کریمی قدوسی: ۲ میلیون تومان از اژه‌ای طلبکارم!

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: من به آن حکم اعتراض کردم، بعد به ۲ میلیون تومان جریمه تبدیل شد. من این ۲ میلیون تومان را الان هم از آقای اژه‌ای طلبکارم! این را اگر بفهمد، من روز حساب و کتاب از او خواهم خواست که تو خودت هم به ما گفتی که آن فساد یک هزار میلیارد تومان را آن نماینده، برای امیر منصور آریا در قضیه گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به تکرار درگیری‌های مرزی میان ایران و طالبان گفت: طالبان که امروز قدرت حاکمه در افغانستان است، هیچ تجربه‌ای در حکومت‌داری ندارد. یکی از مبانی حکمرانی، حکمرانی در عرصه مرزبانی و مرزداری است. بین دو کشور ایران و افغانستان، توافق‌های مرزی و موافقت‌هایی وجود دارد که آن دو کشور بایستی بر اساس آن موافقت‌نامه‌ها عمل کنند. مثل موافقتنامه‌ای که تا قبل از انقلاب بین ایران و عراق بود و بر اساس آن خط‌القعر اروند، مرز بود و صدام آمد این را به هم زد و جنگ شروع شد.

او افزود: در مسائل مرزی ما با افغانستان توافق‌هایی وجود دارد. ما باید برای حفظ امنیت‌مان، طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در مرز مشترکمان با افغانستان استحکاماتی ایجاد می کردیم که به واسطه آنها از ورود کاروان‌های سنگین قاچاق و تیم‌های تروریستی، جلوگیری می شد. بنابر نظر مهندسی این استحکامات در مکانی در فاصله حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر از آن مرز شناخته شده اما به منزله این نیست که این دیوار و استحکامات عین مرز است، مرز ۱۰۰ متر جلوتر است که کُد دارد. 

کریمی قدوسی ضمن تاکید بر اینکه مرزبان های ایرانی جلوتر از نقاط شناخته شده به عنوان مرز نمی‌روند، تصریح کرد: کسانی که از طالبان به مرز آمده‌اند این موارد را نمی‌دانند و اطلاع ندارند. اگر مرزبان ما لب مرز ایران ایستاده، آنها فکر کرده‌اند این مرزبان داخل خاک افغانستان شده است البته اینها مسائل جزئی است. 

کریمی قدوسی در واکنش به پخش شدن کلیپ مربوط به سپیده رشنو و فیلمی از یک خانم که از ون پلیس پرت شده است، اظهار کرد: در بحث فضای مجازی البته ما یک بحث کلی داریم که روز گذشته هم باز در مورد آن با قالیباف صحبت کردیم، بحث این است که آن طرح به نتیجه برسد. این موضوع نشان‌دهنده این است که دشمنان ما واقعاً امروز به ذلت افتاده‌اند که از هر حادثه کوچکی، حتی از ترکیدن لاستیک یک خودرو به عنوان بمب‌گذاری استفاده می‌کنند تا مسائل دیگر. در حقیقت این نشان از ضعف و تسلیم آنها است که متوسل به این دست امور می‌شوند تا بتوانند، یک خوراک رسانه‌ای برای خود تهیه کنند.

او ادامه داد: در بحث فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشته، مجلس هم إن‌شاءالله طرحش را به نتیجه می‌رساند. البته در بحث فضای مجازی کارهای اساسی بسیار عمیقی توسط دستگاه‌های مختلف شروع شده که آثار خودش را به زودی به نمایش خواهد گذاشت.

کریمی قدوسی در واکنش به اینکه گفته شده مرگ قاضی منصوری خودکشی نبوده است، اظهار کرد: قاضی منصوری، قاضی پرونده بنده بود. در مجلس هشتم که فساد امیر منصور آریا پیش آمد و من در مورد نمایندگانی که در آن نقش داشتند، افشاگری کردم. آن نماینده شکایتی از من کرد، دادسرا که رفتم قاضی منصوری قاضی آن پرونده بود، من در اتاق او نشستم، صحبت کردم و توضیح دادم، در قضایا بسیار همراه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نکته‌ای که در مورد قاضی منصوری مطرح شده این است که این فرد در وجناتش نبوده که خودکشی کند. لذا در چه پروژه‌ای، چه برنامه‌ای، چه دستی قاضی منصوری را به آن مرحله می‌رساند که وی را از بین می‌برند، این باید روشن شود. به‌طور کلی تحقیقات حوزه امنیتی کشور باید پاسخگوی این سؤال به ما هم باشند.

کریمی قدوسی در ارزیابی اقدام قاضی منصوری درباره پرونده فساد امیر منصور آریا متذکر شد: بعد از اینکه من مستنداتم را به قاضی منصوری ارائه دادم و نشان دادم که ورود امیر منصور آریا در فساد ۳ هزار میلیاردی با حمایت این نماینده‌ها بوده،‌ قاضی منصوری نکته بسیار خوبی را بیان کرد و گفت نظرت چیست؟ ما حرف‌هایی که تو می‌زنی را از خود قوه قضاییه استعلام بگیریم چون من معتقد بودم آن نماینده دستگیر شده است، گفتم بسیار کار خوبی است. گفت شما بروید. بعد از سه ماه من را خواست. رفتم دادسرا، گفت این پاسخ استعلام از زندان اوین و دادستانی است که حرف شما را تأیید کرده که این فرد اینجا به اتهام مباشرت در بحث فساد امیر منصور آریا در زندان اوین نگهداری می‌شده، بعد کیفرخواستش هم آماده است، نقصی دارد، نقص‌اش برطرف می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: این پاسخ دادیار اوین بود که به من داد. بعد که کار به این جمع‌بندی رسید یک روز دیگر  من را خواست و باز رفتم، دوباره یک نامه‌ای به دست من داد که آن نماینده به جناب آقای اژه‌ای (که آن موقع دادستان بودند) اعتراض کرده بود که چرا کیفرخواست برای من صادر کردید؟ در آن نامه آن نماینده سه بار اسم کیفرخواست را می‌آورد، یعنی خودش اقرار می‌کند که کیفرخواستش صادر شده و قوه قضاییه را در آن نامه تهدید می‌کند، که آن نامه را من دارم.

او افزود: این را هم آقای منصوری مرحوم به من نشان داد، گفت این نامه آن نماینده‌ای است که از شما شاکی است. من هم چیزی که گفته بودم این بود که کیفرخواست این نماینده هم در جریان این قضایا صادر شده است.

کریمی قدوسی در ادامه خاطرنشان کرد: البته قاضی منصوری این را هم گفت که این کیفرخواستش که نامه‌ای است که خودش به آقای اژه‌ای زده، آقای اژه‌ای فرستاده توی پرونده شما، نامه را به من داد و من الان رونوشت آن نامه را هم دارم. آخرالامر قاضی منصوری آمد گفت که آقای کریمی این تحقیقاتی که ما کردیم و حرف‌هایی که شما گفتی و این اسناد، شما از نظر ما تبرئه هستید و شکایت وارد نیست ولی به ما گفته‌اند که پرونده‌ات را بفرستیم دادگاه (از دادسرا برود دادگاه)، تو هم که ماشاءالله اهل سخنرانی و نطق هستی، برو در دادگاه حرف بزن. چه کسی گفته پرونده من به دادگاه برود؟! در حالی که بازپرس و دادسرا استقلال دارد، وقتی به جمع‌بندی رسید بایستی پرونده را می‌بست. خلاصه حالا اینکه چه کسی گفته، آقای دولت‌آبادی بوده یا دادستان وقت بوده؟ چه کسی بوده را من نمی‌دانم اما بعداً مشخص شد ظاهراً اینها در انتقال پرونده‌ام از دادسرا به دادگاه نقش داشته‌اند.

کریمی قدوسی با اشاره به جزئیات محکومیت خود در پرونده امیر منصور آریا گفت: بعد در ایام عید قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری، باز قاضی منصوری من را در مشهد دید، آن نماینده طرف من هم آنجا بود، قاضی منصوری گفت من جمعش می‌کنم. به یک باره دیدم یک حکم ۶ ماه زندان برای ما از دادگاه آمد، به جای اینکه طبق اظهار قاضی منصوری تبرئه شوم؛ جرم من هم «نشر اکاذیب» بود. نشر اکاذیب چه بود؟ گفته بودم کیفرخواست این نماینده هم صادر شده است، کیفرخواست را چه کسی اعلام کرد که صادر شده است؟ 

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: من به آن حکم اعتراض کردم، بعد به ۲ میلیون تومان جریمه تبدیل شد. من این ۲ میلیون تومان را الان هم از آقای اژه‌ای طلبکارم! این را اگر بفهمد، من روز حساب و کتاب از او خواهم خواست که تو خودت هم به ما گفتی که آن فساد یک هزار میلیارد تومان را آن نماینده، برای امیر منصور آریا در قضیه گرفت.

او در پایان درباره ارتباط قتل قاضی منصوری با پرونده امیر منصور آریا یادآور شد: این‌جور مسائل و قضایا وجود داشته که قاضی منصوری از ایران خارج شد، این یک موردش که بنده طرف بودم.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 32037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha