حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار پدرشان در حرم مطهر رضوی+عکس

رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام که در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد آیت‌الله حاج سیدجواد خامنه‌ای فرزند سیدحسین خامنه‌ای، پدر بزرگوار مقام معظم رهبری است که در سال ۱۳۱۳ قمری در خامنه متولد شد. پس از سالها زندگی در زادگاه و سپری کردن دوران تحصیلات در نجف و قم به مشهد مقدس کوچ کرد و در جوار بارگاه امام رضا(ع) اقامت گزید. وی مدت‌ها مدرس حوزه مشهد و امام جماعت مسجد صدیقی‌ها واقع در بازار بزرگ مشهد بود و سرانجام در تیرماه سال ۱۳۶۵ دار فانی را وداع گفت.
در خاطرات رهبر انقلاب آمده است که زمانی ایشان در سال ۱۳۴۳ در قم مشغول تحصیل بودند، از طریق مکاتباتی که با پدر داشتند، متوجه شدند که یک چشم پدر به‌علت «آب مروارید» نابینا شده است. آیت‌الله خامنه‌ای پس از آگاهی از این خبر تحصیل در قم را رها کرده برای مراقبت از پدر به مشهد بازمی‌گردند. همچنین در خاطرات ایشان نقل شده: «به مشهد رفتم و خدای متعال توفیقات زیادی به ما داد. به‌هرحال به‌دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگی توفیقی داشتم، اعتقادم این است که ناشی از همان برّی «نیکی» است که به پدر، بلکه به پدر و مادر انجام داده‌ام».

تصویر زیر هم مربوط به حضور معظم له بر سر مزار پدرشان می باشد.

 حضور رهبرانقلاب بر مزار پدرشان در حرم رضوی + عکس ها

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
کد خبر: 32278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha