ریزش ارزش سهام فولاد / پرونده فساد، کار دست سهامداران داد

پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه در وهله اول تعیلق شد و امروز در معاملات بازار با افت ۲٫۴ درصدی روبه‌رو شد. یک کارشناسان بازار سرمایه علت افت سهام این شرکت را توضیح می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ مجلس شورای اسلامی روز شنبه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را منتشر کرد. گزارشی که از بروز تخلفات مالی حدود ۹۱ هزار میلیارد تومانی این شرکت حکایت داشت.

بر اساس این تحقیق و تفحص زیان زیرمجموعه‌های فولاد و پروژه‌ کردن سهام مشخص شد. برای نمونه شرکت توکا از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه محلی برای کسب انتفاع شخصی مدیران شرکت و اشخاص خاص بوده و طرف مقابل این فرآیند نیز سهامدارانی بوده‌اند که در پی سودده شدن پروژه‌سازی سهام، متضرر شده و در سال ۹۹ نیز پس از ریزش شاخص بورس، سرمایه بسیاری از سهامداران شرکت‌های پروژه شده نابود شد.

حال سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در وهله اول تعیلق شد و امروز در معاملات بازار با افت ۲٫۴ درصدی روبه‌رو شد. یک کارشناسان بازار سرمایه علت افت سهام این شرکت را توضیح می‌دهد.

افت فولاد در بورس

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: بخش عمده‌ای از افت سهام فولاد به واسطه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه است.

این کارشناس ازار سرمایه ادامه داد:اگر بخواهیم معیارهای بنیادی فولادها در نظر بگیریم، رکوردهایی در ماه‌های اخیر زدند و جز شرکت‌های سودآورد بوده‌اند و احتمال افزایش سرمایه وجود دارد.

وی تاکید کرد: رفتارهایی که ناشی از ترس و فساد عامل افت امروز بوده است. یعنی به واسطه جو روانی سهام فولادی‌ها افت در حدود دو درصدی را ثبت کرده است.

فلاحیان گفت: با توجه به اینکه صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از فولاد حمایت می‌کنند و براساس معیاری جهانی اقدام به تولید و خرید و فروش می‌کنند اسیر جوهای روانی نمی‌شوند. انتظار می‌رود که نهایتا فردا یا پسفردا این فشار فروش کاهش پیدا می‌کند و فولاد به مدار قبل خود باز می‌گردد.

وی در نهایت گفت: درست بازار از عدم نقدینگی رنج می‌برد اما انتظار داریم که فولاد به روند دو سه روز اخیر خود بازگردد.

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 32052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مصطفی سدادی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      تا میتونید بخورید مثل فیلم نفوذ اینجا ایران است