

وی در پاسخ به این سؤال که «از این به بعد احتمال تغییر وجود دارد؟»، گفت: هرچه قوانین بگوید. ما طبق قانون کار می‌کنیم.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که ‌وزارت ورزش با کامرانی برخورد می‌کند، افزود: موضع کامرانی‌فر و مکاتباتش را حتماً پیگیری می‌کنیم و اگر لازم باشد با او صحبت می‌کنیم و اگر هم لازم باشد برخورد خواهیم کرد، ولی خطر تعلیق وجود ندارد و نمایندگان فیفا و AFC حضور داشتند و دیدند که کاملاً با دموکراسی انتخابات برگزار شد.

شهیدی در پاسخ به این پرسش که ‌«انتخابات شب گذشته لغو و بعد از آن مجدداً تصمیم بر برگزاری مجمع گرفته شد. آیا فشاری از بیرون وارد شده بود؟»، تصریح کرد: کامرانی‌فر اطلاع داد و طبق قوانین و مقرراتی که گفتند انجام شد. فشاری از بیرون وجود نداشت. ساعت یک شب من خواب بودم و بعداً متوجه این موضوع شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حضورش در دو روز گذشته در فدراسیون فوتبال به خاطر همین اتفاقات بوده است، خاطر نشان کرد: من در فدراسیون فوتبال خیلی حاضر می‌شوم و مسائلی مختلفی از جمله VAR و بحث انتخابات بود که رسیدگی می‌کردیم.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه کامرانی‌فر بیانیه‌ای داد و اعلام کرد که طبق بند چهار انتخابات لغو می‌شود و بعد از آن هیئت رئیسه و کمیته بدوی این موضوع را تأیید کردند، آیا کمیته بدوی افرادی را که نباید تأیید می‌شدند، تأیید کرده است، تصریح کرد: کمیته بدوی نظر خودش را داد و الان هم اعلام کرد. باید این مسائل بررسی شود و اگر مطابق قوانین داخلی کشور نباشد حتماً با آنها صحبت می‌شود.

شهیدی در مورد اینکه انتخابات از نظر وزارت ورزش قانونی بوده است یا خیر، گفت: الان انتخابات با نظر مجمع برگزار شده است و ما هم به احترام مجمع در انتخابات حضور داشتیم. مجمع انتخابات را برگزار کرده و موضع وزارت ورزش هم موضع مجمع است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کمیته بدوی بگوید که به اشتباه مهدی تاج تأیید صلاحیت شده است، چه اتفاقی می‌افتد، تأکید کرد: کاندیداها می‌توانند بروند اعتراض کنند و شکایت آنها رسیدگی می‌شود. دیوان عدالت اداری باید در این خصوص نظر بدهد و براساس نظر دیوان عدالت تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در این مورد که نظر مجمع وتو خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: من نمی‌توانم بگویم که نظر مجمع وتو می‌شود یا خیر.

محمدی: افرادی به تاج کمک کردند که در پرونده ویلموتس کنار او بودند

عزیزالله محمدی بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: دیشب در برنامه فوتبال برتر هم گفتم امروز فقط روز انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال نیست. امروز، روز تصمیم مجمع فدراسیون فوتبال است برای اینکه تحول و اصلاح را می‌خواهند یا نمی‌خواهند. هرچه مجمع تصمیم گرفته برای ما محترم است ولی مسئولیت اصلی فوتبال برعهده مجمع است و باید جوابگو هم باشند.

وی درباره اینکه آیا اتفاقاتی که برای عزیزی خادم رخ داد، می‌تواند برای تاج هم تکرار شود، عنوان کرد: پیش‌بینی و قضاوت نمی‌کنم و هر اتفاقی خدا بخواهد رخ می‌دهد.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: هدف من این بود که بیایم و وضعیت فوتبال را اصلاح کنم و سرو و سامان دهم. اعضای مجمع این را نپذیرفتند و ما هم این را قبول می‌کنیم و به تصمیم گرفته شده احترام می‌گذاریم. کماکان برای رشد فوتبال در خدمت هستیم.

محمدی عنوان کرد: دوستانی که به تاج کمک کردند در پرونده ویلموتس کنار او بودند و همه تلاش کردند که تاج رئیس شود. رأی تقریبا دست آنها بود. در دوره قبلی هم تاج ۵۱ رأی گرفت و الان هم همان ۵۱ رأی را گرفت. مجمع باید مسئولیتش را بپذیرد.

وی درباره اینکه انتخابات به صورت سالم برگزار شده است،‌ گفت: به نظرم سالم بود. لابی را همه دارند ولی مشخص شد که مجمع تصمیم گرفته است.

فتح‌الله‌زاده: وقتی آدم‌های کوتوله پُست می‌گیرند، شرایط فوتبال همین می‌شود/ کامرانی‌فر تحت فشار است

 علی فتح‌الله‌زاده با انتقاد از روند برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: هنوز به آن درجه‌ فکری که دنیا از ما انتظار دارد، نرسیده‌ایم. در شرایطی که باید مجمع ساده‌ را در یکی از استان‌ها برگزار کنیم، آن وقت کل فوتبال کشورمان نمی‌تواند مجمع آبرومندانه برگزار کند. چرا؟ چون وقتی آدم‌های کوتوله در پست بزرگی قرار می‌گیرند، نمی‌توانند از حق فوتبال دفاع کنند و وضعیت همین می‌شود. به جای اینکه نیروهای تخصصی را در باشگاه‌ها آموزش دهیم تا رشد کنند و سپس در فدراسیون فوتبال از آنها استفاده کنیم، برعکس کار می‌کنیم. آدم‌های فوتبالی را به بیرون هُل می‌دهیم و آدم‌های غیرمستقیم را به فدراسیون می‌آوریم.

وی در مورد علت تأخیر حضور برخی از اعضای مجمع در انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: شب گذشته گفتند مجمع لغو شده است و خیلی از دوستان از شهرستان نتوانستند به جلسه برسند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در واکنش به لغو شبانه مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شب گذشته سردرد گرفتم و خوابیدم. ساعت شش صبح از خواب بلند شدم و دیدم تماس‌های زیادی با من گرفته شده است. به آقای عزیز محمدی گفتم چه خبر شده است که گفت قرار است انتخابات برگزار شود.

فتح‌الله‌زاده راجع به اینکه صحبت از تعلیق فوتبال ایران می‌شود، یادآور شد: الان هم به ما می‌خندند. هنوز دبیرکل فدراسیون (کامرانی‌فر) می‌گوید اعتقادات قبلی‌اش را دارد و معلوم هم نیست چه اتفاقی می‌افتد. برای این موضوع متأسفم و دعا می‌کنم کسانی بیایند که عاشق فوتبال باشند نه پست و مقام.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال را قبول دارد یا نه، گفت: نامزدها را قبول داریم، اما می‌توانستیم ترکیب بهتری داشته باشیم. چرا تعداد اعضای مجمع باید ۸۰ نفر باشد و به ۲۰۰ نفر نرسد؟ چه اشکالی دارد همه رئیس فدراسیون‌هایی که استعفاء کرده‌اند یا کنار رفتند، به مجمع نمی‌آوریم؟ وقتی تعداد اعضا ۲۰۰ نفر نباشد، باندبازی داریم و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در واکنش اظهارات کامرانی‌فر که گفته بود نباید انتخابات برگزار می‌شد، گفت: برخی از کدهایی که فیفا می‌گوید، رعایت نشده است اما مجمع تصویب کرده که قانونی است. دبیرکل نه به لحاظ بیرونی، بلکه به لحاظ روحی - روانی تحت فشار است. کامرانی‌فر از دیشب تا الان نخوابیده است. وقتی در فدراسیونی که کمیته‌های مختلف دارد و همسویی نباشند، شرایط سخت می‌شود. در کمیته‌های مختلف یکی می‌گوید آن یکی باشد و دیگری می‌گوید یک نفر دیگر باشد. ما این وسط خلأ قانونی داریم. مسئولیت تأیید نامزدها برعهده کمیته بدوی است و آنها تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و اگر اشکالی باشد، باید پاسخگو باشند.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه آیا از رئیس جدید فدراسیون فوتبال حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: هر کسی که انتخاب شده است، حمایت می‌کنم.

گزینه‌های مدنظر تاج برای سرمربیگری تیم ملی از زبان نماینده مجلس

نماینده مجلس نام سه گزینه مدنظر رئیس جدید فدراسیون فوتبال برای حضور در رأس کادرفنی تیم ملی را اعلام کرد. رحیم زارع رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی که در شبکه ورزش حضور یافته بود، گفت: در صحبتی که چندی پیش با مهدی تاج داشتم وی گفت که سه گزینه برای سرمربیگری تیم ملی در نظر دارد.

این نماینده مجلس افزود: برانکو، کی‌روش و قلعه‌نویی نفرات مدنظر تاج برای سرمربیگری تیم ملی هستند.

به گزارش تسنیم هم اکنون هدایت تیم ملی برعهده اسکوچیچ است که خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند.

درودگر: برآیند این جامعه فوتبال، مهدی تاج بود/ نهادهای نظارتی مکاتباتی داشتند

صادق درودگر پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس این فدراسیون اظهار داشت: مسئولان ناظر داریم و باید آنها در مورد مجمع نظر بدهند، اما می‌توانم این را بگویم؛ هر کسی که آن بالاست برآیند افکار عمومی آن جامعه رأی‌دهنده است. برآیند این جامعه فوتبال مهدی تاج بود. امیدوارم او هم با تمام توانی که دارد مشکلات را برطرف کند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد انتخابات فدراسیون وتو شود، گفت: من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم. به هر حال مشکلاتی وجود داشت و نهادهای نظارتی مکاتباتی کردند که به ما مربوط نیست.

واعظ آشتیانی: تصمیم کامرانی‌فر برای لغو انتخابات منطقی و شجاعانه بود/ کمیته اخلاق مسبب این اتفاقات است

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره اعلام لغو برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و سپس خبر برگزاری آن،گفت: کدام بخش اساسنامه فدراسیون و آیین‌نامه انتخابات، چنین حقی به هیئت رئیسه داده که بگوید انتخابات برگزار شود یا خیر؟ مگر هیئت رئیسه به حد نصاب قانونی رسیده که اعضای آن اظهار نظر می‌کنند؟ مگر هیئت رئیسه چند عضو دارد که یک نفر به‌عنوان سخنگوی آن انتخاب شده است؟ این سخنگو اطلاعات خود را از کجا می‌آورد؟

وی با اشاره به اظهارات احسان اصولی تصریح کرد: کاش سخنگوی هیئت رئیسه، یک بار اساسنامه را مطالعه می‌کرد تا ببیند هیئت رئیسه می‌تواند نظر دبیرکل را وتو کند یا خیر. دبیرکل فدراسیون به بندهای درستی استناد کرده است. ما از فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنیم، اما نباید کارهای منطقی را نادیده بگیریم. تصمیم دبیرکل فدراسیون کاملاً شجاعانه و منطقی بود؛ نه به‌خاطر لغو انتخابات، بلکه به این دلیل که تحت تأثیر و ارعاب کسی قرار نگرفت.

آجورلو: فرصت گرانبهایی به تاج رسیده است/ انتخابات در صحت و سلامت برگزار شد

مصطفی آجورلو پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: خیلی خوشحالم فوتبال رئیس جدید خود را شناخت. به مهدی تاج تبریک می‌گویم و امیدوارم در اولین فرصت مشکلات تیم ملی را حل کنند. مردم توقع زیادی از تیم ملی دارند و خواسته‌های آنها باید برآورده شود.

وی در مورد عدم حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امروز فوتبال رئیس دارد و تاج رئیس آن است و تمام تلاشم این است کار نیمه کاره‌ام در استقلال را به ثمر بنشانم و سپس به کار بعدی بروم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا تاج می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند، گفت: بله، تاج سابقه فوتبالی دارد و کادر مدیریتی کرده است. به نظر می‌رسد باید از هر چه که بوده و گذشته، بگذریم. فرصت گرانبهایی به تاج رسیده و باید مشکلات فوتبال ایران را حل کند.

آجورلو در واکنش به لغو شبانه انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: واقعا جای تعجب داشت. ساعت ۱:۳۰ بامداد متوجه لغو مجمع شدم. امروز در جلسه‌ای حضور داشتم که گفتند مجمع برگزار می‌شود و به همین دلیل خودم را رساندم. به جامعه فوتبال تبریک می‌گویم و باید بتوانیم تنش‌ها را از فوتبال دور کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا انتخابات در فضای سالمی برگزار شد، اظهار داشت: حتماً در صحت و سلامت برگزار شد و امیدوارم فوتبال ما به سمت آرامش برود.

افشاریان: هیچ فشاری برای لغو مجمع فدراسیون فوتبال نبود/ روی تصمیم‌مان برای ابقای اسکوچیچ هستیم

خداداد افشاریان پس از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در مورد اینکه نظرش راجع به برکناری دراگان اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی‌روش چیست، اظهار داشت: ما حدود یک ماه پیش تصمیم گرفتیم که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بماند و روی تصمیم‌مان هم هستیم. تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون پیشنهاد می‌دهد و هیئت رئیسه مصوب می‌کند، اگر به نتیجه برسیم اعلام می‌کنیم.

وی در واکنش به این پرسش که «آیا فشاری برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال روی اعضای هیئت رئیسه بوده است؟» گفت: اصلاً هیچ‌کس فشاری نیاورده است. کمیته بدوی و پروسه شب گذشته کامرانی‌فر و هیئت رئیسه باعث شد این اتفاقات رخ دهد. هیچ فشاری از هیچ‌جا نبود و به نظرم انتخابات خوب و سالمی بود.

درویش: مهم این بود که فوتبال از بلاتکلیفی خارج شود/ نظر تاج برای تغییر سرمربی باید در هیئت رئیسه مطرح شود

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون اظهار داشت: بعد از مدت‌ها این معضل برطرف و انتخابات برگزار شد. مهم این است که فوتبال از حالت بلاتکلیفی خارج شود. اینکه این وضعیت به وجود بیاید، بدان معناست که حداقل یک پاسخگو وجود دارد تا جواب بدهد. امیدوارم از امروز هرکسی که در پست‌های مختلف برای فدراسیون انتخاب می‌شود، یک برنامه مدون و خوب را اجرا کند تا تیم ملی بتواند شایستگی خود را نشان بدهد. ما تیمی با این همه بازیکن مقتدر در سطح اول دنیا داریم، ولی آن انسجام وجود ندارد، چون مشخص نبود که مسئولیت با چه کسی است. ان‌شاءالله از ظهر امروز به بعد همه دست به دست هم می‌دهند تا در مسیر اعتلای یک تیم ملی مقتدر و قوی حرکت شود و در صحنه جهانی دفاع کند.

وی درباره اینکه ارتباطش با تاج در زمان مدیرعاملی سایپا خوب بود و حالا به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس چقدر می‌تواند به تاج کمک کند، گفت: ما هر کاری که از دستمان بربیاید تا برای فوتبال انجام بدهیم، این وظیفه ذاتی‌مان است، به ویژه اینکه باشگاه ما تعداد زیادی از بازیکنانش در خدمت تیم ملی هستند. ما تنها کاری که انجام می دهیم، این است که بازیکنان مستعد و آماده را در خدمت تیم ملی بگذاریم تا بتوانند از شایستگی‌های خود بهره ببرند.

درویش با بیان اینکه قرض ۱۰ میلیاردی از فدراسیون را تسویه کردیم، درباره نامزدی‌اش برای هیئت رئیسه فدراسیون و بحث حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی عنوان کرد: هر چیزی که به تقویت تیم ملی ایران کمک کند تا بتواند در صحنه جهانی نمایش خوبی به جا بگذارد، آن بهترین اتفاق است. این نظر تاج بوده و باید این نظر به هیئت رئیسه بیاید تا مشخص شود که هیئت رئیسه نیز با این موضوع موافق است یا نه. مطرح کردن اسامی خوب نیست، چون تعدد آراء به وجود می‌آورد و شاید همه بازیکنان با این مسئله موافق نباشد. همه حس و علاقه‌مان داشتن یک تیم ملی قوی و منسجم است تا بتواند از تمامیت قدرت فوتبال ایران در صحنه جهانی دفاع کند.

وی درباره شرایط جذب دیاباته گفت: هنوز صد درصد نشده و غیر از او بازیکن دیگری مدنظرمان نیست.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به مطالبات یحیی گل‌محمدی گفت: خیلی وقت است که پرداخت شده، شما احتمال ایران نبودید و تازه تشریف آورده‌اید. اگر پرداخت نمی‌کردیم، پنجره نقل و انتقالاتی‌مان باز نمی‌شد.

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 32348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha