دختر مشاور پوتین به جای پدرش به قتل رسید + فیلم

در انفجار خودروی «الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز شهیر روسی، دختر به جای پدرش به قتل رسید. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛دختر «راهنمای معنوی» پوتین برای حمله به اوکراین در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، کشته شد.

دختر «معمار جنگ اوکراین» کشته شد؛ «راسپوتین پوتین» کیست؟

ترور در نیمه شب مسکو

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، رسانه های روسی خبر داده‌اند دختر الکساندر دوگین، فیلسوف بانفوذ روسی، بر اثر انفجار یک شیء منفجره که گمان می‌رود در خودرویی که او با آن سفر می‌کرد جاسازی شده بود، در نزدیکی مسکو کشته شد.

بازرسان پرونده جنایی قتل داریا دوگینا حوالی ساعت ۹ شب به وقت محلی روز شنبه در نزدیکی روستای «بولشیه ویازمی» یک شیء انفجاری که احتمالاً در تویوتا لندکروز او نصب شده بود، در جاده منفجر شد و به گزارش تاس، سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که خودرو آتش گرفت.

به گفته آندری کراسنوف، رئیس جنبش اجتماعی Russky Gorizont (افق روسیه) و یکی از آشنایان شخصی خانواده این زن، دوگینا بر اثر آتش گرفتن اتومبیلش در پی انفجار کشته شد. کراسنوف گفت که او شخصاً دوگینا را می‌شناسد و ماشینی که او با آن سفر می‌کرد متعلق به پدرش است. او معتقد است که هدف واقعی انفجار الکساندر -یا احتمالاً هر دوی آن‌ها- بوده است. به گفته کراسنوف: «این ماشین پدرش است. داشا (داریا) ماشین دیگری می‌راند، اما امروز ماشین او را سوار شد و الکساندر به طور جداگانه رفت».

راسپوتین پوتین

دوگین پدر یک نویسنده و ایدئولوگ راست افراطی روسی است که به عنوان معمار یا «راهنمای معنوی» حمله روسیه به اوکراین شناخته می شود. گفته می شود که او نفوذ قابل توجهی بر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد و اغلب به عنوان «مغز متفکر پوتین» توصیف می شود.

1_shutterstock_editorial_3772534e

بنا به گزارش یورونیوز، الکساندر دوگین مدت‌هاست که از اتحاد روس‌زبان‌ها و تشکیل یک امپراطوری وسیع و جدید روسیه حمایت می‌کند. او اوکراین را هم بخشی از این امپراطوری می‌داند، جایی که نیروهای روسی در حال انجام آنچه مسکو «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن اوکراین می‌نامد، هستند.  آقای دوگین که در فهرست تحریم‌های آمریکاست، یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی در روسیه به شمار می‌رود به طوری که برخی از کارشناسان روسیه معتقدند او تاثیر قابل توجهی بر شخص ولادیمیر پوتین دارد. 

حامی ایده‌های پدر

داریا دوگینا که با نام خانوادگی پلاتونوا نیز شناخته می‌شد ۳۰ سال داشت و همواره به شکل گسترده‌ای از ایده‌های پدرش حمایت می‌کرد. او همچنین بارها در شبکه‌های تلویزیونی روسیه حاضر بود و از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کرد.  دختر دوگینا در سال ۱۹۹۲ به دنیا آمد و در دانشگاه دولتی مسکو در رشته فلسفه تحصیل کرد. در مارس ۲۰۲۲، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (اوفک) دوگینا را به دلیل مشارکت در مقاله ای در وب سایت United World International (UWI) که پیشنهاد می کرد اوکراین در صورت پذیرفته شدن در ناتو «از بین خواهد رفت» تحریم کرد. دوگینا سردبیر UWI بود.

هنوز معلوم نیست که چه عواملی در پشت پرده سوء قصد به داریا دوگین بوده‌اند اما دنیس پوشیلین، رهبر جدایی‌طلبان هوادار روسیه در منطقه دونتسک، در توئیتر خود نوشت «تروریست‌های حکومت اوکراین، در تلاش برای کشتن الکساندر دوگین، خودروی دخترش را منفجر کردند. داریا دختر حقیقی روسیه بود».

darya_dugina_(platonova)_1661063238_1661063572

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 31970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha