پرسودترین صندوق‌های سرمایه گذاری در مرداد ۱۴۰۱ کدام صندوق ها بودند؟

از ابتدای مرداد ماه تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه شاخص کل حدودا ۳.۳ درصد افت را تجربه کرده است. شاخص هم‌وزن نیز حدودا ۱.۶ درصد افت را پشت سر گذاشته است. بررسی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرداد ماه با در نظر گرفتن این مساله رو به رو است که شاخص کل بورس در یک ماهه اخیر روند نزولی را در پیش گرفته بود با این حساب باید دید وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این مقطع یک ماهه به چه نحویی بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نبض بورس؛ در مرداد ماه شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی در بازارهای مالی مختلف بودیم. بازارهای مالی با هر خبری که از مذاکرات برجامی به گوش می‌رسید، تحت تاثیر قرار گرفته و عکس‌العمل‌های قابل توجهی را از خود به نمایش می‌گذاشتند. نزول و صعود سکه، طلا و نوسانات قابل توجه دلار در ماهی که گذشت را باید یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی دانست که بازارهای مالی در مرداد ماه تجربه کردند.

از سوی دیگر ماه قبل را باید مقطعی دانست که اقتصاد ما بیش از هر زمان دیگری خود را به توافق نزدیک دید؛ هر چند پس از شنیدن اخبار مثبت از طرفین مذاکرات، همچنان اندر خم کوچه ابهامات سیاسی و فرسایشی شدن مذاکرات برجامی به سر می‌بریم و هر بار اقتصاد ما با یک توییت یا خبر مثبت یا منفی تکانه‌ای را تجربه می‌کند، اما به طور کلی تمایلات مثبت و اخبار خوشی که از این سو و آن سو در ماه گذشته شنیده می‌شد، وضعیت اقتصادی کشور را تا حدی در این ماه بهبود بخشید. ثبت تورم ماهانه ۲ درصد در مرداد ماه باعث شد در این ماه کمترین مقدار تورم را از ابتدای سال تاکنون تجربه کنیم علاوه بر آن تورم نقطه به نقطه نیز با در پیش گرفتن یک روند کاهشی و رسیدن به سطح ۵۲.۲ درصد که به نظر روند نزولی را رقم زده است، گمانه‌زنی‌ها در خصوص کاهش تورم در آینده را قوت می‌بخشد.

وضعیت بازار سرمایه در مرداد ماه چگونه بود؟

از ابتدای مرداد ماه تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه شاخص کل حدودا ۳.۳ درصد افت را تجربه کرده است.  شاخص هم‌وزن نیز حدودا ۱.۶ درصد افت را پشت سر گذاشته است. بررسی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرداد ماه با در نظر گرفتن این مساله رو به رو است که شاخص کل بورس در یک ماهه اخیر روند نزولی را در پیش گرفته بود با این حساب باید دید وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این مقطع یک ماهه به چه نحویی بوده است؟

۱۰ صندوق برتر بورس در مرداد ماه

بررسی‌ها نشان می‌دهد از تاریخ یک مرداد ماه امسال تا ۳۱ مرداد به ترتیب صندوق‌های واسطه‌گری مالی یکم، بادرآمد ثابت کوثر یکم، مشترک نوید انصار، صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت خلیج فارس، اعتماد داریک، کارگزاری پارسیان، مشترک صبای هدف، بادرآمد ثابت نگین سامان، کارا کاریزما و ثبات ویستا ۱۰ صندوق برتر در میان تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری شدند.

در واقع صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم)  با رشد ۱۰.۹۴ درصدی NAV خود توانست بیشترین رشد میزان ارزش خالص دارایی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک ماهه مرداد رقم بزند.

پس از آن به ترتیب صندوق کوثر یکم،  نوید انصار،  درآمد ثابت خلیج فارس،  اعتماد داریک با افزایش ۲.۸۰ درصدی، ۲.۳۳ درصدی، ۲.۳۱ درصدی و ۲.۲۱ درصدی در میزان ارزش خالص دارایی خود در رتبه‌های بعدی بهترین صندوق‌های بازار قرار گرفتند. پس از آن به ترتیب صندوق‌های کارگزاری پارسیان با ۲.۱۰ درصد رشد در رشد ارزش دارایی خود و سپس مشترک صبای هدف با ۱.۸۲ درصد،  بادرآمد ثابت نگین سامان با ۱.۷۸ درصد، صندوق کارای کاریزما با ۱.۷۷ درصد و ثبات ویستا با ۱.۷۷ درصد جایگاه بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه را در مرداد ماه امسال به دست آوردند.

کدام صندوق‌ بیشترین میزان دارایی را داشت؟

در تاریخ سی و یکم مرداد ماه جایگاه بیشترین دارایی تحت مدیریت (AUM) توسط صندوق گنجینه زرین شهر با ۵۷.۳۱ هزار میلیارد تومان کسب شده است، در تاریخ مذکور لوتوس پارسیان با ۵۳.۹ هزار میلیارد تومان رتبه دوم بیشترین دارایی‌های تحت مدیریت را در آخرین روز مرداد ماه به دست آورده است و پس از آن صندوق بادرآمد ثابت کاردان با ۴۴.۹۳ هزار میلیارد تومان،  اندوخته پایدار سپهر با ۲۳.۶۹ هزار میلیارد تومان و ثابت حامی با ۱۸.۴۵ هزار میلیارد تومان به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین دارایی تحت مدیریت در آخرین روز مرداد ماه قرار گرفته‌اند پس از آن نیز صندوق‌های اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران،  اندوخته توسعه صادرات آرمانی،  اوج ملت،  مشترک آتیه نوین و کمند کاریزما با رسیدن به ارقام ۱۷.۸۴، ۱۷.۷۹، ۱۶.۶۱، ۱۵.۵۹ و ۱۴.۱۳ هزار میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کدام صندوق بیشترین رشد دارایی تحت مدیریت را داشت؟

این در حالی است که بیشترین درصد رشد دارایی تحت مدیریت در یک ماهه را صندوق اندوخته آمیتیس با رشد ۲۲۵.۰۸ درصدی خود به دست آورده است. صندوق پیشگامان سرمایه نوآفرین پس از اندوخته آمیتیس با رشد ۹۹.۳۸ درصدی بیشترین درصد رشد دارایی تحت مدیریت را در مرداد ماه به خود اختصاص داده است پس از آن نیز صندوق‌های ارزش کاوان ایرانیان، صندوق اعتبار آفرین ایرانیان،  مشترک صنعت و معدن،  کارا کاریزما،  ثابت ویستا و بادرآمد نگین سامان به ترتیب با ۳۸.۲۳، ۳۵.۲۰، ۳۰.۸۳، ۲۸.۱۶، ۲۴.۹۳ و ۲۴.۴۸ درصد رشد، بیشترین رشد یک ماهه دارایی تحت مدیریت (AUM) را در میان همگی صندوق‌های موجود در بازار رقم زده‌اند.

بهترین صندوق سهامی از نظر رشد دارایی در مرداد ماه کدامند؟

بیشترین درصد رشد دارایی تحت مدیریت (AUM) در میان تمامی صندوق‌های سهامی بازار در یک ماهه مرداد ماه ۱۴۰۱ به صندوق سلام از گروه فارابی تعلق دارد، سلام با رشد ۱۳.۹۹ درصدی دارایی‌های تحت مدیریت خود در مرداد ماه بهترین صندوق سهامی بازار سرمایه در این ماه به لحاظ رشد دارایی تحت مدیریت به شمار می‌آید. پس از سلام فارابی بیشترین درصد رشد دارایی تحت مدیریت در میان سهامی‌ها به ترتیب به صندوق‌های واسطه‌گری مالی یکم با ۱۰.۹۴ درصد،  صندوق انار نماد ارزش با ۸.۱۱ درصد،  فیروزه موفقیت با ۲.۱۲ درصد و کارگزاری پارسیان با ۱.۷۷ درصد تعلق گرفته است.

بیشترین رشد NAV در سهامی‌ها از آن کدام صندوق بود؟

دارایکم با رشد ۱۰.۹۴ درصدی بیشترین میزان رشد ارزش خالص دارایی را در میان صندوق‌های سهامی بازار در مرداد ماه امسال رقم زده است پس از آن،  مشترک نوید انصار با ۲.۳۳ درصد رشد و کارگزاری پارسیان با ۲.۱۰ درصد، صندوق باران کارگزاری بانک کشاورزی با ۱.۵۳ درصد و صندوق مروارید بها بازار با ۱.۴۴ درصد بازدهی، بیشترین درصد رشد خالص ارزش دارایی را در میان سهامی‌های بازار در مرداد ماه تجربه کردند.

بهترین صندوق سپرده کالایی مرداد ماه کدام صندوق بود؟

لازم است توجه داشته باشیم که بیشترین رشد میزان ارزش خالص دارایی NAV در میان تمامی صندوق‌های سپرده کالایی موجود در بازار توسط طلای سرخ نو ویرا با بازدهی منفی ۷.۹۱ درصد کسب شده است پس از آن کهربا از گروه مالی کاریزما در میان صندوق‌های سپرده کالایی با کسب بازدهی منفی ۸.۷۰ درصد پیشتاز است. پس از کهربا، صندوق‌های پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان با منفی ۸.۷۷ درصد، صندوق در اوراق مبتنی بر سکه طلای زرین آگاه با منفی ۸.۸۳ درصد، پشتوانه طلای لوتوس با منفی ۸.۸۷ درصد و طلای عیار مفید با منفی ۸.۸۷ درصد بیشترین رشد NAV را به خود اختصاص داده‌اند.

بهترین صندوق بادرآمد ثابت مرداد ماه کدام صندوق بود؟

بیشترین رشد ارزش خالص دارایی در میان صندوق‌های بادرآمد ثابت نیز در مرداد ماه امسال به ترتیب توسط صندوق‌های با درآمد ثابت کوثر یکم، صندوق در اوراق بهادار بادرآمد ثابت خلیج فارس،  اعتماد داریک، مشترک صبای هدف، بادرآمد ثابت نگین سامان،  کارای کاریزما و ثبات ویستا کسب شده است. درصد رشد ارزش خالص دارایی این صندوق‌ها به ترتیب ۲.۸۰ درصد، ۲.۳۱ درصد، ۲.۲۱ درصد، ۱.۸۲ درصد، ۱.۷۸ و ۱.۷۷ درصد است.

بهترین صندوق مختلط در مرداد ماه کدام صندوق بود؟

صندوق‌های اعتماد تمدن،  زیتون نماد پایا،  مشترک گنجینه مهر،  مشترک نیکی گستران،  مختلط گوهر نفیس تمدن و مختلط کاریزما صندوق‌های مختلطی هستند که بیشترین میزان رشد ارزش خالص دارایی را در مرداد ماه امسال تجربه کردند و توانستند به ترتیب به رشد ۱.۷۲ درصد، ۱.۶۹ درصد، ۱.۰۷ درصد، ۰.۸۲ درصد، ۰.۸۰ درصد و ۰.۷۴ درصدی در ارزش خالص دارایی خود برسند و در میان مختلط‌های بازار بهترین بازدهی را در ماه گذشته رقم بزنند.  

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 32288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha