گزارش لحظه به لحظه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال / چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد

مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس جدید این فدراسیون یا یک ساعت تاخیر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجمع فدراسیون فوتبال که قرار بود از ساعت ۹ امروز (سه‌شنبه) آغاز شود، با یک ساعت تاخیر شروع به کار کرد. برنامه مجمع انتخاب رییس جدید فدراسیون فوتبال و چند عوض هیات رئیسه است. مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

کامرانی‌فر در شروع مجمع گفت: لازم می‌دانم موضوع مهمی را مطرح کنم. در روند انتخابات نامه‌هایی به فدراسیون فوتبال رسید و بررسی‌هایی انجام شد. یکی از نامه‌هایی که به دستمان رسید و ساعت ۲۲:۳۰ شب از سوی کمیته بدوی بی پاسخ ماند و در نهایت بر اساس بندهای اساسنامه اطلاعیه‌ای صادر شد. همچنان معتقد هستم یکسری موارد رعایت نشد و موضوعاتی در بحث اساسنامه رعایت نشد. بعد از آن اعضای هیات رئیسه جلسه گذاشتند و اعلام کردند که این مجمع برگزار شود. جامعه فوتبال حضور دارند و من هم به احترام شما آمدم و به هر حال تصمیم بر این شد که جلسه برگزار شود. عزیزان تصمیم گرفتند و ما هم موضوعات خودمان را مطرح کردیم. در آینده درباره مواردی که پیش خواهد آمد پاسخگو خواهم بود.

وی ادامه داد: بعد از قرائت دستور جلسه، رای گیری توسط کمیته بدوی انجام می‌شود و من هم از حضورتان مرخص خواهم شد. بعد از دستور جلسه، سخنرانی جناب آقای پولادگر، معاونت محترم ورزش و جوانان را خواهیم داشت. سپس سخنرانی سرپرست محترم فدراسیون فوتبال و تعیین سه نفر برای تایید صورت جلسه، تعیین سه نفر برای شمارش آرا و انتخاب رئیس، نواب رئیس و یک عضو هیات رئیسه را خواهیم داشت.

پولادگر: امیدوارم همه عزیزان تلاش کنند و این انتخابات به دور از هر حاشیه و موضوع غیر مرتبط برگزار شود. شما دلسوزان ورزش و فوتبال کشور هستید و ان شاء الله همگی با هم این انتخابات را برگزار می‌کنیم چرا که فوتبال ما به ثبات و مدیریت خوب احتیاج دارد و جمع افکار و نظرات برای حضور قدرتمند در جام جهانی مهم است.پولادگر: تلاش کنید انتخابات به دور از حاشیه برگزار شود

محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش با تبریک هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد دولت مردمی و خدمت به مردم هستند. بنده به دستور آقای وزیر خدمت شما رسیدم. ایشان باید امروز در دولت حاضر می‌شدند. هیات دولت به مناسبت هفته دولت خدمت مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند و از حضور در جمع شما عذر داشتند لذا به بنده ماموریت دادند تا سلامی خدمت اعضای محترم داشته باشم و به همه عزیزانی که در فدراسیون فوتبال تلاش کردند و زحمت کشیدند خسته نباشید بگویم. انتخابات به معنی بالغ شدن یک مجموعه است. یعنی خودمان می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم و نیازی به تصمیم گیری دیگران نیست. برگزار نشدن انتخابات به این معنی است که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: امیدوارم همه عزیزان تلاش کنند و این انتخابات به دور از هر حاشیه و موضوع غیر مرتبط برگزار شود. در این هفته دو انتخابات خیلی مهم در ورزش کشور داشتیم. انتخابات کمیته ملی المپیک با همه فراز و نشیب‌ها دو روز قبل برگزار شد و امروز هم با کمک شما انتخابات فدراسیون فوتبال را که یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ماست، برگزار می‌کنیم. از برادر عزیزم آقای ماجدی که در این چند ماه زحمت کشیدند و این مسئولیت مهم را برعهده داشتند، تشکر می‌کنم. از آقای کامرانی‌فر عزیز هم که مسئولیت سنگینی را عهده دار بودند، تشکر می‌کنم که تلاش کردند این انتخابات در تاریخ مشخص و زمان تعیین شده خود برگزار شود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش گفت: شما دلسوزان ورزش و فوتبال کشور هستید و ان‌شاءالله همگی با هم این انتخابات را برگزار می‌کنیم چرا که فوتبال ما به ثبات و مدیریت خوب احتیاج دارد و جمع افکار و نظرات برای حضور قدرتمند در جام جهانی مهم است. مردم منتظر این رویداد هستند. همه مردم افتخار می‌کنند که تیم ملی کشورشان در این رویداد حضور داشته باشد.

در ادامه، میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال خطاب به پولادگر گفت: از اینکه در این مجمع حضور دارید تشکر می‌کنم. این مجمع یکی از بالاترین مجامع ورزشی در کشور است. برای اینکه حق هیچ یک از نامزدها ضایع نشود و بتوانیم جوانمردی را رعایت کنیم، برای تشکر و خوش آمدگویی خدمت شما رسیدم. اگر اجازه دهید به صندلی نامزدی خودم بازمی‌گردم.

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال، ۷۲ نفر از میان ۸۷ عضو مجمع فدراسیون فوتبال در جلسه امروز حضور دارند. درویش و آجورلو، مدیران پرسپولیس و  استقلال از غایبان سرشناس انتخابات هستند.

در ادامه مراسم، فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: باید نهایت تشکر را از نهادهای نظارتی داشته باشم که نجیبانه حامی ما بودند و اجازه ندادند اتفاق ناگواری رخ بدهد. گواهی می‌دهم که دلواپس‌ترین آدم‌هایی که دنبال برگزاری انتخابات بودند، نیروهای نظارتی هستند. این مدت احساس می‌کردم وسط دشت وسیع مقدس شلمچه هستم. بعد از ۴ دهه آن خاطرات برای من زنده شد. از بس که حال و هوای آنجا برای من تداعی می‌شد. یک تشکر دیگر هم از دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال دارم که بازوی اجرایی انتخابات بود. به خوبی تصمیمات کمیته بدوی را اجرا کردند. ایشان شب و روز خود را گذاشته بودند. وقتی آدم وارد مسابقه‌ای می‌شود، مشکلاتی هم وجود دارد. شرافتمندانه و دلسوزانه وارد شدند. برخلاف شایعاتی که مطرح بود، از نزدیک گواهی می‌دهم دبیرکل شرافتمندانه و نجیبانه تصمیمات را اجرا کردند.

فلاحتی: اگر من چهره درهم‌رفته کامرانی‌فر که یک فرد احساسی است را می‌دیدم، صحبت می‌کردم و خیلی چیزها حل می‌شد اما به خیر گذشت! تمام مصوبات با اتفاق آرا رخ داد و با امضای من به دبیرکل رسید. ذیل اطلاعیه آن روز، بندی اضافه کردیم که چنانچه اتفاقی مخالف منافع ملی و امنیت عمومی رخ بدهد، تاب تحمل مساله را نداریم.رئیس کمیته بدوی اضافه کرد: البته چند خطای استراتژیک هم داشتند که روی این حساب می‌گذاریم که اولین گام ستادی ایشان بود که در اولین گام اینطور زیبا قدم برداشتند. از آقای ماجدی تشکر می‌کنم. این را به حساب برخورد انتخاباتی نگذارید. ایشان نجیبانه برخورد کردند. اتاق ما کنار همدیگر بود اما ایشان از درب پشتی می‌رفتند که شائبه‌ای نباشد. همانطور که بسیاری از رسانه‌ها و همکاران حقوقی ما گفتند، این انتخابات فوتبالی‌ترین انتخابات است. تولد کمیته‌های انتخاباتی با تولد اساسنامه همراه بود. ما باید مدل‌سازی کنیم. ما قاعده را چیدیم و افراد را در نظر نگرفتیم. برای همه این ها به طور مفصل صورت جلسه وجود دارد. من از آقای دکتر وثوق احمدی به عنوان دوست فاضل و مودب خود، تشکر می‌کنم که جلسات استیناف را هم نوشتند. این مساله به عنوان یک مدل در فدراسیون می‌ماند که نفرات بعدی هم استفاده کنند. کمیته بدوی تمام توان خود را گذاشت. من از خانواده کوچک خودم تشکر می‌کنم. وقتی چهره درهم و گرفته آقای کامرانی‌فر را می‌دیدم، ناراحت می‌شدم. ایشان بسیار احساسی هستند. ما سعی کردیم شرافتمندانه کار کنیم.

احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیم ساعت پس از آغاز مجمع خود را به محل برگزاری رساند.

فلاحتی در ادامه بیان کرد: همه چیز صورت جلسه شده و مستدل بوده است. کمیته بدوی هم شب و روزش را گذاشت. شاید اگر من چهره درهم‌رفته کامرانی‌فر که یک فرد احساسی است را می‌دیدم، صحبت می‌کردم و خیلی چیزها حل می‌شد اما به خیر گذشت! اساسنامه ما می‌گوید عضوی از فیفا هستیم اما همان‌ها به ما اجازه دادند که اساسنامه را بر مبنای قوانین داخلی تنظیم کنیم. هر جا خلاء باشد، قطعا ورود می‌کنیم. هیچ کشوری نیست برایش این مسائل حل شده نباشد. اشتباهی رخ داده که همکاران حقوق دان هم بوده‌اند. فکر کردند بحث احراز و عدم احراز را تا به امروز باز گذاشته‌ایم که با توجه به امنیت ملی خودمان، مشاوره‌هایی گرفتیم و تصمیم نهایی را اتخاذ کردیم. ۱۸ مرداد اعلام قطعی نامزدها را کردیم و این که بگوئیم چیزی قطعی نیست، غلط است.

فلاحتی تأکید کرد: تمام مصوبات با اتفاق آرا رخ داد و با امضای من به دبیرکل رسید. ذیل اطلاعیه آن روز، بندی اضافه کردیم که چنانچه اتفاقی مخالف منافع ملی و امنیت عمومی رخ بدهد، تاب تحمل مساله را نداریم و این طبیعی است. اسناد خارجی هر بندش در ایران اجرا شود که با نظم ما معارض باشد، مقابلش می‌ایستیم. طبیعتا در این رابطه مقاومت می‌کنیم و انعطاف نشان نمی‌دهیم.

پس از صحبت‌های فلاحتی،‌ انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که جزو نامزدهای تصدی یکی از کرسی‌های هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است خود را به مجمع رساند.

حاضران در مجمع، ۷۳ نفر اعلام شد.

به گفته شاه کرمی، احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به پرواز برگشت خود به یونان، زودتر از سایرین رای خود را در صندوق انداخت.

همچنین طبق مقررات، باید نماینده تیم استقلال ملاثانی در این مجمع حاضر می‌شد اما مالک باشگاه پرسپولیس خوزستان حاضر شده که این مساله به گفته عضو کمیته بدوی دارای مغایرت با مقررات است. در نهایت در حالی که مالک پرسپولیس خوزستان که مدعی خرید امتیاز استقلال ملاثانی است در مجمع حضور یافته بود، نماینده استقلال ملاثانی پای صندوق رای آمد.

مصطفی آجورلو،‌ مدیرعامل باشگاه استقلال نیز خود را به انتخابات فدراسیون فوتبال رساند.

اعضای مجمع به نوبت و پس از اعلام نامشان در جایگاه مخصوص قرار گرفتند و رای خود را به صندوق انداختند.

در ساعت ۱۱:۱۷ اخذ آرا به پایان رسید و فرآیند شمارش آرای اعضای مجمع آغاز شد. پس از اتمام رای‌گیری تعداد حاضران در مجمع ۸۱ نفر اعلام شد.

با پایان یافتن شمارش آرا، مهدی تاج با کسب ۵۱ رای به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 32341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha