ارسال ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس به فضا تعلیق شده است

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا، تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) این کشور جهت تایید برنامه اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره‌های اینترنتی استارلینک به مدار زمین را تعلیق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، اسپیس ایکس تصمیم دارد با ارسال این ماهواره ها به مدار زمین سرویس اینترنت ماهواره ای فضایی را فراهم کند.

این شرکت فضایی در سال ۲۰۲۱ میلادی تاییدیه FCC آمریکا برای ارسال ۲۸۲۴ ماهواره به مدار زمین برای فراهم کردن سرویس اینترنت پر سرعت در مناطق دورافتاده را دریافت کرد. شرکت‌های Viasat Inc و DISH Network تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات درباره شبکه ماهواره ای استارلینک را به چالش کشیده و در این باره شکایت کرده بودند.

در همین راستا Viasat در بیانیه خود اعلام کرد: اگر دادگاه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را مجبور کرده تا چالش های پیچیده مربوط به به کارگیری ابر خوشه های‌ماهواره ای در مدار زمین را برطرف کند، به اعتقاد ما از تاثیرات مضری که در غیر این صورت ممکن است برای دهه‌ها یا حتی قرن‌های آینده ادامه داشته باشد، اجتناب می‌شود.

Viasat در یک پرونده قضایی اشاره کرده بود برنامه ارسال ماهواره اسپیس ایکس به فضا بسیار وسیع بوده است. در مقایسه با برنامه این شرکت، در کل تاریخ بشر حدود ۱۰ هزار ماهواره به مدار زمین ارسال شده است.

از سوی دیگر شرکت DISH نیز اشاره کرد تصمیم مذکور قوانین FCC در خصوص ممنوعیت اسپیس ایکس و دیگر اپراتورها در اختلال در سرویس تلویزیون‌ها را تغییر نمی‌دهد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان مراقب خواهیم بود تا عملیات SpaceX به میلیون‌ها مشتری ماهواره‌ای ما آسیب نرساند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۴
کد خبر: 32195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha