روسیه و عربستان برای حفظ ثبات بازار انرژی تفاهم کردند

کرملین اعلام کرد مسکو و ریاض آماده هستند برای حفظ ثبات بازار انرژی همکاری نزدیک داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان درباره همکاری اوپک پلاس گفت و گو کرده و به مکالمات ۱۳ اکتبر ادامه دادند که طی آن، دو طرف تلاشها برای متوازن کردن عرضه و تقاضا در بازار نفت و تقویت اقتصاد جهانی را مورد بازبینی قرار داده بودند. این تماس در آستانه برگزاری نشست مجازی کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در روز دوشنبه انجام گرفت. این کمیته که عربستان سعودی و روسیه ریاست آن را به طور مشترک برعهده دارند، پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید و وضعیت بازار را بررسی می کند.

با افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا که تقاضا برای انرژی را مورد تهدید قرار داده است، بسیاری در بازار این سوال را مطرح می کنند که آیا تولیدکنندگان اوپک و متحدانشان طبق برنامه ای که در ماه مه آغاز کرده اند، تولیدشان را در ژانویه سال ۲۰۲۲ به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش می دهند یا خیر.

نشست وزیران کشورهای اوپک پلاس روزهای ۳۰ نوامبر و اول دسامبر (۱۰ و ۱۱ آذر) برگزار می‌شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و سهیل المزروعی، همتای اماراتی وی هفته گذشته گفته بودند که این گروه همچنان تصمیم دارد طبق برنامه پیش رفته و تولیدش را از ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش دهد.

از سوی دیگر، کمیته فنی مشترک اوپک پلاس روز جمعه هشدار داد که تحت یک سناریوی منفی، بازار جهانی نفت در سال آینده با ۲۰۰ هزار بشکه در روز مازاد عرضه روبرو خواهد شد. اگر لیبی موفق شود تولیدش را افزایش دهد و پاندمی آسیب شدیدتر از حد انتظاری به تقاضا وارد کند، چنین سناریویی به واقعیت خواهد پیوست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کرملین اعلام کرد پوتین و محمد بن سلمان همچنین درباره همکاری برای مقابله با پاندمی و احتمال استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی در عربستان سعودی گفت و گو کردند.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 3212
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha