استقلال در مسجدسلیمان به دنبال سومین برد/ نبرد مربیان سابق پرسپولیس

در مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ۴ مسابقه روز سه شنبه برگزار خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین دیدارها استقلال میهمان تیم نفت مسجدسلیمان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیدارهای روز اول هفته چهارم لیگ برتر تاریخی‌ترین مسابقات باشگاهی کشور خواهد شد زیرا این بازی‌ها در روز برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می شود و در واقع این بازی‌ها نوعی خوشامدگویی به رئیس جدید فدراسیون است! 

**نگاهی به بازی‌های روز سه‌شنبه می‌اندازیم؛

پیکان - نساجی؛ نبرد مربیان سابق پرسپولیس

پیکانی‌ها از سه هفته اول مسابقات دو برد و یک باخت دارند ولی نساجی هنوز در لیگ برتر برنده نشده،  دو مساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان حمید مطهری بوده . نساجی در فصل گذشته به پیکان بازنده نشد و یک برد و یک مساوی در دو بازی رفت و برگشت به دست آورد. شاگردان مطهری امیدوارند اولین برد فصل خود را در پایتخت دشت کند.

پیکان هم تیمی جوان، جنگنده و سختکوش است. قطعا اگر این مسابقه هوادار داشته باشد به سود تیم میهمان خواهد بود زیرا بعید است پیکان تماشاگر چندانی روی سکوها داشته باشد اما نساجی ها هواداران دو آتشه زیادی دارند که می‌توانند با تشویق‌هایشان بازیکنان را برای ارایه بازی تهاجمی تهیج کنند. پیکان هفته گذشته مدافع اصلی خود را به دلیل خشونت بازیکن نفت مسجدسلیمان از دست داد،  امیرحسین غلامی احتمالا رباط صلیبی‌اش پاره شده و یک فصل بیرون خواهد بود. نساجی هم در بازی با پیکان احتمالا از مسعود شجاعی کاپیتان مصدوم خود برای دقایقی هم که شده بهره می برد. تقابل دو دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در این بازی در نوع خود جالب توجه است. مجتبی حسینی و حمید مطهری زمانی در پرسپولیس دستیار گل‌محمدی بودند.نبرد این دو مربی سابق پرسپولیس هم در نوع خود جالب است.

ملوان - ذوب آهن؛ دشت اولین برد؟

دو تیم هنوز در لیگ برتر برنده نشده‌اند البته ملوان فقط یک امتیاز دارد و ذوب آهن با سه مساوی پیاپی دستش از پیروزی کوتاه مانده ملوان مقابل استقلال به دلیل رفع نشدن مشکلات ورزشگاه تختی انزلی نتوانست از حمایت تماشاگرانش برخوردار شود. از سویی دیگر احتمال دارد در این هفته هواداران این تیم به ورزشگاه بیایند که در آنصورت ذوبی‌ها روز سختی را پیش رو خواهند داشت.

ذوب آهن در زمینه بازیکن شرایط بهتری دارد چون  ملوان با اسکلت همان تیم لیگ یکی وارد لیگ برتر شده و کار دشواری  در لیگ برتر خواهد داشت. دو تیم در گذشته  و زمانی که ملوان در لیگ برتر حضور داشت چند مرتبه باهم مسابقه دادند که ملوان فقط یک بار ذوب آهن را در سال‌های اخیر شکست داده و بیشتر بازنده بوده . سجاد بازگیر گلزن ترین بازیکن ملوان می‌تواند در این بازی هم نقش مهمی در میدان ایفا کند. ذوب اهن هم تیمی سختکوش است که هفته گذشته فرعباسی دروازه بانش ستاره تیم بود و  با مهار پنالتی منشا مانع از شکست خانگی تیمش شد.

مس کرمان - گل گهر؛ دومین دربی کرمانی

دومین دربی کرمان در راه است، گل گهر در دیدار با مس رفسنجان به تساوی رضایت داد و مقابل سپاهان بازی باخته را به تساوی کشاند، حالا مقابل تیم تازه برگشته به لیگ برتر مس کرمان قرار می گیرد. تیمی که با وجود ارایه یک بازی خوب مقابل استقلال شکست خورد. مسی ها خود را تیم اول استان کرمان می دانند و حتی در لیگ قهرمانان  آسیا هم حضور داشته اند اما گل گهر را می توان پر امکانات ترین تیم کرمان  دانست. دو تیم در فصل ۹۶-۹۷ تا فصل ۹۸-۹۹ چهار مرتبه در لیگ آزادگان باهم روبه رو شدند که مس فقط یک بار برنده شد و سه بار بازی را به گل گهر باخت. در جام حذفی در فصل ۱۴۰۰ گل گهر یکبار دیگر مس را شکست داده بود. 

مس در این فصل یک برد و دو شکست دارد و گل گهر هم فقط تیم تراکتور را برده است. فرزاد حسین خانی نشان داده یک مربی جوان و آینده دار است که از نام حریف ترسی ندارد. کافی است به شیوه بازی این  تیم مقابل استقلال دقت کنید تیمی که فقط یک بار غافلگیر شد و سه امتیاز را از دست داد. قلعه نویی هم مربی بزرگی است که معمولا خودش و تیمش نسبت به داور گلایه و اعتراض دارد! 

نفت مسجدسلیمان - استقلال؛ سومین برد در مسجد سلیمان؟

استقلال به شیوه فصل قبل راهش را  در لیگ ادامه می دهد، برد اقتصادی و گرفتن سه امتیاز این تیم با دو برد متوالی حالا هوادارانش را راضی نگه داشته اما مثل فصل قبل برخی کارشناسان معتقدند استقلال فوتبال زیبایی را به نمایش نمی گذارد البته به فوتبال زیبا امتیاز نمی دهند و به همین دلیل استقلال فصل قبل قهرمان شد. نفت مسجدسلیمان هم تیمی است که برای ادامه حضور در لیگ برتر تلاش می  کند. بهترین نتیجه نفتی ها مقابل استقلال دو تساوی بوده و این تیم همیشه به استقلال باخته است.

نفت تا این جای کار دو گل بیشتر از استقلال زده اما خط دفاعش هم متزلزل نشان داده است. استقلال برای رسیدن به سومین برد متوالی به شهر مسجد سلیمان سفر می کند. مسابقه ای که با حضور تماشاگر برگزار  می شود و کار را برای شاگردان ساپینتو سخت خواهد شد. یزدی مدیرعامل نفت مسجدسلیمان در این خصوص گفت: هوادار باید در استادیوم باشد و با دیدن مسابقات فوتبال ذوق کند. خوشحالیم که هواداران خوب و خونگرمی داریم که همیشه در همه شرایط حامی ما بوده و هستند. امیدوارم که در بازی بعد برابر استقلال پرشور و پرتعدادتر باشند تا امتیاز لازم را کسب کنیم.

خط آتش استقلال زهردار و خطرناک است، یامگا، قائدی و شهباززاده مهاجمان درجه اولی هستند که مهارشان برای بازیکنان نفت سخت خواهد بود با این حال روی کاغذ نفت توان مقابله با استقلال را ندارد. آبی پوشان برای سومین برد متوالی خودشان را آماده می کنند بردی که قطعا راحت به دست نخواهد آمد.

برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر:

*هفته چهارم؛ روز مبارزه با تروریسم -کشور ایران بزرگترین قربانی ترور در جهان
سه شنبه ۸ شهریور
پیکان  تهران - نساجی مازندران– ساعت  ۱۹- ورزشگاه   پاس قوامین تهران
ملوان انزلی  - ذوب آهن اصفهان– ساعت  ۱۹- ورزشگاه   تختی انزلی
مس کرمان - گل گهرسیرجان – ساعت  ۱۹:۳۰- ورزشگاه   شهید باهنر کرمان
نفت مسجد سلیمان - استقلال – ساعت  ۲۰:۳۰- ورزشگاه   شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
چهارشنبه ۹ شهریور
تراکتورتبریز  - هوادار تهران – ساعت  ۱۸:۳۰- ورزشگاه   شهید سردار سلیمانی تبریز
پرسپولیس – صنعت نفت آبادان – ساعت  ۱۸:۳۰- ورزشگاه   آزادی تهران
مس رفسنجان – آلومینیوم اراک– ساعت  ۱۹:۳۰- ورزشگاه   شهدای مس رفسنجان
فولاد مبارکه سپاهان - فولادخوزستان– ساعت  ۱۹- ورزشگاه   نقش جهان اصفهان

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 32322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha