رونمایی از اولین خودروی اقتصادی سایپا | قیمت، زمان فروش و ویژگی‌های خودروی جدید سایپا + فیلم

اولین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اولین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر صبح امروز توسط فاطمی امین وزیر صمت رونمایی شد.

در باره قیمت اولین خودرو اقتصادی سایپا نیز مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که قیمت این خودروی اقتصادی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود و قرار است معماری آن طوری طراحی شود که زیر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بردارد.

این شرکت خودروساز هنوز نام اولین خودرو اقتصادی خود را اعلام نکرده است، اما گفته که این خودرو در سگمنت A یا همان مینی خودروهای شهری ساخته می‌شود و فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر است. با این مشخصات به نظر می‌رسد که اولین خودرو اقتصادی از نظر ابعاد تقریبا در حد و اندازه کوییک باشد.

در مورد زمان عرضه این خودرو نیز مسئولان سایپا هنوز چیزی نگفته اند. اما وزیر صمت گفته که ایران خودرو و سایپا تولید خودروی اقتصادی را شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسانند.

علاوه بر او، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که زمان تقریبی معرفی این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

تصاویر رونمایی اولین خودروی اقتصادی سایپا | قیمت و زمان فروش خودروی جدید سایپا

هنوز در مورد پیشرانه محصول اقتصادی سایپا اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به قدرت ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار اعلامی، ممکن است برای خودروی جدید نیز از همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی کوییک استفاده شود.  

در نمای داخل نیز چیدمان داشبورد شبیه به کابین کوییک اس است. با این تفاوت که نمایشگر به شکل ایستاده روی داشبورد قرار نگرفته و در پنل مرکزی جای گرفته است. بالاتر از نمایشگر نیز دو دریچه تهویه هوا دیده می‌شود. فضای داخلی با دو رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است تا این خودرو جوان پسند به نظر برسد.  

روی فرمان و نمای عقب خودرو نیز آرمی V شکلی دیده می‌شود که تاکنون سایپا از آن استفاده نکرده است و مشخص نیست که این آرم قرار است نماد یک شرکت خودروساز اقتصادی در زیر مجموعه سایپا باشد یا صرفا نمادین جای گذاری شده است.

۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 32166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha