سقوط ۱,۵۰۰ دلاری قیمت بیت کوین / ۲۰۰میلیون دلار ظرف یک ساعت لیکویید شد

قیمت بیت کوین در یک سقوط آنی، بیش از ۱,۰۰۰ دلار کاهش یافت. آلت کوین‌ها نیز به تبعیت از بیت کوین کاهش شدیدی را در قیمت تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،‌ با سقوط قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در مقیاس روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار لیکویید شده و حجم لیکویید شدن کاربران صرافی‌ها طی یک ساعت گذشته به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین، اندکی پیش از سقوط اخیر نیز تحت فشار قرار گرفته بود و دیروز قیمت به پایین‌ترین سطح هفتگی خود در محدوده ۲۳,۲۰۰ دلار رسید و تقریباً در بیشتر روز معاملاتی گذشته در آن محدوده باقی ماند.

با این حال، در چند ساعت گذشته سقوطی شدید در نمودار قیمت بیت کوین مشاهده شد. قیمت ابتدا به سطح ۲۲,۸۰۰ دلار رسید و متعاقب آن بار دیگر تا سطح ۲۱,۵۰۰ دلار نیز در صرافی بیت استمپ پایین آمد. این سقوط دوم باعث شد که پایین‌ترین قیمت بیت کوین در بیش از ۳ هفته گذشته را شاهد باشیم.

در حال حاضر قیمت پس از اندکی بازیابی تا سطح ۲۲,۰۰۰ دلار بار دیگر کاهش یافته است. آلت کوین‌ها نیز به‌ هیچ وجه حال و روز خوبی نداشته و نمودار قیمت اکثر آنان سرخ‌رنگ شده است.

اتریوم با کاهشی ۵ درصدی، تلاش می‌کند که حداقل سطح ۱,۷۳۰ دلاری خود را حفظ کند. بقیه آلت کوین‌ها سقوط وحشتناک‌تری را تجربه کرده‌اند و درصد کاهش قیمت بسیاری از آنان ۲ رقمی شده است.

در عرض چند ساعت ارزهای دیجیتالی چون اولنچ، شیبا اینو، پولکادات، دوج کوین، سولانا، کاردانو و پالیگان بیش از ۱۵ درصد ارزش خود را از دست دادند.

این نوسان شدید قیمتی، معامله‌گران فیوچرز را که در معاملات خود از اهرم‌ها استفاده می‌کنند، بیش از معامله‌گران اسپات تحت‌تأثیر قرار داده است. در مقیاس روزانه حجم لیکوییدشدن این کاربران بیش از ۴۰۰ میلیون دلار شده است و در یک ساعت گذشته نیز به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

داده‌های کوین گلس (Coinglass) حاکی از آن است که کل معامله‌گران لیکوییدشده به حدود ۱۵۰,۰۰۰ نفر می‌رسند و بزرگترین سفارش لیکوییدشده نیز در صرافی بایننس و در ارز دیجیتال اتریوم رخ داده است.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 32032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha