شاخص کل به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی رسید / رشد بازار سهام در پی افزایش قیمت های جهانی + نقشه بازار

امروز دوشنبه؛ شاخص کل بورس هزار و ۴۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۷۵ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و به دنبال انتشار اخبار امیدوار کننده سیاسی و بهبود بازارهای جهانی شاهد برتری نسبی خریداران در بازار بورس بودیم و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی  رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۱) شاخص کل بورس هزار و ۴۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۷۵ واحد افت داشت.  بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و به دنبال انتشار اخبار امیدوار کننده سیاسی و بهبود بازارهای جهانی شاهد برتری نسبی خریداران در بازار بورس بودیم و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با نوسانات محدود داد و ستد شد و در پایان نمادهای شپنا، شبندر و شتران حوالی صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

بانکی های نیز از بهبود نسبی تقاضا برخوردار بودند و در نهایت نمادهای وبملت و وتجارت در دامنه ۰ تا ۱ درصد منفی و نماد وبصادر نزدیک به ۱ درصد مثبت معامله شدند، نماد سامان هم پس از جمع شدن صف فروشش در پایان در دامنه ۱.۵ درصد منفی بسته شد.

پتروشیمی ها نیز متعادل بودند و نمادهای شپدیس، خراسان و فارس از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند. خودرویی ها نیز روز معاملاتی آرامی را سپری کردند و در پایان نمادهای خساپا و خودرو که گزارش های مطلبوبی را در شهریور ماه به بازار ارائه نکردند در محدوده ۱ و ۱.۵ درصد منفی و نماد خاور هم با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم مشابه روز گذشته با برتری معاملات در نمادهای کوچکتر نظیر فلوله و فرآور همراه بودند، نماد ذوب هم بار دیگر مورد توجه متقاضیان قرار گرفت و با صف خرید بسته شد.

در حمل و نقلی ها نماد حکشتی با رنج مثبت همراه بود. دارویی ها نیز در اکثر نمادها مثبت بودند. غذایی ها هم غالبا سبز پوش بودند. فراکابی ها نیز یکپارچه مثبت بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد خبهمن در قیمت ۱.۷۰۱ ریال و در محدوده صفر تابلو اشاره کنیم.

رشد هزار و ۴۹ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۴۹ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۴۵ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۷۵ واحد رشد کرد و به رقم ۴۱۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، فارس، نوری بیشترین تاثیر منفی و نماد وبانک، حکشتی، پارسان بیشترین مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کالا، خساپا، خودرو، غنوش، خگستر، شستا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۸ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۳۱۴ واحد را ثبت کرد.

سهام دی، فرابورس، مادیرا، فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر، آریا، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، کرمان، فرابورس، فزر، زنگان، تلیسه، ددانا است.

انتهای پیام. /

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 32286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha