تقابل تیم ملی بسکتبال با قهرمان قاره کهن/ حریفی فراتر از آسیا

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از پنجره چهارم انتخایی جام‌جهانی ۲۰۲۳، فردا (دوشنبه) به مصاف استرالیا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، فردا (دوشنبه) ۷ شهریور ۱۴۰۱ در «بندیگو» مهمان تیم ملی استرالیا قهرمان سال‌های اخیر آسیا - اقیانوسیه است.

شاگردان ارمغانی که با برد مقابل ژاپن (بازی روز پنج‌شنبه سوم شهریور) این پنجره را آغاز کرده است، در دومین بازی خود از این پنجره شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به بازی اول تجربه خواهند کرد که در ادامه به برخی از دلایل این موضوع می‌پردازیم.

تقابل تیم ملی بسکتبال با قهرمان قاره کهن/ حریفی فراتر از آسیا

* غایبان بزرگ ایران

تیم ملی ایران در بازی مقابل ژاپن (به دلیل میزبانی بودن صعود این تیم به جام جهانی ۲۰۲۳ قطعی است) با ترکیب کامل خود وارد میدان شد و با درخشش ستارگانی چون حامد حدادی،‌ بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی برابر سامورایی‌ها به پیروزی رسید تا شاگردان «هواس» را با باخت بدرقه کند.

اما در بازی فردا (دوشنبه) که ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد، شاگردان سعید ارمغانی در نبود ستارگانی چون حامد حدادی (به دلیل مصدومیت جزئی)، ارسلان کاظمی (به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن)‌ و بهنام یخچالی (به دلیل حضور در بوندسلیگا و بازی برای تیم MBC) باید مقابل قهرمان قدرتمند آسیا و اقیانوسیه به میدان بروند.

تقابل تیم ملی بسکتبال با قهرمان قاره کهن/ حریفی فراتر از آسیا

 

* استرالیا فراتر از آسیا

بسکتبال استرالیا همواره از نظر سطح و فرهنگ کاملا متفاوت با بسکتبال آسیاست. کانگوروها که همیشه اختلاف سطح خود با آسیا را نشان داده‌اند، در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی هم با تیم دوم خود حضور یافته و عنوان قهرمانی را مقتدرانه (به جز بازی فینال مقابل لبنان) به دست آوردند تا بار دیگر نشان دهند که سطح فنی بسکتبال آن‌ها یک سر و گردن بالاتر از قاره کهن است.

طبق اعتراف همه تیم‌های آسیایی، تیم ملی استرالیا را نمی‌توان با هیچ یک از تیم‌های آسیایی حتی ایران، چین و ژاپن مقایسه کرد، چرا که بسکتبال جهان همواره شاهد درخشش ستارگان این کشور در بالاترین سطح این رشته یعنی NBA است. با همه این موضوعات باید آن‌ها را بدون شک یکی از قدرت‌های اول بسکتبال جهان دانست که شانس اول صعود به جام جهانی نیز به شمار می‌روند.

تقابل تیم ملی بسکتبال با قهرمان قاره کهن/ حریفی فراتر از آسیا

* وضعیت ایران در گروه F

تیم ملی ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ (پنجره اول تا سوم) عملکرد چندان قاطعی نداشت و در پنجره‌های دوم و سوم دو باخت را مقابل قزاقستان تجربه کرد تا با شرایطی سخت وارد مرحله دوم یعنی گروه F شود. چرا که امتیازات دور قبل در این مرحله منظور می‌شوند.

شاگردان عطایی در این مرحله با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین هم گروه هستند اما در پنجره‌های چهارم تا ششم فقط با چین، ژاپن و استرالیا دیدار می‌کنند چرا که در سه پنجره‌ قبل با سه تیم دیگر بازی کرده‌اند. با شرایط کنونی، تیم ملی ایران برای قطعی شدن صعودش ضمن تاثیر پذیر بودن از نتایج تیم‌های دیگر، نیاز دارد که سه بازی خانگی خود مقابل حریفان قدرتمند این مرحله را با برد پشت سر بگذارد.

بازی خانگی اول مقابل ژاپن با برد به اتمام رسید و باید دید در ادامه راه چه نتایجی برای تیم ملی ایران به ثبت خواهد رسید. ضمن اینکه نتایج حریفان اصلی مانند قزاقستان هم بسیار مهم است.

۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 32252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha