تمدید رایگان گذرنامه زوار اربعین حسینی از شنبه/ مدارک لازم برای تمدید کدام است؟

سخنگوی پلیس گفت: زوار اربعین از روز شنبه می‌توانند نسبت به تمدید گذرنامه‌های منقضی یا دارای اعتبار زیر ۶ ماه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سردار مهدی حاجیان سخنگوی پلیس از تلاش مسئولان برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت: پلیس به همتایان عراقی خود پیشنهاد داد گذرنامه‌هایی که تاریخ‌شان منقضی شده این امکان را داشته باشند که با دریافت مهر ۶ ماهه تمدید یکبار خروج از مرز به مقصد عراق بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند؛ برهمین اساس، کسانی که تاریخ گذرنامه‌شان منقضی شده و یا تاریخ اعتبار آن کمتر از یک ماه است، از روز شنبه می‌توانند به اداره گذرنامه مراکز استان یا شهرستان‌هایی که این اداره در آن فعال است، مراجعه کرده و همکاران ما یک مهر تمدید ۶ ماهه بر گذرنامه‌شان می‌زنند تا بتوانند یکبار خروج آن‌هم از به مقصد عراق داشته باشند.

معاون اجتماعی فرهنگی فرماندهی کل انتظامی کشور اعلام کرد: این تمدید هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

صدور برگ گذر موقت از دوشنبه

سخنگوی پلیس با اشاره به فرآیند صدور «برگ گذر موقت» ویژه اربعین گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله صدور گذرنامه را کمتر کنیم و هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود. این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان عزیز باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و یا درخواست صدور گذرنامه بدهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» می‌کنند که تنها هزینه صدور آن هزینه پست است.

سردار حاجیان تصریح کرد: فرآیند صدور برای ما، ۲۴ ساعت طول می‌کشد، اما تا زمانی که از طریق پست به دست درخواست‌کننده برسد، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

سخنگوی پلیس گفت: از روز اول صفر (دوشنبه ۷ شهریور) آمادگی پذیرش درخواست‌های مردم برای صدور برگ گذر موقت را داریم، اما تلاش می‌کنیم که این زمان زودتر شود و از روز شنبه کار را آغاز کنیم.

تمدید گذرنامه منقضی رایگان است

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور از تلاش مسئولان جهت تسهیل و تردد آسان زوار اربعین حسینی به کربلای معلی خبر داد و گفت: با توافقاتی که با طرف عراقی حاصل شد، مقرر گردید که گذرنامه‌های منقضی یا دارای اعتبار زیر شش ماه بتوانند با مهر تمدید پلیس اجازه ورود به کشور عراق را پیدا کنند.

در مرز ابزار و امکان تمدید گذرنامه نیست/ برای تمدید به مراکز گذرنامه بروید

وی با بیان اینکه اعتبار درج شده در این دسته از گذرنامه‌ها فقط برای سفر اربعین است تصریح کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه‌های منقضی و دارای اعتبار زیر ۶ماه حتماً به مراکز صدور گذرنامه در شهرستان یا استان‌ها مراجعه کرده و بدانند که در مرز ابزار و امکان تمدید گذرنامه وجود ندارد.

وی گفت: بعد از مراجعه متقاضیان به مراکز گذرنامه، اطلاعات در سیستم به روز رسانی شده و سپس مهر تمدید پلیس در آن درج می‌شود.

مدارک لازم برای تمدید گذرنامه چیست؟

سردار ذوالقدر در این خصوص که افراد برای تمدید گذرنامه‌های خود باید چه مدارکی را به همراه داشته باشند اعلام کرد: شناسنامه، کارت ملی و خود گذرنامه منقضی یا دارای اعتبار زیر ۶ ماه را افراد باید به همراه داشته باشند.

وی گفت: بعد از مراجعه افراد به مراکز صدور گذرنامه و ارائه مدارک هویتی ماموران مستقر در اداره نسبت به روز رسانی اطلاعات اقدام کرده و پس از درج مهر تمدید پلیس بر روی گذرنامه، همانجا گذرنامه را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

شرایط حضور ممنوع‌الخروج‌ها و دانش آموزان و دانشجویان در اربعین حسینی

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: افرادی که ممنوع الخروج هستند می‌توانند برای رفع ممنوعیت خود به سازمان و اداره‌ای که اقدام به ممنوع الخروج شده اند مراجعه کرده و در صورت رفع موانع برای خروج از مرز و سفر به عراق اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور افزود: طلاب و دانشجویان و دانش آموزان که قصد سفر به کربلا را دارند می‌توانند با ارائه نامه از محل تحصیل خود با استفاده از گذرنامه و برگ گذر موقت از مرز خارج شوند.

۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 32162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha