مدیریت بحران استانداری تهران: صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است

یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یزدی‌مهر با اشاره به هشدارهای صادر شده اداره هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌گوید: به مردم توصیه می‌شود از اتراق در دامنه کوه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و دامداران نیز نسبت به نگهداری دام‌ها در مناطق امن اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با تاکید بر جدی گرفتن هشدارها توسط مردم گفت: بحث پیشگیری در مدیریت بحران آنقدر مهم و مؤثر است که از ابتدا تا پایان مردادماه سال جاری تا کنون چهار هشدار زرد، شش هشدار نارنجی، دو هشدار وقوع باد شدید و بیش از ۱۰ اعلام آماده باش و اعلام هشدارهای فاصله گرفتن مردم از رودخانه‌ها را داشته ایم و همه این اقدامات برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری تهران طی مردادماه نزدیک به ۳۰۰ اقدام در حوزه پیشگیری، آمادگی و مقابله با بحران را داشته است افزود: یکی از اقدامات مهم این اداره کل فراهم کردن مقدمات برگزاری طرح «توانمندسازی ستادهای شهرستانی مدیریت بحران» است که اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته و جزئیات بیشتر نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یزدی مهر با تاکید بر افزایش روحیه مدیریتی و تصمیم گیری های صحیح و به هنگام در حوزه ستادهای بحران استان تهران عنوان کرد: تمام تلاش اداره کل مدیریت بحران بر این است که ستادهای بحران به یک نقطه قابل قبول از جهت آمادگی با حوادث و بحران‌ها برسند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به پاسخگویی به بیش از ۲۰۰ مکاتبه توسط اداره کل مدیریت بحران استان طی مردادماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ اقدام مؤثر توسط ستادهای مدیریت بحران استان تهران در سیل مردادماه صورت گرفته است.

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵
کد خبر: 32095
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha