چند نکته از مسابقات بسکتبال جوانان آسیا/ ایران، آخرین قهرمان آسیایی

رقابت‌های بسکتبال جوانان آسیا در حالی از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود که چند نکته مهم برای این دوره وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،‌ رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲ - تهران، در حالی از امروز (یکشنبه) ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شود که توجه به چند نکته می‌تواند حساسیت این رویداد آسیایی را بیشتر از قبل کند.

* آخرین قهرمان مسابقات

آخرین دوره مسابقات جوانان آسیا سال ۲۰۱۸ در تایلند برگزار شد که با قهرمانی تیم استرالیا،‌ نایب قهرمانی نیوزیلند و سومی چین به پایان رسید. این مسابقات یک دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد تا اکنون ایران (تیم ششم دور قبل) میزبان این تورنمنت پس از سال ۲۰۱۸ باشد.

* مدعیان اصلی

چین به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم‌های این مسابقات با ۳ عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی، از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی است چرا که قهرمان و نایب قهرمان آخرین دوره این مسابقات (استرالیا و نیوزیلند) در تهران حضور ندارند.

کره‌جنوبی هم به عنوان ۴ دوره نایب قهرمان این مسابقات، دیگر مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی است. البته نباید از تیم‌هایی چون ژاپن و هند هم چشم پوشی کرد چرا که MVP (یوتو کاواشیما) و بهترین فوروارد مسابقات (کوشال سینگ) زیر ۱۶ سال ۲۰۲۲ را در ترکیب خود دارند.

* ایران، آخرین قهرمان آسیایی

ایران آخرین تیم قهرمان از قاره آسیا (با تفکیک از قاره اقیانوسیه) در این مسابقات است که با شکست دادن ژاپن در فینال سال ۲۰۱۶، به مقام نخست این رقابت‌ها دست یافت. در مسابقات ۲۰۱۸ تیم‌ها ایران و ژاپن با یکدیگر برای مقام پنجم و ششم بازی کردند که سامورایی‌ها موفق به کسب پیروزی شدند. در این دوره ایران و ژاپن با هم در یک گروه قرار دارند.

برنامه کامل مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، تهران ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 31969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha