افت ۵۴۱۶ واحدی شاخص کل/ شایعه افزایش قیمت در خودرویی‌ها + نقشه بورس

امروز دوشنبه؛ شاخص کل بورس ۵ هزار و ۴۱۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در فضایی متعادل و منفی آغاز کرد، و از نیمه دوم شاهد تشدید عرضه ها و به دنبال آن سرخپوشی نماگرها بودیم و در مجموع افت شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۳۱ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۵ هزار و ۴۱۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در فضایی متعادل و منفی آغاز کرد، و از نیمه دوم شاهد تشدید عرضه ها و به دنبال آن سرخپوشی نماگرها بودیم و در مجموع افت شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با کاهش نسبی قیمت ها همراه بود و در پایان نمادهای شپنا، شبندر و شتران در دامنه ۰.۵ تا ۲ درصد منفی بسته شدند.

بانکی ها نیز در اکثر نمادها منفی بودند و در نهایت نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در محدوده ۲ تا ۴ درصد منفی داد و ستد شدند. پتروشیمی ها متعادل و نسبتا مثبت بودند و نمادهای فارس، زاگرس و آریا بیشترین حجم معاملاتی را در گروه داشتند. خودرویی ها هم با شایعه افزایش قیمت محصولات مواجه بودند و نماد خاور به واسطه رونمایی از کامیونت باری جدید خود با صف خرید سنگین همراه بود، نمادهای خودرو و خساپا هم به ترتیب در محدوده  ۱ درصد مثبت و ۳.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی متعادل و پرعرضه دنبال شدند و مشابه روز گذشته بزرگان این گروه نظیر کگل و فولاد نقش بسزایی در منفی شدن شاخص داشتند.

گروه های زراعتی و غذایی با بهبود تقاضا همراه بود. سیمانی ها و دارویی ها متعادل بودند. فراکابی ها برای دومین روز متوالی رشد حداکثری قیمت را تجربه کردند. نمادهای کرمان و ثرود از نمادهای مورد توجه گروه انبوه سازی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد رمپنا در قیمت ۱۴.۹۰۰ ریال و محدوده ۲.۵ درصد منفی اشاره کرد.

افت ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۴۱۶ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۲۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، فولاد، کچاد، وبملت، شپنا، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، فولاد، خگستر، شپنا، های وب، شستا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۰ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰ واحد رشد، رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۴ هزار میلیارد و ۵۲۳ میلیون انجام شد.

سهام زاگرس، فرابورس، کوثر، فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگهر، آریا، شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، زکشت، کرمان، فزر، آریا، تلیسه، گدنا است.

انتهای پیام./

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 32027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha