صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سپر دارایی‌ها در مقابل تورم

میثم فدایی گفت: در سال‌های اخیر سامان بورس و اوراق بهادار صندوق‌های متنوع و متعددی را در بازار سرمایه طراحی و توسعه داده است که در این میان، صندوق‌های کالایی از جمله صندوق‌هایی است که می‌تواند دارایی سرمایه‌گذاران را در برابر تورم مصون نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان ‌اینکه صندوق‌های «طلا» و «زعفران» از جمله صندوق‌های کالایی هستند، به خبرنگار« FINCO» گفت: تجربه نشان داده است که این صندوق‌ها همبستگی بسیار خوبی با تورم دارند و افرادی که این نوع از صندوق‌های کالایی را خریداری کرده، توانسته‌اند از دارایی خود در برابر تورم محافظت کنند.

میثم فدایی صندوق‌های املاک و مستغلات را از دیگر صندوق‌هایی موجود برشمرد و تاکید کرد: یکی از صندوق‌هایی که اخیرا از سوی سازمان بورس معرفی شده و می‌تواند دارایی افراد را در برابر تورم مصون نگه دارد، صندوق‌های املاک و مستغلات است. این صندوق‌ها مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی و املاک تجاری و مسکونی بوده و افراد با خرید یونیت‌های این صندوق‌ها می‌توانند سرمایه‌های خود را در برابر تورم حفظ کنند.

فدایی اضافه کرد: صندوق‌های سهامی نیز که به نوعی نماینده و نمایشگری از اقتصاد واقعی هستند از دیگر صندوق‌هایی است که می‌تواند نقش قابل توجهی را در مهار تورم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از طراحی دو صندوق «اهرمی» و «تضمین اصل سرمایه» برای افراد ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد: صندوق اهرمی برای افرادی طراحی شده که تمایل دارند با ریسک بیشتری وارد بازار سرمایه شوند و صندوق تصمین اصل سرمایه نیز برای افراد ریسک‌گریزی است که تمایل دارند در بازار سرمایه حضور داشته باشند اما در مقابل تکانه‌های منفی بازار دچار تردید هستند.

او در پایان توسعه و آسیب‌شناسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ارائه مدل‌های جدید صندوق‌ها را از اهداف این همایش ذکر کرد و توضیح داد: متولیان همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» در راستای معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قدم برداشته است و ارکان بازار سرمایه نیز به عنوان حامیان معنوی با حضور در این همایش درصددند ضمن بررسی ابعاد مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به آسیب‌شناسی ساختار صندوق‌ها به ویژه ETF ها در بستر بازار سرمایه بپردازند.

گفتنی است همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه‌های عبور از تورم با ابزارهای بورسی ۱۴ شهریور ماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می‌شود.

در این همایش ضمن بررسی وضعیت اقتصاد ایران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخته شده و ضمن تطبیق عملکرد این صندوق‌ها با دنیا چالش‌ها، مزیت‌ها و فرصت های موجود در این بخش از بازار سرمایه که به رغم حضور غیر مستقیم در آن ریسک پایینی دارد، تبیین خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانند به سایت Finco.capital مراجعه کنند.

۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 32236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha