پخش مسابقه والیبال زنان ایران - کره جنوبی، امروز ساعت ۱۵:۳۰ + لینک نتیجه زنده

تیم‌های والیبال ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال زنان کنفدراسیون آسیا که در فیلیپین برگزار می‌شود، به مصاف یکدیگر رفتند که تیم کشورمان موفق شد در سه ست با نتیجه (۲۵-۱۰، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۱۳) این بازی را به سود خود خاتمه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مرحله مقدماتی مسابقات والیبال زنان کنفدراسیون آسیا  امروز راس ساعت ۱۵:۳۰ در فیلیپین به مصاف یکدیگر رفتند.

ملی پوشان خانم کشورمان دقایقی پیش در اولین بازی از مسابقات جام کنفدراسیون زنان آسیا موفق شدند کره جنوبی را سه بر صفر و با نتایج  (۲۵-۱۰، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۱۳) شکست دهند. 

بخش هایی از بازی ایران و کره جنوبی را ببینید:

 


لینک نتیجه زنده والیبال زنان ایران و کره جنوبی امروز ساعت ۱۵:۳۰ ( با فیلترشکن باز کنید)

برنامه کامل مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا، فیلیپین ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

والیبال زنان قاره آسیا اعتبار بالایی در جهان دارد و مسابقه با برخی تیم‌ها مانند چین که سه عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۸۴ لس‌آنجلس، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۶ ریو) و قهرمانی زنان جهان در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ را در پرونده افتخارات خود دارد، کار آسانی نیست.

تیم ملی زنان چین در سال ۱۹۸۴ برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافت و از آن زمان تا کنون ۹ بار تجربه حضور در این رویداد مهم ورزش جهان را دارد.

تیم ملی والیبال زنان ژاپن دیگر شرکت کننده در مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا است که از نظر حضور در بازی‌های المپیک با ۱۳ دوره رکورد دار است، این تیم در سال ۱۹۶۴ نخستین حضور خود را تجربه کرد.

زنان سامورایی دو مدال طلا و قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۶۴ و ۱۹۷۶) و در ۱۶ دوره حضور در قهرمانی زنان جهان، سه قهرمانی سال‌های ۱۹۶۲، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۴ را در پرونده کاری خود دارند.

بنابر این تیم ملی والیبال زنان ایران که به تازگی نخستین مدال بین‌المللی تاریخ خود را در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به رنگ نقره‌ای به دست آورده است، کار آسانی در جام کنفدارسیون والیبال زنان آسیا در مصاف با حریفان قدرتمند خود نخواهد داشت.

** جام هفتم با حضور ۹ تیم

هفتمین جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا ۲۰۲۲ از ۳۰ مرداد تا هفتم شهریور با حضور ۹ تیم در شهر پاسیگ کشور فیلیپین برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۰۸ استارت این مسابقات زده شد و تا سال ۲۰۱۶ مسابقات با حضور هشت تیم هر دو سال یکبار برگزار شد.

در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات شهر راتچاسیما تایلند تعداد تیم‌های شرکت کننده به ۱۰ تیم رسید و قرار بود در رقابت‌های امسال هم ۱۰ تیم شرکت کنند که قزاقستان در آستانه آغاز مسابقات از حضور انصراف داد.

گفتنی است، در سال ۲۰۲۰ جام کنفدراسیون زنان آسیا به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

** رتبه ششمی بهترین عملکرد زنان ایران

نخستین دوره جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا سال ۲۰۰۸ برگزار شد و تیم ملی زنان ایران در آن دوره از مسابقات حضور نداشت. این مسابقات تا کنون هر دو سال یکبار برگزار شده است.

تیم ملی والیبال زنان ایران امسال ششمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، درحالی که رتبه ششمی سال ۲۰۱۶ بهترین عملکرد این تیم در پنج دوره قبلی است.

سه رتبه هشتمی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ و جایگاه هفتمی سال ۲۰۱۴ ماحصل حضور والیبال زنان ایران در این مسابقات است.

** گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات

مرحله گروهی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا از ۳۱ مرداد در دو گروه زیر آغاز خواهد شد:

گروه الف: ایران، کره‌جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام

گروه ب: ژاپن، تایلند، چین تایپه و استرالیا

پس از پایان مرحله گروهی و در روز شنبه پنجم شهریور تیم‌های اول تا چهارم گروه یک به صورت ضربدری با تیم‌های اول تا چهارم گروه ب بازی می‌کنند تا چهره چهار تیم برتر مشخص شود و تیم پنجم گروه الف رتبه نهم مسابقات را به دست می‌آورد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم شهریور مراحل نیمه‌نهایی و نهایی جام کنفدراسیون آسیا برگزار خواهد شد.

** برنامه مرحله گروهی به وقت تهران

یکشنبه ۳۰ مرداد

چین – کره‌جنوبی ساعت ۹:۳۰

ژاپن – تایلند ساعت ۱۲:۳۰

ویتنام – فیلیپین ساعت ۱۵:۳۰

دوشنبه ۳۱ مرداد

چین تایپه – ژاپن ساعت ۶:۳۰

ویتنام – چین ساعت ۹:۳۰

استرالیا – تایلند ساعت ۱۲:۳۰

ایران – کره‌جنوبی ساعت ۱۵:۳۰

سه‌شنبه یک شهریور

استرالیا – چین تایپه ساعت ۹:۳۰

ایران – ویتنام ساعت ۱۲:۳۰

فیلیپین– چین ساعت ۱۵:۳۰

چهارشنبه ۲ شهریور

کره‌جنوبی – ویتنام ساعت ۹:۳۰

تایلند – چین تایپه ساعت ۱۲:۳۰

فیلیپین– ایران ساعت ۱۵:۳۰

پنج‌شنبه ۳ شهریور

ژاپن – استرالیا ساعت ۹:۳۰

چین – ایران ساعت ۱۲:۳۰

کره‌جنوبی – فیلیپین ساعت ۱۵:۳۰

** نخستین میزبانی فیلیپین

کشور فیلیپین که در سال ۲۰۲۲ به‌رغم نداشتن تیم در لیگ ملت‌ها میزبان هفته دوم این مسابقات بود، در این دوره از مسابقات جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا نیز نخستین میزبانی خود را تجربه خواهد کرد.

کشورهای چین (۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) و تایلند (۲۰۰۸ و ۲۰۱۸) دو میزبانی در این مسابقات داشتند و قزاقستان (۲۰۱۲) و ویتنام (۲۰۱۶) نیز تا کنون یک میزبانی در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا داشتند.

** چین پرافتخارترین کشور   

در شش دوره قبلی جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا پنج کشور چین، تایلند، کره‌جنوبی، قزاقستان و ژاپن روی سکو رفتند که والیبال چین با پنج قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است.

تایلند با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سه مقام سومی و کره‌جنوبی با دو نایب قهرمانی و یک مقام سومی در رتبه دوم و سوم پرافتخارترین کشورهای این رقابت‌ها قرار دارند.

قزاقستان (یک مدال نقره و دو برنز) و ژاپن (یک مدال نقره ) دیگر کشورهایی هستند که روی سکو این مسابقات رفتند.

** هفتمین حضور ۶ کشور

تا کنون ۱۱ کشور حضور در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا را تجربه کردند که کشورهای چین، ژاپن، چین‌تایپه، کره‌جنوبی، ویتنام و تایلند با شرکت در هفت دوره این رقابت‌ها پیشترین حضور را به نام خود ثبت کردند.

ایران در سال ۲۰۲۲ ششمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد. قزاقستان که انصراف داده است در پنج دوره شرکت کرده است. استرالیا سه دوره، فیلیپین دو دوره و مالزی در یک دوره این مسابقات حضور داشته اند.

**  ترکیب اعزامی تیم ایران

آیتک سلامت، حانیه محتشمی‌پور، محدثه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، مهسا کدخدا، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درگزنی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مغانی ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران را جام کنفدراسیون والیبال تشکیل می‌دهند.

صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را همراهی می‌کنند.

همچنین زینب حقی به عنوان داور تیم ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.

** تیم‌های اول تا چهارم ادوار مختلف

رتبه‌بندی چهار تیم برتر ادوار مختلف مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا و میزبان‌ها به قرار زیر است:

۲۰۰۸ ناخون راتچاسیما (تایلند)؛ چین، کره‌جنوبی، تایلند و ژاپن

۲۰۱۰ چایکن (چین)؛ چین، تایلند، کره‌جنوبی و ژاپن

۲۰۱۲ آلماتی (قزاقستان)؛ تایلند، چین، قزاقستان و ویتنام

۲۰۱۴ شن‌زن (چین)؛ چین، کره‌جنوبی، قزاقستان و ژاپن

۲۰۱۶ ونفوک (ویتنام)؛ چین، قزاقستان، تایلند و ژاپن

۲۰۱۸ ناخون راتچاسیما (تایلند)؛ چین، ژاپن، تایلند و چین‌تایپه

۲۰۲۰ : به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد

۲۰۲۲ پاسیگ (فیلیپین): ؟؟؟

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 32017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha