آمریکا درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای روس‌ها را رد کرد

آمریکا درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه را رد کرد و مدعی شد نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی مخالفان روسیه را ببندد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آمریکا روز دوشنبه درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای روس‌ها را رد کرد و گفت واشنگتن نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی مخالفان روسیه و دیگرانی را که در معرض نقض حقوق بشر هستند، ببندد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست، ابتدا خواستار ممنوعیت صدور  روادید شد و گفت: «روس‌ها باید تا زمانی که رویکرد خود را تغییر دهند در دنیای خود زندگی کنند.»

این در حالی است که زلنسکی چند هفته پیش درخواست دیگری از کشورهای اتحادیه اروپا داشت و این بود که صدور روادید را برای اتباع روسیه ممنوع کنند تا به ادعای او از تبدیل شدن این اتحادیه به یک «سوپرمارکت» برای هر کسی که امکان ورود به آن را دارد جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن قبلاً محدودیت‌هایی برای صدور روادید برای مقامات کرملین اعمال کرده است، اما به صراحت اعلام کرد که تمرکز آن بر شناسایی افرادی است که در تهاجم روسیه به اوکراین دست داشتند و آن‌ها را پاسخگو خواهد دانست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «آمریکا نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی و امنیت را برای مخالفان روسیه یا دیگرانی که در معرض نقض حقوق بشر هستند ببندد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما همچنین روشن کرده‌ایم که مهم است که بین اقدامات دولت روسیه و سیاست‌های آن در اوکراین و مردم روسیه، مرزی قائل شویم.»

برخی از رهبران اتحادیه اروپا مانند «سنا مارین» نخست‌وزیر فنلاند و «کاجا کالاس» همتای استونیایی او، خواستار ممنوعیت صدور روادید برای روس‌ها در سراسر اتحادیه اروپا شده‌اند. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز دوشنبه با این موضوع مخالفت کرد و گفت روس‌ها باید بتوانند در صورت مخالفت با حکومت روسیه، از کشور خود فرار کنند.

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 32058
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha